Újautó

2001. április 29. vasárnap, 14:32

Tesztnapló: Nissan Almera 1.8 Luxury - Családtag

Az új négyajtós Almera csúcsváltozata 1,8 literes motorral és jó felszereltséggel csábít.

A karosszériát minden irányból műanyag védőcsík óvja a kisebb parkolói sérülésektől. A fényszórók üvegből készültek

Az Almera a Magyarországon legnépszerűbb karosszériaformával, a kedvelt formához illően nagy csomagtartóval, de három- és ötajtós testvéreivel ellentétben nem Európában, hanem Japánban készül.

Karosszéria, utastér

Klasszikus felépítésű, kiegyensúlyozott a karosszériaforma, lendületes vonalakkal, látványos orr-résszel. Mélyre kell beülni, ez hátul nehézkes lehet. Elöl javít a helyzeten a tágra nyíló ajtó, amelyen át kényelmes a beszállás. Bent a külső íves formavilága köszön vissza, alapos a kidolgozás. A műanyagok többsége kemény felületű, csak az utasülés elé került puha anyag, illetve az ajtóborítás enyhén szivacsos hatású. A műanyagvilágot a színek és a textilbetétek teszik otthonossá. A magasabb felszereltségi fokot jelzi a krómkilincs és a magasságában állítható kormány bőrbevonata. A középkonzol tetején, az ajtózsebekben, a kardánboxban rekeszek vannak.

Jó fogású és átmérőjű a kormány, kellemes tapintású az üléskárpit. A hátulülők az ajtózsebekbe pakolhatnak

Az ülőlapok elég hosszúak, a támlák elég magasak, formázásuk átlagos, tömetük kissé kemény, a helykínálat jó. Hátul az alsó-középkategória átlagához és átlagmagasságú utasokhoz viszonyítva tágas a hely. A hátsó ülést voltaképpen két személy részére formázták, de felszerelték 3×3 pontos biztonsági övvel és három állítható fejtámlával. A középen lehajtható könyöklővel szerelt támla aszimmetrikusan előredönthető, ekképp bővíthető az alaphelyzetében is tágas, a mélyről, a lökhárító vonalától nyíló fedelével könnyen pakolható csomagtér. Rendelhető könnyen kivehető műanyag koszgyűjtő védőtálca, és alapáron jár hozzá a csomagrögzítő háló. A fedél belülről nem kárpitozott, és csakis kívülről nyitható gombbal.

Motor, erőátvitel

Az Almera-család legerősebb, 114 lóerős, 1,8 literes motorjának jellegzetessége, hogy a 158 Nm forgatónyomaték javát már kis fordulaton leadja. Ha szükséges, pörgetve dinamikus, nagyobb fordulatszám-tartományba érve jellegzetes, japánosan érdes hangot küld az utastérbe. A hozzá kapcsolt váltó jól áttételezett, rövid utakon precízen kapcsolható. A kocsi fogyasztása a motormérethez és a téli üzemhez képest kedvező, vegyes használatban 8,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként.

Vezetés, menettulajdonságok

A vezetői helyzet kényelmes, a kezelőszervek kézre állnak, az üléshelyzet mély. Az elülső ködlámpa bekapcsolását nem jelzi kontroll-lámpa. A tükrök látószöge széles, a bal oldali aszferikus. A kicsit magas far és a széles C-oszlop takar. A pedálrend jó, az erőszükséglet is megfelelő, a kormányzás jól érezhető. A futómű alapvetően megbízható, tűri a hirtelen kormánymozdulatokat, túlfeszített helyzetben alulkormányzott. A rugózás feszes, de nem ráz, jó a futómű hibaelnyelő képessége.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két vezérműtengely, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1769 cm3, löket 88 mm, furat 80 mm. Kompresszió: 9,5:1. Teljesítmény: 114/84 LE/kW (5600/min). Nyomaték: 158 Nm (2800/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul független, többlengőkaros kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtésű. Blokkolásgátló. Gumiméret: 195/ 60 R15. Csomagtér: 425 liter. Üzemanyagtartály: 60 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4425x1695x1479 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1205/1735 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,1 s. Végsebesség 185 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 10,2/5,9/7,5 l/100km.
Ár: 5 268 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Kis fogyasztású, nyomatékos motor
+ Pontosan kapcsolható váltó
+ Kényelmes vezetői helyzet
+ Megbízható futómű
+ Nagy, praktikus csomagtér
+ Jó biztonsági felszereltség
+ Kellő helykínálat
+ Ötévi garancia
Hátra kényelmetlen a beszállás
Belülről nem nyitható a csomagtartó
Hiányzik az első ködlámpa visszajelző lámpája
Tetemes ár

 

Felszereltség

A jó felszereltség sok extrát tartalmaz: könnyűfém keréktárcsákat, elektromosan állítható tükröket és ablakokat, blokkolásgátlót, légkondicionálót, rádiómagnót, bőrhuzatú kormányt, ködlámpákat, bentről külön kapcsolható központi zárat, állítható szakaszosságú ablaktörlőket. A biztonsági felszereltség is élenjáró a négy légzsákkal és az aktív fejtámlákkal.

Költség

A jól felszerelt, négyajtós 1,8-as Almera ára eléri a középkategória átlagárszintjét: 5 268 000 forintba kerül. Üzemeltetése átlagos költségeket kíván, 15 000 kilométerenként kell szervizbe vinni. Mellette szól a visszafogott fogyasztás és az Európában egyedülálló ötévi általános garancia, amelyet 12 évi átrozsdásodási garancia és háromévi ingyenes assistance-szolgáltatás egészít ki.

Az Autó2 újság 2001/4. számában megjelent cikk rövidített változata


Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás