Újautó

2001. január 20. szombat, 19:47

Teszt: Opel Corsa 1.4 Sport - Pályamódosító

A Corsa teljesen új, harmadik generációjának finom változásai kívülről és belülről is alig vehetőek észre.

A műszerpult kemény műanyagból készült. A Sport műszerfala a fehér számlapokkal és a ma általában divatos alumíniumdíszítésselA kedvező légellenállást szolgálja a jó alaktényező (cw 0,32). Figyelemre méltó az igen rövid hátsó túlnyúlás
Az 1,4-es Ecotec-motor. Alapvetően csendes, dinamikus és takarékosA járdázást könnyíti, hogy az elülső spoiler alsó szélét puha gumi szegélyezi
Az ajtóborítón a műanyag az úrAz osztva dönthető üléssor a kihasználhatóságot javítja
Praktikus ötlet. A hátsó ülés ülőpárnája mellett tárolórekesz vanA felvitt lámpasor az elődtől megkülönbözteti, másokhoz hasonlóvá teszi. A később piacra dobandó ötajtós változat is ilyen lesz
Rossz pedálsor: a fék és a gázpedál szintkülönbsége kényelmetlenül nagy

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Osztályához mérten nagy belterű, kényelmes karosszéria, az üléshajtogatással nagy csomagtér lehetőségével
+ Jó vezetési helyzet (az állítható kormányos és ülésmagasságú változatban)
+ Csekély szélzaj
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
— Szerény kényelmi szereltség
— Átlósan rosszul áttekinthető karosszéria
— A hátsó övek csatjainak sérülést okozó elhelyezése
— Kemény hátsó felfüggesztések
— Nagy tempónál (110 km/óra felett) zajos beltér

Motor, erőátvitel
+ Szép járású, csendes motor
+ Osztályához mérten dinamikus menettulajdonságok
+ Nagy végsebesség
+ Jól kapcsolható, jól áttételezett váltó

Biztonság
+ Biztonsági karosszéria, kicsit az átlag feletti biztonsági felszereltséggel
+ Két elülső légzsák, kiakadó pedálsor, Izofix rögzítési pontok, öt biztonsági öv és fejtámla (elöl aktívak)
— Az alapszereltségben nincsenek oldallégzsákok
— Igen rossz, a biztonságot nem szolgáló pedálrend
— A központi zár belülről csak körülményesen működtethető

Költségek
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ 30 000 km-es szervizciklus
+ Egyévi, kilométer-korlátozás nélküli általános garancia

Adatlap: Opel Corsa Sport

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1389 cm3, furat 77,6 mm, löket 73,4 mm. Sűrítési arány: 10,5 : 1. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (6000/min). Nyomaték: 125 Nm (4000/min). Olajtöltés: 3,25 l. Hűtővíz: 6,1 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah. Generátor: 994 W.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73 ; II. 2,14; III. 1,41; IV. 1,12; V. 0,89; H. 3,31. Végáttétel: 3,94. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés torziós kanyarstabilizátorral, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, torziós stabilizátorral. Blokkolásgátlós fékrendszer, kitörésgátló, elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Fogasléces, elektromos szervokormány.

Karosszéria
Háromajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1075 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1500 kg. Üzemanyagtartály: 44 l., Hosszúság: 3817 mm, Szélesség: 1646 mm, Magasság: 1440 mm, Tengelytáv: 2491 mm, Nyomtáv elöl: 1417 mm, Nyomtáv hátul: 1408 mm,
Belső szélesség elöl: 1402 mm, Belső szélesség hátul: 1405 mm, Belmagasság elöl: 1031 mm, Belmagasság hátul: 918 mm, Lábhelyméret: 485-720 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 445 mm, Üléstér: 120-340 mm, Csomagtér: 260-1060 l., Gumik: 185/65 R 15 (Continental PremiumContact)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,5 s.
Végsebesség: 180 km/h.

Fogyasztás (EU)
Fogyasztás (EU) Város: 9,8 l/100 km. Városon kívül: 5,7 l/100 km. Vegyes: 7,2 l/100 km. Tesztátlag: 7,8 l/100 km.*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel, 9-20 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, két elülső légzsák, öt hárompontos biztonsági öv (kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), öt fejtámla (az elsők aktívak), kiakadó pedálsor, fényszóróállítás, fordulatszámmérő, elülső ködlámpák, ködfény hátul, ötödik féklámpa, hátsó ablaktörlő-mosó, Isofix bekötési pontok hátul, ülésmagasság-állítás a vezetőülésen, színezett üvegezés, osztva dönthető hátsó üléstámlák, belső keringetés pollenszűrővel, két irányban állítható kormányoszlop, távvezérelt központi zár, rádiós magnó, indításgátló.

Ár: 2 880 700 Ft
(A háromajtós alapfelszereltségű Sport-változat ára.)


Az Opel Corsához hengerűrtartalomban vagy teljesítményben legközelebbi motorral szerelt, legolcsóbb változatok

Az Autó2 újság 2001/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás