Újautó
Tesztnapló: Renault Clio Tech Run 1.4 16V - Sporthatás
A pörgős, tizenhat szelepes motort sportos felszereltséggel köríti a Renault.

A Clio sárvédői kézzel is behorpaszthatók; elengedve a rugalmas plasztik visszanyeri az alakját. Az öt dupla küllőn támaszkodó felni jellegzetes Tech Run-tartozék
Új értéket ad a Cliónak a tavaly bemutatott 1,4 literes, hengerenként négyszelepes erőforrás. Átlagon felüli menetteljesítmény, mégis kedvező fogyasztás az eredménye.
Karosszéria, utastér
A mára már megszokott Clio-formát körben műanyagok védik. Jutott védőcsík az ajtókra, a lökhárítóknak csak az alja fényezett, a felső rész nyersszürke műanyag, a tükör is fényezetlen maradt. A lökhárítóba kerek ködfényszórókat ültettek, a fényszórók és az elülső sárvédők műanyagból készültek. Bár az ajtók tágra nyílnak, a be- és a kiszállást kissé nehezítik a sportosra formált ülések. Ez azonban elviselhető kompromisszum az ülések átlagon felüli kényelméért: határozottan tartják a hátat, a vállat, a lábat, a törzset, megfelelő hosszúságú az ülőlapjuk, elég magas a háttámlájuk, hangsúlyozottak az oldalpárnáik. Az utastéri burkolatok kemény műanyagból készültek, az ajtó térképzsebén kívül nincs érdemi rakodóhely. A kesztyűtartó nem zárható, a fedele kihajtva pohártartó. Az ajtóburkolatokra textilbetéteket illesztettek, a műszerfalburkolat kétszínű, alul világosszürke, felül sötétkék.

A felül sötét színű műszerfaltömb előnye, hogy nem tükröződik a szélvédőben. Az üléskárpit jó tapintású
A műszerfal órái világos számlapúak, a világításuk piros. A rádió kijelzője a műszerfal tetején van, belső keringetésre zárható a szellőzés. Hátulra széles ajtón át lehet beülni, viszonylag magas az üléshelyzet, az ülés szinte formázatlan, a fej- és a lábhely elég, három embernek azonban szűkös. Az ülőlap és az üléstámla is 1/3-2/3 arányban előrebillenthető, illetve lehajtható, minden üléshely kapott állítható fejtámlát és hárompontos biztonsági övet, amelyeknek csatjai süllyesztettek. Pakolóként zsebeket alakítottak ki az elülső üléstámlák hátán és az ajtókon. A belülről burkolt és lehúzófüles csomagtérfedél kívülről gombbal nyitható. A kivilágított, teljesen kárpitozott csomagtér öblös, kicsit mély, jó 20 centis a pereme, a végét keresztmerevítő zárja, emiatt lehajtott ülésekkel nem egysíkú a padló. A kárpitozás alatt teljes értékű a pótkerék. Az öszszeszerelés minősége jó.
Motor, erőátvitel
A sportos hangú 1,4 literes motor 98 lóerős, mélyről húz, és nyugodtan pörgethető. Az alsó fordulatszám-tartományokban is jól használható, lent is nyomatékos, erőteljes, finoman húz, gázadáskor egyenletesen pörög fel, egyedül 3500-4000 felé érezni egy kisebb teljesítménylépcsőt, innentől dinamikusabban gyorsít. A motor karakterisztikájához jól illesztett váltó akadópontokon át, kissé lötyögősen váltható, a váltókar a gázadást lereagálja, izeg-mozog.
Vezetés, menettulajdonságok
A szervorásegítéssel támogatott, renault-tosan előredöntött, jó fogású kormány nem kíván nagy erőt, kis erőszükségletűek a pedálok is. A pedálrendet zavarja a gázhoz képest kissé magasra emelt fékpedál. A kocsi jól átlátható, a tükrök adta kép holttérmentes, a bal tükör osztott látóterű. A futómű megbízható, jóindulatú, a hirtelen kormánymozdulatokat is jól viseli, a kanyarokban semleges viselkedésű. A rugózás kisautóhoz képest komfortos.
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor elöl keresztben beépítve. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat 79,5, löket 70 mm. Kompresszió: 10:1. Teljesítmény: 98 LE/72 kW (6000/min). Nyomaték: 127 Nm (3750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros felfüggesztések. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 1175/65 R14. Csomagtér: 255/1035 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 3775x1640x1420 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 980/1525 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás (EU, városon kívül/átlag/város): 5,2/6,5/8,8 l/100 km.
Ár: 2 640 000 Ft
Előnyei
+ Dinamikus, finom járású motor
+ Kényelmes elülső ülések
+ Jóindulatú futómű
+ Biztonságot szem előtt tartó felszereltség
+ Kisebb sérülést nyom nélkül elviselő elülső sárvédők
Hátrányai
— Kevés vezető környéki rakodóhely
— Magasra emelt fékpedál
— Kissé hanyatt döntött kormány
Felszereltség
A Tech Run-felszereltség több extrát is tartalmaz, így a ködlámpákat, a könnyűfém felniket 175/60 R14 méretű gumikkal, a sportüléseket, a kormányról vezérelhető rádiót. Mindkét oldalra szereltek légzsákot, az indulás után automatikusan záródó központi zár külön kapcsolóval is vezérelhető. Elöl elektromos mozgatásúak az ablakok.
Költség
Az ötajtós Tech Run ára 2 640 000 forint, ami méltányos, figyelembe véve a kocsi teljesítményét és felszereltségét. Az autó fenntartása nem kíván sokat, kedvezőek a biztosítási díjak, a 30 000 kilométeres szervizintervallum is a javára szól. A 7-8 liter körüli városi átlagfogyasztás nem ijesztő. A Clio értéktartása átlagon feletti.
Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...