Újautó

2001. szeptember 6. csütörtök, 18:55

Teszt: Chrysler PT Cruiser 2.0 Limited Edition - Cserebogár

A régi formák mai műszaki megoldásokkal és holnaputáni árakkal vegyülnek.

Az archaikus forma kedves, de nem célirányos, a cw 0,39 érték erős légellenállásról tanúskodikMagas az övvonal, a sárhányók némileg leszűkítik a hasznos teret, de a lámpa nincs a hátsó ajtó útjában
A nagy kormánykerék mögötti világos óralapú műszerek jól áttekinthetők. Az autóban három elektromos csatlakozót helyeztek elA középkonzol mai ízlés szerinti. A vezetőülésről könyöktámasz hajtható le, az utasülés támlája teljesen lefektethető
A szűk nyílás mögött csöndes DOHC-motor dolgozik, ám túl gyakran kíván olajcserétTöbb évtizedes rajzolatú sárhányóba simul a legkorszerűbb műanyag fedelű fényszóró
Az elülső ülések lapja rövid. A központi zár a jobb oldali ülésből is ki-bekapcsolhatóAz ülőlap hosszú, nagy a lábhely és a fej fölötti magasság. Az ülésmozgatás egyterű módjára 25-féle utastéri elrendezést tesz lehetővé
A piknikasztalként is használható kalaptartó 45 kg-mal terhelhető. A hátsó ülés osztva lehajtható, előredönthető, kivehető. A 100 cm széles raktér hossza 71 cm-ről 150 cm-re nőhet az üléskiemeléssel

 

Karosszéria, felfüggesztés:

+ Egyéni karosszéria
+ Sokoldalúan variálható tér
+ Gazdag kényelmi felszereltség
+ Jó úttartás
+ Kellemes rugózási komfort
— Rövid ülőlap
— Rossz hátralátás
— Kopogós műanyagok
— Ajtónyitásra nem mozduló kalaptartóy

Motor, erőátvitel:

+ Csöndes, egyenletes motor
+ Pontos váltó
—  Mérsékelt menetteljesítmények

Biztonság:

+ Oldalvédelem, övfeszítők
+ Négy légzsák
+ ABS, szervokormány

Költségek:

+ Kényelmi felszerelések
—  Gyakori szervizigény
—  Nem takarékos fogyasztás
—  Tetemes ár

 

Adatlap: Chrysler PT Cruiser

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1996 cm3, furat 87,5, löket 83 mm. Sűrítési arány 9,6:1. Teljesítmény 141 LE/104 kW (5700/min). Nyomaték: 188 Nm (4150/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,50; II. 1,96; III. 1,36; IV. 0,97; V. 0,81; H: 3,42. Végáttétel: 3,94. Egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztések háromszöglengőkarokkal, kanyarstabilizátorral. Hátul független lengőkaros Watt-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl- hátul tárcsafék, ABS. Fogasléces szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1425 kg. Megengedett össztömeg: 1900 kg. Üzemanyagtartály: 57 l. , Hosszúság: 4618 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1476 mm, Tengelytáv: 2750 mm, Nyomtáv elöl: 1545 mm, Nyomtáv hátul: 1510 mm,

Belső szélesség elöl: 1570 mm, Belső szélesség hátul: 1540 mm, Belmagasság elöl: 998 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhelyméret: 445-700 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 530 mm, Üléstér: 140-380 mm, Csomagtér: 455/1310 l., Gumik: 195/65 R 15 (Michelin Energy XSE)

Menetteljesítmények

Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s.

Végsebesség: 186 km/h.

Fogyasztás (EU)

Város: 11,4 l/100 km.   Városon kívül: 7,0 l/100 km.

Tesztátlag: 9,9 l/100 km*

(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel, 15-25 C-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai

Elülső és oldallégzsákok, blokkolás- és kipörgésgátló, sebességtartó, elektromos vezetőülés-magasságállítás, elöl ülésfűtés, deréktámasz, fedélzeti számítógép, elektromos ablak- és tükörmozgatás, indításgátló, távirányítós központi zár, elöl övfeszítő, manuális légkondicionáló, ködlámpák, szervokormány, dönthető kormányoszlop, bőr kormánykerék, CD-lejátszós rádiómagnó, fényszórómagasság-állítás, könnyűfém keréktárcsák, az ülőfelületen bőr üléskárpit, osztva dönthető, hajtogatható és kiemelhető hátsó ülés, lehajtható első üléstámla. (Teljes részletességgel: Autószalon.)

Ár: 9 850 000 Ft

Az Autó2 újság 2001/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás