Újautó

2000. március 30. csütörtök, 13:22

Teszt: Toyota Yaris Verso 1.3 Sol - Emeletráépítés

A Yaris sikerére alapozva vezeti be a Toyota annak megnagyobbított, egyterű változatát.

Az orr díszítésén kívül kevés emlékeztet a kiindulásul szolgáló Yarisra. Nagyra nőtt az autó tengelytávolsága isA műszerfal felső része csak a légzsák elhelyezésére használható. A középkonzol körüli üregek apró tárgyak elhelyezésére szolgálnak
A változó szívószelep-vezérlésre utaló VVT-i feliratú motor szolid fogyasztással és kedvező menetdinamikával mozgatja a kis egyterűtAlacsony és sík a rakodóhely. Az ajtónyitás bő egy m-rel nyújtja meg a parkolóhelyi távolságigényt. Feltűnőek a helytakarékosan magasba emelt lámpák
A hátulsó sor ülései csőlábakon bukhatnak előre. Az ülések vékonysága nem a kényelmet, hanem a kis területigényt szolgáljaA hátsó ülésekre az első sor mögötti padlóvonalak, a takarólemezek szélei utalnak. A rakodótér sima felületű, egyenletes oldalú és igen magas
A textil alatt egyetlen, keskeny műanyag elem borítja az ajtót. A keskeny zsebek fölötti behúzórúd egyben a könyöktámasz 

 

Karosszéria, felfüggesztés

+ Széles, magas utastér bő lábhellyel
+ Könnyű ki- és beszállás, jó kilátás
+ Áttekinthető műszerfal
+ Alacsony padlószint, akadálytalan rakodás
+ Jól átrendezhető utas/csomagtér
+ Jó rugózási komfort
— Keskeny, rövid ülések, oldaltartás nélkül
— Kissé körülményes térrendezés
— Szélérzékeny, megbillenő karosszéria

Motor, erőátvitel

+ Korszerű felépítésű, csöndes motor
+ Dinamikus menetteljesítmények
+ Finoman kapcsolható váltó

Biztonság

+ Két elülső légzsák szériatartozékként
+ Öt fejtámla
+ Széria-blokkolásgátló
— Középen kétpontos biztonsági öv
— Holtteres tükrök

Költségek

+ Csekély fogyasztás
+ Ritka szervizperiódus
+ Hosszú garancia
— Drága ár

Adatlap: Toyota Yaris Verso 1.3

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Négy helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep, változó szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1299 cm3, furat 75, löket 73,5 mm. Sűrítési arány: 10,5: 1. Teljesítmény: 86 LE/63 kW (6000/min). Nyomaték: 124 Nm (4400/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,55; II. 1,9; III. 1,31; IV. 1,03; V. 0,86; H: 3,25. Végáttétel: 4,06. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul torziórugós felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 970 kg. Megengedett össztömeg: 1470 kg. Üzemanyagtartály: 45 l., Hosszúság: 3860 mm, Szélesség: 1690 mm, Magasság: 1680 mm, Tengelytáv: 2500 mm, Nyomtáv elöl: 1440 mm, Nyomtáv hátul: 1420 mm,

Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 1080 mm, Belmagasság hátul: 1040 mm, Lábhelyméret: 400-640 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Hátsó ülőlap: 460 mm, Üléstér: 235-490 mm, Csomagtér: 390/2160 l, Gumik: 175/65 R 14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,5 s.
Végsebesség: 165 km/h.

Fogyasztás (EU)
Fogyasztás (EU) Város: 8 l/100 km. Városon kívül: 5,5 l/100 km. Vegyes: 6,7 l/100 km. Tesztátlag (csak város): 6,4 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés, két személlyel, 0-10 C-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Vezető- és utasoldali légzsák, blokkolásgátló, fényszórómagasság-állítás, elöl övfeszítő és överő-határoló, állítható magasságú szervokormány, központi zár, osztva dönthető, padlóba rejthető ülés, elektromos ablakemelő elöl, elektromos külső tükrök, pollenszűrő, tetőcsomagtartó sín, színezett üvegek, spoiler a hátfalajtón, színre fújt lökhárítók, fordulatszámmérő, magnós rádió 4 hangszóróval, csomagháló, csomagtérháló, fedélzeti számítógép, indításgátló.
Ár: 3 630 000 Ft

A Toyota Yaris Verso és konkurensei

 

Toyota Yaris
Verso Luna

Mazda Demio
1.3i LX

Mercedes
A 140

Hengerűrtartalom [cm3]

1299

1323

1397

Teljesítmény [LE]

86

72

82

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

12,5

13,2

12,9

Végsebesség [km/h]

165

158

170

Fogyasztás [l/100 km]
Városban

8

8,7

9,8

Városon kívül

5,5

6

5,6

Csomagtér [l]

390/2160

335-385/1300

390/1740

Tengelytáv [mm]

2500

2390

2425

Hossz x szélesség [mm]

3860×1690

3808×1650

3575×1720

Ár [Ft]

3 295 000

2 790 000

4 492 500

*A kínálat legolcsóbb kivitelei

Az Autó2 újság 2000/2. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás