Újautó

1999. december 31. péntek, 12:38

EuroNcap törésteszt: Renault Espace – 1998, 1999

A frontális ütközést kétszer végezték el a gyár költségére, mégpedig az elülső biztonsági övek és a gyermekbiztonsági rendszer továbbfejlesztett változatának próbája miatt.

Frontális ütközés
A karosszéria nagyon jól ellenállt az erőknek, az ajtó normálisan nyílt az ütközés után. Az utas arca és a légzsák erős ütést kapott, ez sérülési veszélyt jelent. A szakembereket az is meglepte, hogy hátul, középen csak csípőöv van.

Oldalütközés
Tökéletes a vezető védelme, noha kinyílt az ajtaja. A Renault bejelentette, hogy a hasonló esetek megelőzésére azóta módosított az ajtón.

Gyerekvédelem
Nincs szöveges figyelmeztetés, milyen halálos veszélyt rejt, ha a gyerekülést az elülső utas ülésén helyezik el. Az Espece-ba a Renault a menetiránynak háttal beszerelt gyereküléseket ajánl, ezek a padlólemezen rögzített lábakon állnak. Az ütközéskor a lábak meghajoltak, és előrecsúsztak a szőnyeg fölé.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszer

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás