Újautó
Tesztnapló: Mazda Demio 1.5i TE - A felértékelt
Az enyhén átdolgozott Demio új motorral és magas árral színesíti a kínálatot.

A felújított Demio megváltozott hűtőrácsot
és megnagyobbodott emblémát visel.
Változott valamelyest a lökhárító alakja is
A Japánban négy-, Európában csupán kétévi szereplést követő átalakítás kevés látható változást hozott az egyterű jellegű szögletes ötajtóson.
Karosszéria, utastér
Az elülső ülés nem széles, nem hosszú, nem is íves, oldaltartást sem ad, mégis elég jól el lehet helyezkedni benne. Az üléslap magassága, dőlése változtatható. A vezető oldalán elegendő a távolság minden irányban, a tetőig pedig több is annál. Az enyhén jobbra tolt középkonzol és a kerékjárat behatárolja a vezető mellett utazó lábhelyét. Az utastér a kényelmi felszerelések ellenére kerüli a luxusnak még a látszatát is. Mindenütt mű-anyag, az ajtókon 2 cm-es textilcsík jelzi a gyár sokoldalú anyagismeretét. A műszerfalat kemény műanyag burkolja. Az órák jól láthatók. Kevés a pakolóhely a vezető körül.

A tologatható hátsó ülőlap biztonságiöv-hevedereket hagy maga után. A csomagtér kitágítása nyomán erősen lecsökken az elöl ülők helye
A magas hátsó üléssor kemény padján hárman csak szükségből utazhatnak, két utasnak viszont jut automata öv, elegendő lábhely, a fejek fölött bőséges tér, és részesülnek plasztikélményben is. Az ajtókra biggyesztett vékonyka könyöklő haszontalan, de a hátsó támla hátradöntési lehetősége némi kényelmi plusz. Fegyelmezően kevés a pakolóhely, egy pohártartó és a jobb ülés hátán zseb vár a szállítmányra. A hátsó támla középen osztva előrehajtható, de az egyenletes rakodóhely-növeléshez az ülés lapját is előre kell hajtani. A lap nem osztott, hajtogatásának előkészítése nagyon körülményes. Az előredöntött üléssor csak úgy marad függőlegesbe állítva, ha az elülső üléseket a kormány kényelmetlen közelébe húzzák. A térformálás nyomán 123 cm hosszon egyenessé vált padlószintből használaton kívül került övek és csatok állnak ki. Egyszerűbb térrendezésre megfelelhet a hátsó ülés tologatása, a sínen mozgó sor 13 centit módosíthat a raktér/utastér határon. A legfeljebb átlagos méretű csomagtartó (szélessége 96 cm, mélysége 69-81 cm) könnyen pakolható, a nagy hátsó ajtó széles és mély nyílást fed. A műanyagokkal a raktér sem fukarkodik, egyenletes padlója alatt ideiglenes pótkereket helyeztek el.
Motor, erőátvitel
Az új, 1,5 l-es motor többnyire csöndes. Szereti, ha pörgetik, a magasabb fordulaton energikussá és elég hangossá is válik. Sportos menetteljesítményeket nem ad, s ennek megfelelően nem is fogyaszt túl sok üzemanyagot, a teszt átlaga kevéssel 7 liter alatti. Az új motorhoz igazított váltó könnyen kapcsolható.
Vezetés, menettulajdonságok
A felújítás során módosított futómű jó kanyarkövetést tesz lehetővé, cserébe az úthibákat megmutató kemény rugózás kellemetlenségeiért. Az új, elektromos szervokormány segítőkészségében túl érzékenyen reagál minden kis mozdulatra. Az autó mozgékony; a manőverek közben a hátralátást nehezítik a nagy támlakeretek és a keskeny külső tükrök.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1498 cm3, furat 78, löket 78,4 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5500/min). Nyomaték: 116 Nm (2500/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/60 R14. Csomagtér: 330/1298 l. Üzemanyagtartály: 43 l. Hossz x szélesség x magasság: 3815 x1670x1535 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1040/1450 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség: 160 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 9,2/6,2 l/100 km.
Ár: 3 499 900 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Elegendő fej- és lábtér + Kedvező kanyartulajdonságok + Három év garancia + Jó felszereltség | — Műanyagtúltengés — Nehézkes ülésmozgatás — Kemény rugózás — Túl direkt kormány — Nagyon magas ár |
Felszereltség
Az autóhoz csupán egyféle felszerelési szint tartozik, s ez az általános kidolgozottsághoz mérten pazarlóan bőséges. Főbb elemei: ABS, fékerőelosztó, két légzsák, elektromosan mozgatható ablakok és külső tükrök, ködlámpák, indításgátló, távirányítós központi zár, szervokormány, légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés és kormány, osztott hátsó üléstámla, csúsztatható üléssor, tetősín.
Költség
A Demio mellett szól a 3 évi garancia (6 év jár az átrozsdásodás ellen), elég bő felszereltsége. Nem szól ellene 15 000 km-enkénti szervizigénye sem, és elfogadhatóak a fogyasztási adatok is. Az autó árával azonban aligha lehet mit kezdeni, az összeget csak a megrögzött Demio- hívők tarthatják megfelelőnek.
Az Autó2 újság 2000/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...