Újautó

2000. október 29. vasárnap, 12:43

Tesztnapló: Mazda 626 2.0i GT - Bejáratott úton

Célszerűen kialakított középkategóriájú autó, jó biztonsági felszereltséggel.

Éleket mutató alaphangulatát megőrizve
frissült fel a 626 formája. A lemezeket körben
színre fényezett műanyag betét védi

A Mazda 626 ötödik generációjának átdolgozott változata a mazdás alapértékeket, így a kényelmes belteret, a kulturált motorokat, a jó felszereltséget megőrizve idomult a változó felhasználói divathoz.

Karosszéria, utastér

A robusztus karosszéria megőrizte az elődmodell formáját, csupán a hűtőmaszk vált hangsúlyozottabbá, izmosabban domborodik a motorháztető, és változott a lámpaszemek metszése. A magas felépítés komfortos belteret ad. A beülés előre-hátra kényelmes, az ülések helyzete magas. Az elülső ülőlap és a fejtámlák magassága állítható. Az ülések kemény tömésűek, jó formájúak, magas támlával, combot támasztó alsó résszel, a jobb első üléstámla előrehajtható. Sok a rakodóhely, a mélyített ajtókárpit textilbetétes, jó minőségűek a nagyrészt puha felületű műanyagok.

A műszerfal egyszínűségét fabetét töri meg. Az ülések között a le-hajtható karfa rakodóhelyet rejt. A lehajtott jobb elülső ülés asztalkának is használható. A központi zár belülről még a zárgomb lenyomásával sem aktivizálható

Hátul két személynek hosszú távon is kényelmes az utazás, nagy a láb-, a fej- és a válltér. A három állítható fejtámlával és 3×3 pontos övvel szerelt hátsó ülés hosszú ülőlapú, aszimmetrikusan előrehajtható. A csomagtér nem nyitható belülről, az ajtaja mélyről szélesen és magasra nyílik, lecsukását lehúzófül segíti. Az összeszerelés és a felhasznált anyagok minősége jó.

Motor, erőátvitel

A négyhengeres, 2,0 literes benzinmotor 136 lóerős, már a korábbi szériában is szolgált. Erőteljes, mélyről húz, de igazi erejét 3000/perc fordulat felett adja. Az ötsebességes váltó kicsit hosszan áttételezett, pontosan, de érezhető akadópontokon át kapcsolható. A kocsi fogyasztása a méretéhez és a teljesítményéhez képest jó.

Vezetés, menettulajdonságok

A jó fogású, jó átmérőjű bőrhuzatú kormány és az ülés magassága is állítható, minden kezelőszerv kézre áll, jó a pedálrend és a pedálerőigény. A kilátást hátrafelé nehezítik a magas háttámla és a befelé hajló C-oszlopok, ezen enyhítenek a nagy látóterű tükrök. A kormány szervorásegítése feszesre sikerült, a kormányzás kissé érzéketlen, elszigeteli a vezetőt az úttól. A futómű a korábbi szériánál keményebb rugózású, jóindulatú, hirtelen kormánymozdulatoknál is stabil, jó az egyenesfutás. A feszes futómű hátránya, hogy minden úthibát továbbad az utasoknak.

Műszaki adatok

Soros négyhengeres motor keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, löket 92 mm, furat 83 mm. Kompresszió: 9,7:1. Teljesítmény: 136/100 Le/kW (5800/ min). Nyomaték: 178 Nm (4500/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul McPherson rendszerű független kerékfelfüggesztés, hátul kettős keresztlengőkarral, kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafék, elöl belső hűtésű, blokkolásgátló. Gumiméret: 195/60 R15. Csomagtér: 502 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hossz x szélesség x magasság: 4590x1710x1430 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1210/1695 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,6 s. Végsebesség 208 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 10,8/6,5/8,1 l/100km.
Ár: 6 499 900 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Célszerűen, formai alapossággal kialakított beltér
+ Jó biztonsági felszereltség
+ Jó minőségű összeszerelés
+ Jó minőségű kárpitanyagok
+ Kényelmes utastér
+ Kulturált motor
Kemény rugózás
Csak kívülről nyitható csomagtér
15 000 kilométerenkénti átvizsgálás

 

Felszereltség

A GT betűjelzés gazdag felszereltséget jelez. Adott a két elülső (a jobb oldali súlyérzékelős) és a két oldallégzsák, az állítható felső bekötési pontú övek, hátul a 3 fejtámla és a 3×3 pontos övek. Minden ablak elektromosan mozgatható, csakúgy, mint a fűthető külső tükrök. A légkondi szintúgy a felszereltség része, valamint a szervokormány, a blokkolásgátló, a könnyűfém felnik, a fedélzeti számítógép és még több apróság, kezdve a zárható kesztyűtartón.

Költség

A japán hagyományokhoz illően jól felszerelt benzines 626-os ára kategóriájában az átlagot képviseli. A kocsi értéktartása jobb az átlagosnál, fogyasztása kedvezőbb a hasonló teljesítményű kategóriatársakénál. Szervizciklusa gyakori, 15 000 km-kénti, a garancia három évre szól.

Az Autó2 újság 2000/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás