Újautó
EuroNcap törésteszt: Nissan Serena – 1999
Egyik gyerekülés sem volt megfelelő, nem lehetett a felnőtteknek való övvel rögzíteni őket.
Az utastér súlyosan megsérült, csökkent a vezető tere, a kerék benyomult az utastérbe. Az utasülés elszabadult. A Nissan ígéretet tett a vizsgálatra és a változtatások végrehajtására.
Frontális ütközés
Az utastér összeomlott a vezető körül, ajtaja kiszakadt, és hátracsúszott. A légzsák megvédte a vezetőt a súlyos sérülésektől. Jelentős, 42 centis volt a fékpedál helyváltoztatása. Az utasülés előrecsúszott.
Oldalütközés
Szöges ellentétben az előzőekkel a védelem tökéletes.
Gyermekvédelem
A gyár nem hívja fel eléggé a figyelmet arra, hogy a középső sor szélső öveinek kellőképpen fogniuk kell a gyereküléseket. Egyik gyerekülés sem volt megfelelő, nem lehetett a felnőtteknek való övvel rögzíteni őket. A nagyobb gyerek fejének elmozdulása a frontális ütközésnél jelentős volt, oldalütközéskor is veszélyben forgott.
Az Euro NCAP pontozási rendszer
Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.
Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.
Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.
A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...