Újautó

2001. december 29. szombat, 10:46

Tesztnapló: Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia - Nagyvilági

A formaterv fogásai a lépcsőshátú hagyományához és a V6-motor teljesítményéhez is illeszkednek.

 

Az új Ford-korszak jellegzetes lámpái
és hűtőmaszkja mögött a Mondeo-kínálat
legnagyobb motorja dolgozik

Elegendő helyet ad a háromterű kimért tagolásra a 470 cm-en is túlnyúló limuzin-hossz. A külső igényes kialakítása a belsőt is jellemzi.

Karosszéria, utastér

A beltér kevés textilje és sok műanyaga ellenére barátságos, az anyagok kellemes tapintásúak. Az elülső ülések kellő oldaltartást adnak, hosszuk, szélességük, nem túlzott puhaságuk elegendő ahhoz, hogy kényelmesek legyenek, ráadásul a deréktámaszuk határozottsága változtatható. Nagy az oldaltávolság, sok a hely a fej fölött, még az elektromosan legmagasabbra emelt vezetőülésben is. A pedálok elhelyezése jó, a kormány sugár- és tengelyirányban is állítható. A puha borítású műszerfal jól áttekinthető, az órák könnyen értelmezhetők.

A sportosan elegáns aluminumdíszes bőrkormány alól a kéz közelébe, ám a térd irányába nyúlik ki a rádió-távvezérlő konzolja

Ám a fabetétes középkonzol kapcsolói között kezdetben könnyű eltévedni, a légkondicionáló halvány visszajelzője nappal láthatatlan. A rádió a kormányoszlopról oldalra-lefelé kinövő távirányítóról is vezérelhető, a mélybe lógó szerkezet főképpen beszálláskor veszélyezteti a térdet. Elegendő a pakolóhely. A hátralátást akadályozzák a vaskos oszlopok. A hátulsó középső fejtámasz használaton kívül az üléstámlába nyomható. A tükrök nem holtteresek, a bal osztott is. Megnyerően bő a hátul utazók előtti lábtér. A hátulsó sor ülőhelyei kényelmesre formázottak, a középre kerülőnek azonban hosszabb úton meggyűlhet a baja a magas padlóhullámmal. Mindhárom hátsó utasnak jut hárompontos öv. A tetőszint a középtermetűnél magasabbakat zavaróan leereszkedik. A háttámla középrésze könyöktámaszként lehajtható, egésze osztva dönthető, a zárak biztonsági okokból csak a csomagtérből oldhatók. Ugyancsak a biztonság okán a motorháztető csak kulccsal nyitható. A csomagtér fedelét teleszkópok emelik magasra. Még a kerékjáratoknál leszűkülő csomagtér is elég széles, hogy a méretosztályban átlagosnak tekinthető űrméret adódjon. A közel egy négyzetméteres szabad tér (szélessége 97, hossza 100 cm) elég magas is (48 cm), a támladöntéssel 170 cm hosszúra nyújtható. Az utastérbe nyitható átjáró szélesebb, 40 centinél magasabb is. Magas pereme ellenére kényelmesen használható a rakodótér.

Vezetés, menettulajdonságok

A széles, hosszú tengelytávú autó biztosan tartja az irányt széles kerekein még gyors irányváltásokkor is. A puhaságtól, keménységtől egyaránt távolságot tartó, komfortos rugózás az úthibák nagy részét teljesen eltünteti. A kormány erőigénye éppen a szükséges mértékű, a fék pontosan adagolható. Rossz burkolaton vagy nagy sebességgel haladva is megőrzi csöndes elszigeteltségét az utastér.

Műszaki adatok

Hathengeres, V-benzinmotor elöl keresztben beépítve. Kétszer két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2495 cm3, furat 81,6, löket 79,5 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 170 LE/125 kW (6000/min). Nyomaték: 220 Nm (4250/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, fékerőelosztó. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 500/1370 l. Üzemanyagtartály: 58,5 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1810x 1130 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1385/1940 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 8,7 s. Végsebesség: 225 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 14,2/7,2 l/100 km.
Ár: 6 860 000 Ft

Felszereltség

A Ghia-fokozat fontosabb elemei: két elülső és oldalsó légzsák, öt fejtámla és automata öv, blokkolás- és kipörgésgátló, fényre elsötétedő belső tükör, elektromos külső tükrök és ablakok, automatikus légkondicionáló, elektromos vezetőülés-magasság-állítás, osztva dönthető hátsó üléstámla, sugár- és tengelyirányban állítható kormányoszlop, bőrkormány, távirányítású CD-s rádió hat hangszóróval, ködlámpák, indításgátló, távnyitó, könnyűfém felnik.

Költség

Kidolgozásához, felszereléséhez, motorteljesítményéhez mérten nagyon kedvező a 2.5 V6 Ghia ára. Egyévi szervizciklusa rövid, felárért meghosszabbítható. Szervizbe, olajcserére 20 000 km-enként várják az autót. A teszt során adódott 10,2 l-es átlagfogyasztása mértéktartó.

Előnyei

Hátrányai

+ Finom kidolgozás, kényelmes ülések
+ Bőséges kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Erős, nyomatékos motor
+ Jó menetteljesítmények
+ Kedvező menettulajdonságok
+ Alacsony ár
Mélyre nyúló rádió-távirányító
Vaskos hátsó oszlopok
Hátul túlzottan leereszkedő tetősík

 

Az Autó2 újság 2001/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2001/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás