Újautó

2000. július 30. vasárnap, 17:22

EuroNcap törésteszt: Seat Ibiza 1.4 Stella – 2000

Általános védelem 62 %/21 pont
Frontális ütközés elleni védelem 44 %/7 pont
Oldalütközés elleni védelem 72 %/13 pont

Frontális ütközés
A Seat szeptember 4-e óta (VSSZZZ6KZ1R1466 azonosítási számmal kezdődően) alapfelszereléssé tette a vezető légzsákot ennek ellenére a vezető fejét sérülési kockázat fenyegeti. A műszerfal alatti rész sérülést okozhat. Az utasbábu súlyos sérülést “jelentett”, mert feje a műszerfalhoz ütközött. A hátsó, középső öv csípőöv, balesetkor agyi és hasi sérülést okozhat.

Oldalütközés
A legjelentősebb hatás az alsó részben történt, ez inkább hasat és a medencét veszélyeztette, mint a fejet és mellkast. A mellkas terhelése csökkent az ülés és a bábu közötti kölcsönhatás jóvoltából, de ez az ember felsőtestével, tehát igazi balesetnél nem történhet meg. Az utas feje a szokatlan testmozgás miatt az alsó részben nekiütközött valaminek.

Gyermekvédelem
A 1,5 éves gyerek ülését menetiránnyal szemben rögzítették az autó hárompontos övével; a gyerek lába ilyenkor a rendes ülésen pihen és kérdéses, hogy ez a megoldás kis autóban célszerű-e. Ezzel együtt a védelem frontális ütközéskor jó volt, mindössze az okozhat zavart, hogy ülésrögzítéskor az öv kétféle módon vezethető. Oldalütközéskor viszont a gyerek feje súlyos sérülést szenvedhet, mert a B-oszlopnak ütközött. A 3 éves gyerek az autó ülésben levő rögzítési pontjaihoz rögzített ülésben ült, ez elfogadható védelmet ad frontális ütközésnél, de nem tartja a fejet megfelelően oldalütközésnél.

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás