Újautó

2001. szeptember 29. szombat, 14:22

Tesztnapló: Mitsubishi Space Star 1.9 DI-D Comfort

Az ötajtósok mozgékonyságát az egyterűek variálhatóságával egyesíti a kompakt Mitsubishi.

 

Kompakt családiautó-méretén
térhasznosításával nő túl. A nagy
ajtókon könnyű a ki- beszállás és a rakodás

Az enyhe felújításon átesett modell új fényszórókat, belső kárpitokat, hátul is tárcsafékeket és felszereltség szerinti fantázianeveket kapott. A motorválaszték a közvetlen befecskendezéses dízellel gazdagodott.

Karosszéria, utastér

Az egyterűsen magas autóba a magas ajtókon át az ugyancsak megemelt elülső ülésekre könynyű a beszállás. A műszerfalat kemény műanyag borítja, elég sok a kopogós anyag az ajtókon is. A zsebek nem nagyok, ám van pakolóhely a középső részen és a jobb elülső ülés alatti fiókban is. A műszerfali jelzések áttekinthetők, jó beosztású a középkonzol. Az üléslap közel puha, kevés az oldaltartása, a támlához hasonlóan elég hosszú. Kényelmesen lehet elhelyezkedni, a vezetőülés szintje szabályozható, megfelelő a pedálrend. A kormánynak csak a magassága állítható, a távolsága nem. A fej fölött bőven van hely a plafonig. A hátralátást segíti az osztott bal oldali tükör.

A műszerfal hagyományos elrendezésű. A középkonzol tetején levő nagy kijelző a számítógép adatait jeleníti meg, a kis nyomógombos rádióét azonban nem

Az elülső és a hátsó oszlopok enyhén vaskosak, de nem akadályozzák a kilátást. A hátratekintőt leginkább a hátsó sor nagyméretű fejtámlái zavarhatják – van belőlük három is. Mindegyikhez jár automata öv, a középsőé használaton kívül a mennyezeten rögzítve engedi az ülések szabad mozgását. A üléssor egyben tologatható a sínén. Közel arasznyi, 15 cm-es útját követni képes a kalaptartó hosszú lebernyege. A nagy térdhely az ülésmozgatással fokozatosan elapad, ám eközben megnő a csomagtér hossza. A támla dőlése többféle szögben is rögzíthető. Az üléslap hátul sem rövid, s elég magasak a támlák. Három utasnak hosszú távra nem elég széles a hely, ám a magasság megfelelő. Az ülések lapja és támlája osztva dönthető, teljesen egyenletes felületű rakodóhely alakítható ki. A csomagtér ajtaja széles, magas. Nincs küszöb, egyenletesen sík a padló, könnyű a ki- és berakodás az oldalfalra felkúszó hátsó lámpák közötti térben. A térbe erősen benyúlnak a kerékdobok.

Motor, erőátvitel

A motor az éppen csak felvillanó és máris kialvó izzító jelzés után könnyen elindul. Dízelesen keményen szól, de nem hangosan. Jól szigetelt, rezgései nem jutnak el az utastérbe. Már az 1700-as fordulatszámtól erőre kap, 2000-4000 közötti fordulaton jól és nem nagy hangerővel gyorsítja az autót. Emelkedőn is érezhetően gyorsul, nem kell állandóan a váltó után kapkodni, noha a kar kézközeli, és kis erővel, pontosan kapcsolható.

Vezetés, menettulajdonságok

A magas vezetőhelyről jól kilátni, könnyen irányítható az autó. A kormány is, a fék is a megfelelő erőigénnyel, megbízhatóan működik. A rugózás nemcsak a viszonylag puha ülés miatt komfortos, hanem mert a felfüggesztés elemei jól elnyelik az útegyenetlenségeket, viszont a keresztirányú hibákon képes döccenni az autó. Úttartása megbízható, kanyartulajdonságai barátságosak. Az oldalszélre érzékeny.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros turbódízel motor elöl keresztben beépítve. Köztes hűtő, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1870 cm3, furat 80, löket 93 mm. Közös csöves közvetlen befecskendezés. Teljesítmény: 102 LE/75 kW (4000/ min). Nyomaték: 215 Nm (1700/ min). Elöl McPherson-, hátul hossz- és keresztlengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R14. Csomagtér: 370/ 1370 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4030x1715x1560 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1250/1730 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,2/4,6 l/100 km.
Ár: 5 058 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Jó térhasznosítás
+ Kedvező menetteljesítmények
+ Rugalmas motor
+ Jó úttartás
+ Kis üzemanyag-fogyasztás
+ Három év garancia
Sűrű szervizperiódus
Drága ár

 

Felszereltség

A középső felszereltségi szint Comfort-fokozata egyebek között a következőket tartalmazza: ABS és fékerőelosztó, elülső és oldallégzsákok, tetőtartó, övfeszítő, indításgátló, szervokormány, légkondicionáló, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelők hátul is, elektromos külső tükrök, többfunkciós kijelző, lehajtható, elcsúsztatható, osztott hátsó ülés, fiók a jobb elülső ülés alatt, rádió-előkészítés 4 hangszóróval.

Költség

A Space Star igen drága, szinte megegyezik az első közvetlen befecskendezéses benzinmotor, a GDI árával – az 1,6-os benzinmotoros változat közel 20 százalékkal olcsóbban megkapható. A szervizintervallum 15 000 kilométer, átrozsdásodás ellen 8 év jótállás jár, mindkét érték elmarad a mai vezető ajánlatoktól. Kedvező a kicsi, 5,7 l/100 km átlagfogyasztás és a három év általános jótállás.

Az Autó2 újság 2001/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás