Újautó

1999. december 31. péntek, 01:28

EuroNcap törésteszt: Chrysler Voyager – 1999

A legrosszabb védelmet nyújtja kategóriájában, frontális ütközésnél nem is kapott pontot. Oldalütközésnél jobb a védelem, de nem kizárt a hasi sérülés. A gyermekvédelem általánosan gyenge. Frontális ütközés A kormánykerék és benne a légzsák felütött a vezető arcába és mellkasába. Az egész bal láb, valamint a másik lábszár, térd és láb sérüléskockázata igen nagy. Oldalütközés Általában

A legrosszabb védelmet nyújtja kategóriájában, frontális ütközésnél nem is kapott pontot. Oldalütközésnél jobb a védelem, de nem kizárt a hasi sérülés. A gyermekvédelem általánosan gyenge.

Frontális ütközés
A kormánykerék és benne a légzsák felütött a vezető arcába és mellkasába. Az egész bal láb, valamint a másik lábszár, térd és láb sérüléskockázata igen nagy.

Oldalütközés
Általában hatásos védelmet nyújt, kivéve a vezető hasát.

Gyermekvédelem
A Chrysler ajánlott ülést a törésteszthez, de Európában nem javasol a vásárlóknak gyerekülést, az amerikai vásárlók extraként megvehetik az integrált változatot. Gyenge a védelem.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszer

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás