Újautó
EuroNcap törésteszt: Chrysler Voyager – 1999
A legrosszabb védelmet nyújtja kategóriájában, frontális ütközésnél nem is kapott pontot. Oldalütközésnél jobb a védelem, de nem kizárt a hasi sérülés. A gyermekvédelem általánosan gyenge. Frontális ütközés A kormánykerék és benne a légzsák felütött a vezető arcába és mellkasába. Az egész bal láb, valamint a másik lábszár, térd és láb sérüléskockázata igen nagy. Oldalütközés Általában
A legrosszabb védelmet nyújtja kategóriájában, frontális ütközésnél nem is kapott pontot. Oldalütközésnél jobb a védelem, de nem kizárt a hasi sérülés. A gyermekvédelem általánosan gyenge.
Frontális ütközés
A kormánykerék és benne a légzsák felütött a vezető arcába és mellkasába. Az egész bal láb, valamint a másik lábszár, térd és láb sérüléskockázata igen nagy.
Oldalütközés
Általában hatásos védelmet nyújt, kivéve a vezető hasát.
Gyermekvédelem
A Chrysler ajánlott ülést a törésteszthez, de Európában nem javasol a vásárlóknak gyerekülést, az amerikai vásárlók extraként megvehetik az integrált változatot. Gyenge a védelem.
Az Euro NCAP pontozási rendszer
Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.
Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.
Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.
A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...