Újautó

2001. november 29. csütörtök, 14:37

Tesztnapló: Nissan Tino 2.0 CVT Luxury - A csodaszellem

Az Almera alapjára épült Tinót a japánok Európában gyártják – a kontinens divathullámát szeretnék vele meglovagolni.

 

Az Almera-padlólemezre épített Tino
utastere kényelmes, vezetése biztonságos

A Spanyolországban készülő Nissan Tinót 1,8 és 2,0 literes motorokkal lehet megvásárolni. A kisebbhez három felszereltségi fokozat, a nagyobbhoz luxusfelszerelés és a Nissan kedvence, a fokozatmentes CVT-automata tartozik.

Karosszéria, utastér

A leghosszabb kompakt egyterűnél, az Opel Zafiránál csak pár centivel rövidebb Tino a kategória legszélesebb és legtágasabb utasterét nyújtja. A három hátsó ülés hajtogatható, kivehető, bár ez a súlyuk miatt nehézkes. A padlóban, az ülés alatt és a limuzinoknál már megszokott helyeken találhatók pakolóhelyek.
A csomagtér annak ellenére nagy, hogy a kerékjáratok kissé szűkítik.

Hangulatos, tágas és számtalan módon variálható a beltér. A fokozatmentes váltónak van sportállása és a parkolási állás reteszelést kioldó (például lemerült akku) gombja is

A kalaptartó hajtogatásával az utastérből is hozzá lehet férni a raktérhez. A tesztautóban a bézs színű kárpit és műszerfal, valamint a világos és sötétkék műszerfal-felsőrész és egyéb burkolatok jóvoltából az utastér hangulata barátságos, sőt vidámnak mondható. A műszerfal kialakítása nemcsak a színek, hanem az egyedi vonalvezetés miatt is szokatlan, de minden jól látható és kezelhető. Valamennyi ülés jól formázott, kényelmes: a hátsó üléssor magasabban van az elsőnél.

Motor, erőátvitel

A kétliteres motor a megfelelő nyomatékleadáshoz igényli a kipörgetést, ez illik a CVT, fokozatmentes váltó viselkedéséhez. Gyorsításkor a terheléstől függő viszonylag nagy fordulatszámnál kapja el a hajtás a megfelelő nyomatékot, addig megcsúszó kuplung jellegű viselkedés tapasztalható. Ez a lendületességet alig, az üzemanyag-fogyasztást viszont komoly mértékben veszélyezteti.

Vezetés, menettulajdonságok

A vezetői helyzet a kormányhoz való elhelyezkedés jóvoltából személyautós, de annál előnyösebb, mert magas. A CVT-váltó gondtalan, kényelmes autózást enged meg, ezért valamint a kis fordulási körnek köszönhetően – a túláttételezett kormány ellenére – méreteit meghazudtolóan könnyű a Tinóval városban mozogni. A váltókar oldalában elhelyezett sportgombbal ehhez méltó dinamizmus érhető el. A rugózás kényelmes, de a városi úthibákat tekintve feszes. Nagyon biztonságosak a kanyarodási tulajdonságok. A jobb oldali ablaktörlőlapát a kiegészítő excentermechanizmus jóvoltából a megszokottnál mintegy 30 százalékkal nagyobb felületet takarít.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, alublokk és hengerfej elöl keresztben beépítve, DOHC-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, furat 86 mm, löket 86 mm. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (5800/ min). Nyomaték: 175 Nm (4800/ min). Elől McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, stabilizátorral, hátul torziós tengely, Scott Russel-csuklós keresztlengőkar, vezető- és hosszlengőkar, lengéscsillapító-rugóegység. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, fokozatmentes nyomatékváltó. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 440/ 1950 l. Üzemanyagtartály: 60 l. H x sz x m: 4265x1760x 1610 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1435/1920 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,6 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (EU, város/ városon kívül/átlag): 12,9/7,2/9,3 l/100 km Ár: 6 890 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas utas- és csomagtér
+ Praktikus beltérátrendezési elv
+ Kellemes színvilágú beltér
+ Kényelmes vezetési helyzet
+ Fokozatmentes automata
+ Öt év garancia
+ Az EuroNcap-töréstesztben a legjobb kompakt egyterű
+ Könnyű városi manőverezés
Drága ár
Nem rendelhető kitörésgátló
Nehézkes ülésmozgatás
Nagy fogyasztás
Kissé kemény rugózás
Enyhén túláttételezett kormány

 

Felszereltség

A listáról: ABS, fékerőelosztó, pánikfékrendszer, négy légzsák elöl, hárompontos biztonsági övek és állítható fejtámlák hátul, aktív elülső fejtámlák, ködfényszóró, a kormánykerékről vezérelt CD-s rádió, légkondiciónáló, szervokormány, első-hátsó elektromos ablakok, elektromos tükrök. Kitörésgátló nem rendelhető.

Költség

Az autó ára tetemes, városi fogyasztása is több az átlagnál. Komoly érv a hosszú garancia, a kényelem és a kiemelkedően jó ütközésiteszt-eredmény.

Az Autó2 újság 2001/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás