Újautó
Tesztnapló: Peugeot 206 cc - Hölgyválasz
A Peugeot régi ötletét felelevenítve kategóriaelsőként egy kalap alatt kupét és kabriót árul.
Tesztünk időpontjában csak a Mercedes-Benz és a Peugeot kínált nyitható keménytetőst. A jóval kisebb Peugeot volt az egyetlen négyüléses ebben a műfajban.
Karosszéria, utastér
A Peugeot a 206 világsikerét nem is akármilyen eszközzel akarja átvinni résmodelljére. A formajátékos kupét a nyitott autózás valós értékével is párosította, és ezzel a szupermini kategóriában először készített merev tetős kupé kabriót (coupé cabrio: cc).
A 206-os sikerét meglovagolva a cc, ahol lehetett, megtartotta annak formáját, így az elcsomagolható tető rövidítésére a szélvédő dőlésszöge, mérete és oszlopzata, és persze a hátsó rész változott. Ez a robusztusabb far a bordázott tetejével és a tetősín-csökevényekkel az autó jellegéhez igazodó szabadidős díszelemeket kapott. A kidolgozás jó, bár a lemezszéleken, a gittelésen felfedezhető, a kisszériás munka, a nyitható tetejűeket gyakran jellemző slendriánság nem jellemzi. A belső magas színvonalú, a fémes műszerlapokon, a bőrgarnitúrán és a könnyűfém pedál- és sebváltó gombdíszein kívül a vezetőülést a 206-os hangulata lengi körül. Az ülésmagasságban a kormány sugárirányban állítható, a beltér még csukott tetővel is elég magas, a vezetési kényelem élvezetes, a szélvédő felső kerete azonban az ülés nagyon emelt helyzetében zavaróan „képbe jön”. Nemcsak a tető különleges, hanem az igyekezet is, hogy 2+2 ülést alakítottak ki; ezeket a szükséghelyeket a gyerekek tudják igazán értékelni, akik bolondulnak az efféle autókért; felnőtt előbbre húzott ülésekkel csak keresztben fér el, vagy úgy sem. Ehhez egyenesen nagyvonalú ajánlat a két hátsó hárompontos öv. A csomagtér csukott tetővel méretes (320 l), de jellegéhez mérten, levonva sem kicsi (150 l).
Motor, erőátvitel
A mechanikus komponensek is a 206-ból jönnek, hozzánk egyelőre kizárólag a 2,0 literes, 136 lovas motorral szállítják. Ez a motor ebben a kis oroszlánbőrben elemében van, csendesen, flottul viszi, és a finoman kapcsolható váltóval igazi élmény a vezetése.
Vezetés, menettulajdonságok
A rugózás sokkal inkább komfortos, mint sportos, ez a karakterisztika ehhez a zsúrkocsihoz jobban is illik. A túlságosan peres (205/45 R 16) gumik miatt az út hirtelen pofonjait viszont a lábai nagyon rosszul viselik. Az ütések a karosszériát eresztékeiben rengetik meg, érezni, hogy ilyenkor a nyitott tető is megmozdul a csomagtartóban, és a cc talajt vesztve odébbpattog az úton. Egy ballonosabb gumi feltehetően sokat javíthatna rajta. A kb. 3,2 fordulatos, viszonylag közvetlen kormánnyal jól irányítható, az egyenesfutása is jó, húzatással fordulva azonban a kormány kicsit önzárásra hajlamos, elvész a visszatérítő erő. A négy tárcsafékből, blokkolásgátlóból, elektronikus fékerőelosztóból épített fékrendszer hatásos és finom. A karosszéria nyitva is viszonylag szilárd, de ez a tulajdonsága csukott tetővel jól észrevehetően javul. Tetővel még nagy sebességnél is zaj- és szélzajmentes, ezzel a motorral egy hosszabb ötödik vagy hatodik fokozat jót tenne neki.
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor, keresztben beépítve, acélblokk, könnyűfém hengerfej. Két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85,0 mm, löket 88,0 mm. Kompresszió 10,8:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 190 Nm (4000/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPhersonfelfüggesztések, hátul hosszanti lengőkarok keresztben szerelt torziós rugókon, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl és hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/45 R 16. Csomagtér: 320/150 l. Üzemanyagtartály: 47 l. Hossz x szélesség x magasság: 3835x1670x1370 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1152/1562 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 6,2/11,2/8,0 l/100 km. Tesztátlag: 10,6 l/100 km.
Ár: 4 700 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Gombnyomásra kínálja a nyitott tetős autózást + 2+2 üléses karosszéria + Két személynek elöl kényelmes hely + Igen jó rugózási kényelem, sima úton jó úttartással, egyenesfutással + Csendes utastér (csukott tetővel) + Dinamikus menettulajdonságok + Négy légzsák + Viszonylag nagy csomagtér | — Hirtelen úthibákon a kerekek elpattognak — Alacsony kormánykerék-visszatérítő erő, kis sebességen |
Felszereltség
A felszereltség alapáras része természetesen a francia Heuliez készítette elektrohidraulikus működtetésű tető, ami két kar kioldása után, pusztán gombnyomásra 27 mp alatt levonódik – persze a fűthető üveg hátsó ablakkal együtt. Mivel a művelethez az oldalablakokat (a kis hátsókat) is lehúzza, ezek ugyanúgy a szériaszerelvények közé tartoznak, mint a központi zár, az elektronikus klíma, az elektromos tükrök, a ködlámpák, szinte minden a bőrkárpiton és speciális fényezésen kívül. A biztonságot a korábbiakban leírtakon kívül négy légzsák, négy hárompontos, elöl övfeszítős és erőhatárolós öv, két első fejtámla szolgálja, a benzinelzáró csappal együtt.
Költség
A 206 cc az autó különlegességéhez képest kifejezetten jó vételnek tetszik, ha hozzávesszük azt, hogy a legtöbb eleme a 206-változatokkal csereszabatos, az alkatrész és a javítás költsége sem lehet csillagseprő, és egyévi általános, 12 év átrozsdásodási garanciájával, egyévi védőszárny szolgáltatásával is azonos a 206-ossal.
Az Autó2 újság 2001/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...