Újautó

2000. február 11. péntek, 14:55

Tesztnapló: Opel Omega 2.5 DT Caravan

A megújult Omega elődjénél kifinomultabban nyújtja a megszokott térkínálatot és komfortot.

 

A mai divat szerint az Omega is műanyag fényszórókat kapott. Emellett 3000 ponton finomították az autót

Jól sikerült átmaszkolást hajtott végre az Opel az élesre vasalt formavilágú Omegán.

Karosszéria, utastér

A klasszikus kombiforma jól egyesíti a limuzinok komfortját a hatalmas csomagtérrel. Az autón színre fényezték a lökhárítókat, az oldallemezeket védő gumicsíkokat és a behajtható tükröket is. Mind a négy ajtó az opelesen kemény akadópontokon átfordulva finoman nyílik, és tág helyet enged a kényelmes beüléshez. A belvilágban hatalmas a változás az elődhöz képest: a kárpitformák kifejezetten egyéniek, vonalvezetésük tiszta. Az ülések nagyok, és jól formázottak, a hátat, a combot egyaránt támasztják, fejtámlájuk aktív, ütközéskor előrebillen.

A belső tér szín- és formavilága ízléses. A csomagtér könnyen pakolható, apróbb dolgoknak tárolórekeszeket alakítottak ki, szériaszerelvény a csomagrögzítő háló

Az ülés, a biztonsági öv felső bekötési pontjának a magassága, a kormány sugár- és tengelyirányban egyaránt állítható. Elöl-hátul kellő a helykínálat, sok a rakodóhely, sok az új ötlet, például kibillenthető tároló került az ajtókarfákba. Minden rakodórekesz zörgés elleni gumival bélelt, csak a kardánbox széles, fabetétes hátáról hiányzik egy kacattartó. A beltér kárpitanyag-felhasználása példás, minden műanyag, még a kezelőszervek is kellemes tapintásúak, a többség felülete puha. A műszerfal napellenzője, a kardánbox oldalfa- la annyira puha, hogy könnyedén gyúrogatható. Az ülések formálása hátul is megfelelő. Bár 3 állítható fejtámla és 3×3 pontos öv van hátul, hosszú távú utazás mégis csak két ember számára ajánlott, mert a középen ülőt hamar elfárasztja a kardánalagút kikényszerítette terpeszülés. A nagyméretű és teljesen kárpitozott csomagtér az üléstámlák aszimmetrikus lehajtásával bővíthető, a mélyről nyíló ajtónak köszönhetően köny- nyen pakolható, padlószőnyegét csúsztatók védik, a holmikat kihúzható roló fedheti. A pótkerék teljes értékű. Az Opel sokat adott a biztonságra, elöl teljes a légzsákellátottság, s van oldallégzsák is. A jó kidolgozást jelzi, hogy a kárpitok még nagyon rossz úton sem zörögnek, az utastér csöndes, csak kevés motorzaj jut be.

Motor, erőátvitel

A motortérben a BMW-től származó, nem a legújabb generációs, 2,5 literes, 130 lóerős turbódízelmotor dolgozik. Konstrukciós korát a hangja jelzi: hidegen kissé kalapál, melegen mélyen, érdesen morog. Ötsebességes, hosszan áttételezett váltót illesztettek hozzá, az egyes fokozata lehetne rövidebb, mert a dízellel így benzines módon, a motort felpörgetve kell indulni. Vegyes használatú átlagfogyasztása 9,4 l/100 km.

Vezetés, menettulajdonságok

A vezetési helyzet kényelmesen kialakítható, a kocsiból mindenfelé jó a kilátás, és a tükrök is csak csekély holtteret engednek. A kormány jó fogású, a szervo rásegítőereje jól eltalált, a kormányzás pontos és közvetlen, a váltó határozottan, pontosan kapcsolható. A pedálrend és a pedálerők megfelelőek. Az átdolgozott futóműnek jelentős a tartaléka, nem mutatja agresszíven a kocsi hátsókerékhajtású hajtásmódját, a túlkormányzottságot ki kell erőszakolni. A rugózás kissé feszes, de komfortos, némileg lágyul, ha megtöltjük a csomagtartót és az utasteret. A futómű egyetlen hátránya, hogy az egyenesfutása nem tökéletes, az autó alig érezhetően, de sétál az egyenes úton.

Műszaki adatok

Soros, hathengeres dízelmotor hosszában beépítve, hengerenként két szelep, indirekt befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2498 cm3, löket 80 mm, furat 82,8 mm. Kompresszió: 22,5:1. Teljesítmény: 130/96 LE/kW (4500/min). Nyomaték: 250 Nm (2200/ min). Ötfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul multi-link kerékfelfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/65 R15. Csomagtér: 540/1800 liter. Üzemanyagtartály: 75 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4898x 1776×1505 mm. Saját tömeg/ megengedett össztömeg: 1713/2280 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség 195 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 11/ 6,4/8,1 l/100km.
Ár: 9 957 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas utas- és csomagtér
+ Alapos kidolgozás
+ Jó minőségű kárpitanyagok
+ Sok a rakodóhely a vezető körül
+ Gazdag biztonsági felszereltség
+ Jó kényelmi felszereltség
+ Kedvező fogyasztás
+ Pontos kormányzás
Kis fordulaton nyomatékszegény motor
Kissé zajos motor
Nem tökéletes egyenesfutás
Sűrű szervizintervallum

 

Felszereltség

Az Omega biztonsági és kényelmi felszereltsége a kategóriához illő bőséget tükrözi. Említést érdemel a négy elülső légzsákon kívül az aktív fejtámla, a hátsófejtámla- és övellátottság, a xenonfényszóró, a blokkolásgátló és a vele együtt dolgozó pánikfékrendszer. Korszerű a két oldalra külön klímát előállítani képes, a napfény irányát is figyelő légkondicionáló-rendszer, amelyet automatikus bűzzárral is elláttak, bár ez utóbbi Trabant mögött haladva sem zárta el a bejövő levegő elől az utat.

Költség

Az Opel közel 10 millió forintot kér a dízelkombiért; az ár kedvező a német, viszont drága a francia konkurenciát tekintve. Szervizbe járni gyakorta, 15 000 kilométerenként kell az Omegával. A korábbi széria tapasztalatai alapján az első évi értékesés nagy, de várhatóan kategóriáján belül jó lesz a kocsi értéktartása.

Az Autó2 újság 2000/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás