2001. november 29. csütörtök, 13:56
Teszt: Teszt: Audi A4 2.0 16V - A csend hangjai
Az Audi hat év után leváltotta középpályását – az A4 teljesen megújult.
Jellegzetes hatküllős felniken áll a xenonfényszórós, üvegburás ködlámpával felszerelt fehér indexes autó. A Continental Premium Contact gumik mérete 215/55 ZR16 | A világos kárpitozás szép, de kényes, a fadíszítés körbefut az utastéren. Átlagos méretű sofőr mögött tágas a lábhely |
Az A6-hoz hasonlóan magasra nyúlik a hátsó sárvédő, robusztusan domborodik a farrész. Az ablakokat króm keretezi | Az élekből formált hátsó lámpa alakja a korábbi típus méretét ötvözi az A6-féle helyzetével. A fehér index látványossá teszi az egységet |
A piros fénnyel megvilágított számlapokon piros mutatók nyargalásznak. A cockpit alatti gombsorral az autó számítógépét lehet vallatni | Az ajtókárpitok felső sarkába magashang-sugárzókat ültettek. Az oldallégzsák az ülés oldalából nyílik |
Részleges, a gépészetet is látni engedő a motor burkolata. Látványosak a piros gyújtásalkatrészek. A szívócső maga alá tekeredik, így rövidebb utat is biztosíthat a hengerekbe áramló keveréknek | A látványos világítótestek elé a lökhárítóba szerelt fényszórómosófejek minden ablakmosás kezdetén bekapcsolódnak. A lökhárító alatti rácsot a krómkeret kiemeli a névtelenségből |
A magasra húzódó lökhárító miatt kicsit szűk a csomagtér nyílása. A lökhárító felső élét díszítésként is funkcionáló krómelem védi. A tetőt lecsukva a zsanérok a csomagtéren kívül maradnak |
Karosszéria, felfüggesztés
+ Nagyon jó kidolgozás
+ Csendes utastér
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Komfortos rugózás, jó úthibaelnyelő képesség
+ Hatékony fékrendszer
+ Kulturált csomagtartó-kialakítás
— Hátul gyakorlatilag csak két hely
— Magasra helyezett kuplungpedál
Motor, erőátvitel
+ Csendes utastér
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Komfortos rugózás, jó úthibaelnyelő képesség
+ Hatékony fékrendszer
+ Kulturált csomagtartó-kialakítás
— Hátul gyakorlatilag csak két hely
— Magasra helyezett kuplungpedál + Kedvező fogyasztás
+ Pontosan kapcsolható váltó
— Kis fordulaton nyomatékszegény motor
Biztonság
+ Nyolc légzsák
+ Pánikfék, blokkolásgátló
+ Kitörésgátló
— Hátul csak két fejtámla és középen kétpontos öv
Költségek
+ Jó felszereltség
+ 30 000 km szervizciklus
— Drága ár
Az Audi A4 2.0 és néhány konkurense * |
Modell | Audi A4 2.0 | BMW 318i | Chrysler Sebring 2.0 | Mercedes C180 Classic | Saab 9-3 2.0 ECO TS | Hengerűrtartalom (cm3) | 1984 | 1895 | 1996 | 1998 | 1985 | Teljesítmény (LE) | 130 | 118 | 140 | 129 | 150 | Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 9,9 | 10,4 | 11 | 11 | 8,5 | Végsebesség (km/h) | 212 | 206 | 205 | 210 | 215 | Fogyasztás (l/100km) | városban | 10,9 | 13 | 13,8 | 13,9 | 12,7 | városon kívül | 6,2 | 6,9 | 8 | 6,8 | 6,7 | Csomagtér (l) | 445/720 | 440 | 455 | 455 | 495/1315 | Tengelytáv (mm) | 2650 | 2725 | 2745 | 2715 | 2605 | Hosszúság x szélesség (mm) | 4545×1765 | 4470×1740 | 4845×1790 | 4525×1730 | 4630×1710 | Ár (Ft) | 8 718 000 | 8 219 000 | ** | 9 241 000 | 7 060 000 |
|
Comments
comments