Újautó
Tesztnapló: BMW 316i - Váltás előtt
A mosdellfrissítés lendületet hoz a 3-as BMW-k piaci mozgásába is.
Kiforrott az 1998 óta változatlan formájú, sportos-luxusos 3-as sorozat. A külső és a belső részek is szépen kidolgozottak.
Karosszéria, utastér
A kettős szigetelésű ajtók csöndes utastérbe nyílnak. Az ajtókon sok a textil, a műszerfal puha borítású. Jelzései az áttekinthető, hagyományos kerek órákról és a számítógép-kijelzőről jól leolvashatók. A fordulatszámmérő alatti fogyasztásmérő mutatója 0 és 20 l között kapkod, nincs sok értelme. Az enyhén a vezető felé fordított középkonzol nem feltűnő, értelmes. Kevés a pakolóhely, kicsik a zsebek, ám a jobb elülső ülés alatt biztos hely jut az elsősegélycsomagnak. Minden irányban állítható, kellemes fogású a kormány. Mindkét elülső ülés puha, kényelmes, és jó tartást ad. Magasságuk változtatható, de nem könnyű a megfelelő távolság megtalálása, mert a pedálrend a hosszú kuplungút miatt erősen lépcsős. A gázpedálnak klasszikusan nagy a taposófelülete. Az ajtóoszlopok nem vastagok, a kilátás jó. A tükrök kissé szűkre szabottak, ám mindkettő osztott. A belső tükör alján otromba piros lámpa lóg, a lopásvédelmi rendszer része.

A kormány jó fogású, a kerek órák jelzései jól áttekinthetők, a fogyasztásmérő a benzinválságos időket idézi
Az utasteret hosszában kettévágja a kardánalagút magas, széles háza. Szinte beburkolja a bent ülőket. A hátsó ülés is mély, a küszöb magas, de az elhelyezkedést megkönnyíti a nagy térdhely. A kupészerű, ereszkedő tető alatt a középtermetűnek még elegendő fejhely jut. Csak két fejtámla van hátul, a középre kényszerülőnek hevederöv jár. A hátul utazóknak nem alakítottak ki rakodóhelyet. Az ülőlap rövidsége nem tűnik fel, mert puha, kényelmes, az utas alakját követő az ülés. Középen könyöktámasz hajtható ki. A csomagtér tetejét a kulcs külön távnyitógombja is nyithatja. A fedelet teleszkópok támasztják, nem vesznek el helyet a csomagoktól, amint a szerszámok sem, a készlet a fedél belső oldalára tapad. A csomagtér szabályos élekkel határolt, filccel burkolt, közel átlagos mérete a mereven rögzített hátsó üléstámlák miatt nem növelhető.
Motor, erőátvitel
Az 1,6-os kompromisszum jellegére a lomhaságával figyelmeztet minden elindulás. A motor 3000-es fordulat körül éledezik, 4000 táján magára talál, itt igazodik a forma dinamizmusához. A nagy fordulat folyamatos fenntartásához sűrűn kell kapcsolgatni. A váltó kicsit hosszú útján pontosan vezetve talál a fokozatokba. A motor nagy fordulaton is csöndes, a jól szigetelt utastérbe a hátsó futómű hangja szüremlik be.
Vezetés, menettulajdonságok
Nagyon kényelmes a nem túl lágy, de nem kemény rugózás. Kisimítja az úthibákat, közben nem ront a sportosnak szánt autó kanyartulajdonságain. A vezetőt elektronikus iránytartók segítik, velük a hátsókerékhajtás ellenére biztonságos az autó irányítása. A fék egyenletes, a kormány könnyű, a legkisebb mozdulatra is túl élénken reagál. Az utastér jól átlátható. Erős fényűek a fényszórók.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl hosszában beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 1595 cm3, furat 84, löket 72 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (5600/min). Nyomaték: 150 Nm (4100/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés, négy tárcsafék, ABS. Ötfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 440 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4471x1739x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1360/1860 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,4 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 11,3/5,7 l/100 km.
Ár: 6 812 000 Ft
Felszereltség
Az alapkivitel gazdagon felszerelt, a biztonsági kínálat bőséges. Része a blokkolás- és a kipörgésgátló, az elektronikus kanyarstabilizátor, az elöl ülőket védő hat légzsák, a szervokormány, a távnyitós központi zár, a riasztó, az indításgátló, a kormányoszlop sugár- és tengelyirányú állítási lehetősége, az övfeszítő és överő-határoló, a klímaberendezés, a rádiómagnó 6 hangszóróval. A külső tükrök és az elülső ablakok elektromosan mozgathatók. Az alapfelszerelést könnyűfém kerekekkel, ködfényszórókkal, automata klímaberendezéssel, fedélzeti számítógéppel és fejlettebb rádióval lehet kedvezményes csomagáron kiegészíteni.
Költség
A gazdag biztonsági és bőséges kényelmi felszereltséghez képest is drága a legkisebb motorral is presztízsáron kínált BMW. A 8 liter alatti átlagfogyasztás nem kirívó, amint a használattól függő, átlagosan 20 000 km-ként esedékes szervizciklus sem. A jó kidolgozás és a hírnév a használtkénti érték viszonylag lassú esését vetíti előre.
Előnyök:
+ Csöndes, igényes kialakítású utastér
+ Gazdag biztonsági felszereltség
+ Jó menettulajdonságok
+ Finom kidolgozás
Hátrányok:
— Fix hátulsó üléstámlák
— Nehezen éledő menetteljesítmények
— Tetemes ára
Az Autó2 újság 2001/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 újság 2001/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...