Újautó
Tesztnapló: Toyota RAV4 1.8 VVT-i - Kiscsikó
Az 1994-ben bemutatott RAV4-gyel a Toyota megalapította az addig nem létező “városi terepjáró” kategóriát. Az elődre emlékeztető utód a kategória élére tör.
Karosszéria, utastér
A második generációs RAV4-esnek minden külső eleme megváltozott, mégis azonnal felismerhetően RAV-os maradt. Az utastér sportkupés hangulatú. Az elülső ülések nagyok, még 180 centis testmagasság felett is kényelmesek. A beltéri anyagok minősége toyotásan jó, ezért, bár a műszerfalon a műanyag az úr, nem olcsó hatású az összkép. Hátul csak két utasnak jut hely, a fejtér és a vállak helye szűk, a lábtér azonban még felnőtteknek is elegendő.

Akár egy sportkupéban. A nappal nehezen leolvasható fehér számlapú műszercsoport közepén csőből néz ki a fordulatszámmérő
A hátsó üléssor fele-fele arányban osztottan dönthető, és előre-hátra mozgatható. Így a hátul ülők kényelmének rovására a sérülékeny műanyag oldalfalú, alaphelyzetben mindössze 150 literes csomagtartó 230 literesre bővíthető. Bár a csomagtér szűkös, pakolóhely van bőven; kár, hogy a méretes kesztyűtartó nem kapott megvilágítást. A műszerfalon szokatlan módon középre került a fordulatszámmérő, a kormány sportautósan kicsi és háromküllős.
Motor, erőátvitel
Az 1,8 literes, 125 lóerős, változó vezérlésű VVT-i benzinmotor virgonc és fordulatszám-kedvelő. A gyenge zajszigetelés miatt hangja már közepes fordulatszámon betölti az utasteret. A precízen és rövid utakon kapcsolható, ötfokozatú mechanikus sebességváltótól az első kerekekre jut a motor ereje, az 1,8 literes változatok ugyanis kizárólag kétkerékhajtással készülnek.
Vezetés, menettulajdonságok
A 125 lóerő, ha nem is kiemelkedő dinamikával, de biztosan viszi előre a “városi terepest”. A szélzaj csekély, a motorzaj azonban autópályatempónál már hangos. Az nagy üvegfelületek jól átláthatóvá teszik a karosszériát, az oldalsó tájékozódásban azonban némileg zavarnak a vaskos B-oszlopok. A nagy külső tükrökkel könnyű a parkolás. Az elődváltozat szerkezeti elemeire épülő, növelt rugóutas, elöl McPherson-rendszerű, hátul keresztlengőkaros futómű feszes hangolású, rossz utakon ráz, a keresztirányú bordákon pattogásra hajlamos. A négy tárcsafék könnyűszerrel emészti fel az autó mozgási energiáját. Terepjáróhíre burkolatmentes, rossz utakon csak akkor nem szenved csorbát, ha nincsen hó és mély sár.
Műszaki adatok
Négyhengeres, változó vezérlésű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1794 cm3, furat 79 mm, löket 91,5 mm. Kompresszió: 10:1. Teljesítmény: 125/92 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 161 Nm (4200/min). Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul keresztlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok, tárcsafékek. Gumiméret: 215/70 R16. Csomagtér: 150 l. Üzemanyagtartály: 57 l. Hossz x szélesség x magasság: 4200x1735x1705 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1180/1730 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,2 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 9,4/6,2/7,4 l/100 km.
Ár: 6 050 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Sportos, finom anyagokból építkező beltér + Divatos megjelenés + Gazdag kényelmi alapfelszereltség + Jó fékek | — Kis csomagtartó — Oldallégzsákok nem rendelhetők — Autópályán erős motorzaj — Rossz úton pattogásra hajlamos futómű |
Felszereltség
Alapáras a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-szabályozó, a két elülső légzsák és a szervokormány is, oldallégzsákok azonban nem rendelhetők. A kényelmi felszereltség teljes, gyári a rádió, a fedélzeti számítógép, az üvegek színezése, az állítható magasságú vezetőülés, az elektromos fényszórómagasság-állítás és a két elülső ködlámpa is.
Költség
Az elsősorban fiataloknak szánt szabadidőautó alapára 6 millió forint feletti. Az olajcsere-intervallum 15 000 kilométer, ami manapság már csak átlagosnak számít. Az általános garancia 3 évig vagy 100 000 kilométerig érvényes, az átrozsdásodás ellen 12 évig szavatol a gyár. Látszólagos méretét meghazudtoló tömege miatt az 1,8-as RAV4 tesztfogyasztása vegyes használatban 8,5 l/100km. Az értékvesztés átlagos.
Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...