Újautó
Teszt: Citroën C5 2.0 SX - Hozzáadott érték
A Citroën új autója lényegesen több értéket rejt kategóriatársainál.
Karosszéria, felfüggesztés
+ Merev, jól súlyozott, jó minőségű, jól átlátható, méretes karosszéria
+ Igen nagy utastér, csomagtér
+ Csöndes beltér
+ Jó hang- és rezonanciaszigetelés, a feltételekhez jól igazodó felfüggesztések
+ A terheléstől független hasmagasság
+ Mérsékelt terepjáró képesség (az emelhető hasmagassággal)
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
+ Igen jól alakítható vezetési helyzet
— Kicsit nagy áttételű kormány
Motor, erőátvitel
+ Szépen forgó, csöndes motor
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Finoman kapcsolható, jó osztású váltó
+ Nagy végsebesség
— Erős gázadásra kicsit felhangosodó motor
Biztonság
+ Biztonsági karosszéria, oldalvédelemmel, energiaelnyelő habbal az ajtókban
+ Két elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
+ Az ablaktörlők a teljes felületet tisztán tartják
+ Lámpakapcsolás sötétedésre
+ Jó lámpák
— Nincs kitörés- és kipörgésgátló
Költségek
+ Kedvező ár
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ 30 000 km-es szervizciklus
+ Öt év karbantartás-mentesség és két év 100 000 km-es garancia a hidraulikarendszerre
— Kilométer-korlátozás nélküli egyévi általános garancia
Adatlap: Citroën C5 2.0 SX
Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85,0 mm, löket 88,0 mm. Sűrítési arány: 10,8:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 194 Nm (4100/min). Olajtöltés: 4,25 l. Hűtővíz: 8,8 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah. Generátor: 120 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,45 ; II. 1,87; III. 1,28; IV. 0,95; V. 0,8; H. 3,33. Végáttétel: 4,16. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul független hosszanti lengőkarok könnyűfém keresztirányú segédalvázon, hidropneumatikus rugózás (Hydractiv 3+). Elöl-hátul torziós stabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elektronikus fékerőelosztó, vészfékrendszer tárcsafékekkel. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.
Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1320 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1845 kg. Üzemanyagtartály: 66 l., Hosszúság: 4618 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1476 mm, Tengelytáv: 2750 mm, Nyomtáv elöl: 1545 mm, Nyomtáv hátul: 1510 mm,
Belső szélesség elöl: 1570 mm, Belső szélesség hátul: 1540 mm, Belmagasság elöl: 998 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhelyméret: 445-700 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 530 mm, Üléstér: 140-380 mm, Csomagtér: 455/1310 l., Gumik: 195/65 R 15 (Michelin Energy XSE)
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,8 s.
Végsebesség: 206 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 11,5 l/100 km. Városon kívül: 6,4 l/100 km.
Vegyes: 8,3 l/100 km. Tesztátlag: 10,0 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 16-23 Celsius-fok hőmérsékleten.
A szériakivitel érdemleges tartozékai
(a cikkben említetteken kívül)
Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő pirotechnikai övfeszítővel, a két szélső hátsó överő-határolóval), Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfékrendszer villogóval, guminyomás-ellenőrző rendszer, öt fejtámla, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, egyszerű fedélzeti számítógép, hővédő üvegezés, légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, két irányban állítható kormányoszlop, indításgátló, szemüvegtartó, 17 colos könnyűfém kerekek, sportülések. (Teljes részletességgel: www.auto2.hu: Autószalon.)
Ár: 6 000 000 Ft
A Citroën C5 és néhány konkurense | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Megjegyzés: a hengerűrtartalomban és teljesítményben egymáshoz legközelebb eső, legolcsóbb változatok árai (ahol van, öt ajtóval)
Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...