Újautó
Tesztnapló: Opel Omega 2.5 DT Caravan
A megújult Omega elődjénél kifinomultabban nyújtja a megszokott térkínálatot és komfortot.

A mai divat szerint az Omega is műanyag fényszórókat kapott. Emellett 3000 ponton finomították az autót
Jól sikerült átmaszkolást hajtott végre az Opel az élesre vasalt formavilágú Omegán.
Karosszéria, utastér
A klasszikus kombiforma jól egyesíti a limuzinok komfortját a hatalmas csomagtérrel. Az autón színre fényezték a lökhárítókat, az oldallemezeket védő gumicsíkokat és a behajtható tükröket is. Mind a négy ajtó az opelesen kemény akadópontokon átfordulva finoman nyílik, és tág helyet enged a kényelmes beüléshez. A belvilágban hatalmas a változás az elődhöz képest: a kárpitformák kifejezetten egyéniek, vonalvezetésük tiszta. Az ülések nagyok, és jól formázottak, a hátat, a combot egyaránt támasztják, fejtámlájuk aktív, ütközéskor előrebillen.

A belső tér szín- és formavilága ízléses. A csomagtér könnyen pakolható, apróbb dolgoknak tárolórekeszeket alakítottak ki, szériaszerelvény a csomagrögzítő háló
Az ülés, a biztonsági öv felső bekötési pontjának a magassága, a kormány sugár- és tengelyirányban egyaránt állítható. Elöl-hátul kellő a helykínálat, sok a rakodóhely, sok az új ötlet, például kibillenthető tároló került az ajtókarfákba. Minden rakodórekesz zörgés elleni gumival bélelt, csak a kardánbox széles, fabetétes hátáról hiányzik egy kacattartó. A beltér kárpitanyag-felhasználása példás, minden műanyag, még a kezelőszervek is kellemes tapintásúak, a többség felülete puha. A műszerfal napellenzője, a kardánbox oldalfa- la annyira puha, hogy könnyedén gyúrogatható. Az ülések formálása hátul is megfelelő. Bár 3 állítható fejtámla és 3×3 pontos öv van hátul, hosszú távú utazás mégis csak két ember számára ajánlott, mert a középen ülőt hamar elfárasztja a kardánalagút kikényszerítette terpeszülés. A nagyméretű és teljesen kárpitozott csomagtér az üléstámlák aszimmetrikus lehajtásával bővíthető, a mélyről nyíló ajtónak köszönhetően köny- nyen pakolható, padlószőnyegét csúsztatók védik, a holmikat kihúzható roló fedheti. A pótkerék teljes értékű. Az Opel sokat adott a biztonságra, elöl teljes a légzsákellátottság, s van oldallégzsák is. A jó kidolgozást jelzi, hogy a kárpitok még nagyon rossz úton sem zörögnek, az utastér csöndes, csak kevés motorzaj jut be.
Motor, erőátvitel
A motortérben a BMW-től származó, nem a legújabb generációs, 2,5 literes, 130 lóerős turbódízelmotor dolgozik. Konstrukciós korát a hangja jelzi: hidegen kissé kalapál, melegen mélyen, érdesen morog. Ötsebességes, hosszan áttételezett váltót illesztettek hozzá, az egyes fokozata lehetne rövidebb, mert a dízellel így benzines módon, a motort felpörgetve kell indulni. Vegyes használatú átlagfogyasztása 9,4 l/100 km.
Vezetés, menettulajdonságok
A vezetési helyzet kényelmesen kialakítható, a kocsiból mindenfelé jó a kilátás, és a tükrök is csak csekély holtteret engednek. A kormány jó fogású, a szervo rásegítőereje jól eltalált, a kormányzás pontos és közvetlen, a váltó határozottan, pontosan kapcsolható. A pedálrend és a pedálerők megfelelőek. Az átdolgozott futóműnek jelentős a tartaléka, nem mutatja agresszíven a kocsi hátsókerékhajtású hajtásmódját, a túlkormányzottságot ki kell erőszakolni. A rugózás kissé feszes, de komfortos, némileg lágyul, ha megtöltjük a csomagtartót és az utasteret. A futómű egyetlen hátránya, hogy az egyenesfutása nem tökéletes, az autó alig érezhetően, de sétál az egyenes úton.
Műszaki adatok
Soros, hathengeres dízelmotor hosszában beépítve, hengerenként két szelep, indirekt befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2498 cm3, löket 80 mm, furat 82,8 mm. Kompresszió: 22,5:1. Teljesítmény: 130/96 LE/kW (4500/min). Nyomaték: 250 Nm (2200/ min). Ötfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul multi-link kerékfelfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/65 R15. Csomagtér: 540/1800 liter. Üzemanyagtartály: 75 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4898x 1776×1505 mm. Saját tömeg/ megengedett össztömeg: 1713/2280 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség 195 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 11/ 6,4/8,1 l/100km.
Ár: 9 957 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Tágas utas- és csomagtér + Alapos kidolgozás + Jó minőségű kárpitanyagok + Sok a rakodóhely a vezető körül + Gazdag biztonsági felszereltség + Jó kényelmi felszereltség + Kedvező fogyasztás + Pontos kormányzás | — Kis fordulaton nyomatékszegény motor — Kissé zajos motor — Nem tökéletes egyenesfutás — Sűrű szervizintervallum |
Felszereltség
Az Omega biztonsági és kényelmi felszereltsége a kategóriához illő bőséget tükrözi. Említést érdemel a négy elülső légzsákon kívül az aktív fejtámla, a hátsófejtámla- és övellátottság, a xenonfényszóró, a blokkolásgátló és a vele együtt dolgozó pánikfékrendszer. Korszerű a két oldalra külön klímát előállítani képes, a napfény irányát is figyelő légkondicionáló-rendszer, amelyet automatikus bűzzárral is elláttak, bár ez utóbbi Trabant mögött haladva sem zárta el a bejövő levegő elől az utat.
Költség
Az Opel közel 10 millió forintot kér a dízelkombiért; az ár kedvező a német, viszont drága a francia konkurenciát tekintve. Szervizbe járni gyakorta, 15 000 kilométerenként kell az Omegával. A korábbi széria tapasztalatai alapján az első évi értékesés nagy, de várhatóan kategóriáján belül jó lesz a kocsi értéktartása.
Az Autó2 újság 2000/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...