Újautó

2001. július 29. vasárnap, 11:04

Tesztnapló: Honda Civic 4 ajtós 1.4i S - Bonszai

A tágas utasfülkéhez képest kis helyigényű autó alapmotorjával is a nagyokra emlékeztet.

 

Klasszikus tagolású, nagy tengelytávolságú
karosszéria. A lökhárítók színrefújtak,
a lámpák a ma szokásosnál
kevésbé amorfak

A hetedik generációs Civic négyajtós változatának igényes alapesete az S-kivitel.

Karosszéria, utastér

A kis hézagokkal szabott karosszéria négy ajtaja mögött gondosan kialakított az utastér. Elég sok a műanyag, amit helyenként divatos és sportos fémdíszítés élénkít. A hagyományosan megformált műszerfal fontosabb részein puhán burkolt, a jelzések áttekinthetőek. A pakolóhelyek egyenként nem nagyok, de több is van belőlük, ahogyan pohártartókból is. Az ülések lapja kissé rövid, oldaltartása határozott, kialakítása kényelmes. Az egykori Civic-ek sportos mélységéből kiemelkedett vezetőülés és a kormány magassága szabályozható, a pedálrend megfelelő, könnyű megtalálni a hosszú úton is kényelmes helyzetet. Az oldaltávolság elegendő, a fej fölötti magasság bőséges.

Áttekinthető, logikus műszerfal. A középkonzol rövid, kapcsolóit könnyű szemmel tartani

Az ereszkedő tető alatt a hátulsó fejtér mérsékeltebb, ám a középtermetűnek elegendő. Nagy lábhely jut a hátulsó ülésen utazóknak, az elhelyezkedést megkönnyíti a teljesen sík padló. Az ülőlap kicsit rövid, a támla hosszú. Automata övből három, fejtámaszból csak kettő jár. A körülményes zároldás után osztva dönthető le a háttámla. A kerékjáratok között is egy méternél szélesebb, magas raktér fedele nem nyílik magasra, a zár a fejet veszélyeztetheti. A rakodónyílás elég szűk, a raktér maga átlagos méretű. A zsanérok a fedél lecsukásakor a csomagok közé hajlanak.

Motor, erőátvitel

Nem túl csöndes, egyenletes járású, fordulatszámot kedvelő, nyomatékos motor.
Kirobbanó erejű gyorsításra nem lehet számítani, de elég egyenletes a gyorsítóképessége, 3000 fordulat fölött megélénkül a mozgása. Menetteljesítménye a nagyobb motorú autókéval vetekszik. A váltó nagyon pontosan kapcsolható.

Vezetés, menettulajdonságok

Jól átlátható a karosszéria, könynyen irányítható az autó. A fék pontosan adagolható, a kormány elektromos szervója túl érzékenyen reagál a vezető mozdulataira. Az egyenesekben emiatt időnként korrigálni kell az irányon. A kocsi kanyartulajdonságai megbízhatóak, rugózása enyhén kemény, az úthibákat jól tünteti el, ám olykor kellemetlen pattogásokra is képes az egyenetlenségeken.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros könnyűfém benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1396 cm3, furat 75, löket 79 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (5600/min). Nyomaték: 130 Nm (4300/min). Elöl McPherson-, hátul kettős lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/70 R14. Csomagtér: 450 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4458x1715x1440 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1090/1550 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,3 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 8,2/5,4 l/100 km.
Ár: 3 890 000 Ft

Felszereltség

Az alapmodellnek számító S-sorozatban szériatartozék az elektromos szervokormány, a blokkolásgátló és a fékerőelosztó, a két légzsák, a négy ablakra ható elektromos emelő, az elektromos tükörmozgatás, az indításgátló, a központi zár, az ülés- és kormánymagasság-állítás, a szélvédőbe integrált antenna és az osztott hátsó ülés.

Költség

Az alapmodell nemcsak a többi Civic-hez, hanem a méretosztály sok konkurenséhez mérten is kedvező árú. Értékes a három év garancia és a 20 000 km-es szervizintervallum. A fogyasztás gyári adatai mérsékelt visszafogottságot ígérnek, a teszt 7,2 l-es átlaga közepes mohóságról tanúskodik.

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas, kényelmes utastér
+ Finom kialakítás
+ Kedvező ár
+ Csekély fogyasztás
+ Kedvező kanyartulajdonságok
+ Bőséges felszereltség
Hiányzó középső fejtámla
Nehézkesen ledönthető támlák
Veszélyes csomagtérfedél
Úthibákon pattogó rugózás

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változa

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás