Újautó
Tesztnapló: Suzuki Wagon R+ 1.3 GS - Dobozba zárt lendület
Az Esztergomban készülő kisautó családi szerepre pályázik a magyar piacon.

A mindössze 3,5 méter hosszú Wagon R+ jól manőverezhető, hála nagy üvegfelületeinek, jó áttételezésű kormányának és magas üléshelyzetének. Feláras a csomagtartó tetősín
A Suzuki a kissé szögletesre sikerült Wagon R külső-belső átdolgozásával az európai ízlés számára sokkal elfogadhatóbbá tette miniegyterűjét, így az már megjelenésével is reklámozni tudja belső értékeit.
Karosszéria, utastér
Az autó orr-része barátságossá, már-már mosolygóssá változott, hátul a lökhárítóból a hátfalra emelt lámpák kevésbé vannak kitéve a parkolások sérülésveszélyeinek. A belső otthonos. Nem állítható az elülső ülések magassága, mégis kényelmesek, bár oldaltartásuk korlátozott. A kárpitozás minősége kifogástalan, az ülések textilborításának anyagából még az ajtókra is jutott jelzés értékű folt. Bőséges a fej fölötti hely, oldalt sem szűkös az utasfülke. A műanyag elemek, bár kopogósak, rossz úton is csendben maradnak, a műszerfal alatti polcokon pedig sok minden elfér. Dicséretesek a hátsó ajtók újság- vagy könyvhordozásra méretezett oldalzsebei.

A fordulatszámmérős műszerfal mindenről tájékoztat. Anyaga kopogós, ázsiai autókra jellemzően szürke műanyag. A világítás- kapcsoló forgatógombja és a középkonzol kapcsolói az Opeltől származnak
Pakolóhelyet találni az első ülések háttámláin és az anyósülés alatti rekeszben. A hagyományos pakolóhelyek kialakítására már kevésbé figyeltek a tervezők. Kicsi a kesztyűtartó, a kalaptartó pedig mindössze egy háló, ami már közepes súlyú esernyőt vagy táskát sem bír el. A hátsó ülőhely kétszemélyes, a támla fele-fele arányú dönthetőségével 1250 literes csomagtér alakítható ki.
Motor, erőátvitel
A Jimnyből származó 76 lóerős 1,3-as motor igen forgós jószág, emellett hangoskodni is szeret. Percenként háromezres fordulatszám fölé forgatva lendületesen húz, de a hangja erőteljesen bejut az utastérbe. Fogyasztása az egyébként határozottan és rövid utakon kapcsolható és kissé rövidre áttételezett sebességváltó, valamint a karosszéria dobozszerű kialakítása ellenére sem nagy.
Vezetés, menettulajdonságok
A kis motor 120 km/óráig lendületesen viszi a kisautót, a további gyorsításhoz azonban türelem vagy a motor nyomaték-karakterisztikájához igazodva gyors visszakapcsolás szükséges. A magas karosszéria autópálya-sebességeknél kissé szélérzékeny, a futómű pedig szereti követni a kamionok betonba vájt keréknyomait. Országúton és városban élvezet a kis Suzukival autózni. A motort kellően forgatva fürgén lehet haladni, a jó áttételezésű szervokormánnyal pedig könnyű a manőverezés és a parkolás. Városban különösen jól jön a magas üléshelyzetből és a sok üvegfelületből adódó jó átláthatóság.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor, elől keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1298 cm3, furat: 74 mm, löket: 75,5 mm. Teljesítmény: 76 LE/56 kW (5500/min). Nyomaték: 115 Nm (4250/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkar, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 165/60 R14. Csomagtér: 300/1250 l. Üzemanyagtartály: 41 l. H x sz x m: 3500x1620x1695 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 975/1355 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 13,8 s (Saját mérés, egy személlyel, + 28 °C hőmérsékleten). Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/ vegyes): 8,1/5,5/6,4 l/100km.
Ár: 2 725 000 Ft
Előnyei:
+ Variálható utas/csomagtér
+ Jó átláthatóság
+ Eltalált áttételezésű kormány
+ Forgós motor
+ Fordulékonyság
Hátrányai:
— Gyenge háló a kalaptartó helyén
— Zajos motor
— Oldalszél-érzékenység
Felszereltség
A gazdag GS-változatban az elülső ablakokat villanymotorok mozgatják, a kormányzást szervo segíti, és van két légzsák. Az első övekhez övfeszítő jár, van központi zár, belső levegőkeringetés, elektromosan állíthatók a külső visszapillantó tükrök. A hátsó ülésen mindkét utasnak jut fejtámla, az üléstámla fele-fele arányban osztva dönthető. Az ajtókat vastag műanyag csík óvja. A GS-szinthez jár az elülső ködlámpa, az indításgátló, az alumínium keréktárcsa és az ABS.
Költség
A Wagon R+ indulóára 2 089 000 forint, a csúcsmodellnek számító GS-ért 2 725 000 forintot kér a Suzuki. A 15 000 kilométeres olajcsere- és szervizciklus ma már általánosnak számít. A szervizköltségek várhatóan az átlagosnál alacsonyabban alakulnak. A Swiftek jó árőrzését ismerve valószínűleg a Wagon R+ is jó befektetésnek bizonyul majd.
Az Autó2 újság 2000/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...