Újautó
Tesztnapló: Citroën Xsara Kombi 1.6i 16V SX - Komfortosztály
Az év elejére felújított Xsara-kínálatban új az 1,6-os motor is.
módosítások nem változtattak a Xsara hagyományos, praktikus kombifelépítésén. Lámpái nagyok, fényük erős.
Karosszéria, utastér
Szépen kialakított, finom textillel és műanyaggal burkolt az utastér. A műszerfal kemény, bizonyos fényviszonyok között a szélvédőn tükröződik a teteje. Az órák jelzései áttekinthetőek. A kormány jó fogású, a vezetőhelyzet megfelelő, noha a pedálok síkjából kiemelkedik a fék. Az állítható magasságú, kicsit puha vezetőülés nem ad támaszt deréktájon, ám a lap és a támla is határozottan oldaltartású. A fej fölött bőven van hely, oldalt is tágas az utastér. A zsebek nagyok, rakodási lehetőséget tartogat a könyöktámasz alatti zseb és a középkonzol is. A műszerfal közelében két 12 V-os csatlakozó található. Az autó 20 km/óra feletti sebességnél önmaga reteszeli a csomagtér ajtaját. A tesztautó távirányítós kulcsa három nyomógombjának kiálló bütykei önálló életet élve, az autós szándékától függetlenül, a zsebben nyitják-csukják az ajtózárakat, és külön a csomagtér ajtaját.

Rakodáskor nem kell magasra emelni a csomagokat. A hátsó üléssor osztva hajtogatható, háló és gyűrűk segítik a csomagok rögzítését
Az ajtók egyébként nagyra nyílnak, hátulra is könnyű beszállni. Az üléseket, és sok helyen az oldalfalat is kellemes textil burkolja, a műanyag részek kevésbé kifinomultak. Az ülőlap kicsit rövid, a támla kényelmesen magas. A szűkös térdhelyet az elülső üléstámla bemélyedése bővíti, de síkjából kiáll az ülés alsó és oldalsó kerete, ami a középtermetűnek is korlátozza a lábhelyét. A padló szövetszőnyege hátul is merev szegélyű tálka, könnyen kitakarítható belőle a szemét, a sár. A fej fölötti magasság elegendő, az oldalsó távolság inkább kétszemélyes, bár az alacsony középső padlóhullám meg a három automata öv és fejtámasz három személynek teszi időlegesen vonzóvá a hátsó sort. Az itt utazónak is jut pakolóhely. Osztva dönthető a hátsó ülés. A tetőn, a fedelek alatt rögzítőgyűrűk bújnak meg, hozzájuk is lehet kapcsolni a hálót az utas- és a csomagtér elválasztására. A gondosan burkolt csomagtér ajtaja magasra emelkedik. A rakodóhely sík, a pótkerék helytakarékosan a lemez aljához van rögzítve. A szerszámok az oldalfali zárt rekeszekben helyezhetők el. A rakodás könnyű: a padló alacsonyan van, a küszöb és a csomagtér között jelentéktelen a szintkülönbség. Az ajtónyílás nagy, a kerekek között alig szűkül össze a csomagtartó.
Motor, erőátvitel
Az igényesség jele, hogy a gépháztetőt is teleszkóp támasztja fel. A motortér jól szigetelt, a motor csöndes, gyorsításokkor sem válik zajossá. Az előbb kissé nehézkes, ám nagyobb fordulatszámon megélénkülő motor városi és országúti körülmények között is biztosan mozgatja az akár csomagokkal megrakott Xsarát. A váltókar enyhe mozdulattal, akadálytalanul vezethető a megfelelő fokozatba.
Vezetés, menettulajdonságok
A jó kilátást adó vezetőhelyről biztosan irányítható az autó. A Xsara rugózása kellemes, nem túl lágy, szépen elsimítja az úthibákat. Az utastér rossz burkolaton is csöndes marad. Az autó úttartása megfelelő, egyenesekben és a kanyarokban is kezes. A kormány sebességfüggő szervója a városi tekergetésben nem idomul eléggé a lassú tempóhoz, gyengeségét izommunkával kell pótolni, miközben nagy íven mozog az autó.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1587 cm3, furat 78,5, löket 82 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 110 LE/80 kW (5750/min). Nyomaték: 147 Nm (4200/min). Elöl McPherson-, hátul független felfüggesztés, hosszlengőkarok, torziós rudak. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, elektronikus fékerőelosztó. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 517/ 1512 l. Üzemanyagtartály: 54 l. Hossz x szélesség x magasság: 4369x1705x1420 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1166/1694 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,2 s. Végsebesség: 196 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 9,3/5,5 l/100 km.
Ár: 3 560 000 Ft
Felszereltség
A sokféle felszerelési fokozat közepe táján álló SX-sorozat fontosabb tartalma: magasságában állítható vezetőülés, automata klímaberendezés, két elülső és két oldallégzsák, szervokormány, ABS, távirányítós központi zár, indításgátló, elülső ködlámpák, elektromos tükrök és ablakemelők elöl, osztott hátsó ülés 3 fejtámlával, színre fújt karosszéria.
Költség
A jól felszerelt Xsara SX-kivitel ára kedvező. Bár az általános garancia minimális (egy év), megfelelő a 20 000 km-enként esedékes szervizjárás és a 12 év átrozsdásodás elleni jótállás. A nyolc litert megközelítő 100 km-enkénti fogyasztási átlag némi szerénységet jelez.
Előnyei | Hátrányai |
+Kényelmes utastér, megfelelő kidolgozás + Tágas, jól hasznosítható csomagtér + Finom járású motor, jó menettulajdonságok + Rugózási kényelem + Kedvező ár | — Kemény műszerfalborítás — Kezelhetetlenül öntevékeny kulcsok — Szűkös hátulsó lábhely — Gyenge kormányszervo |
Az Autó2 újság 2001/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...