Hírek
EuroNcap törésteszt: Honda Logo – 1999
Általános védelem 53 %
Frontális ütközés elleni védelem 38 %
Oldalütközés elleni védelem 69 %
Frontális ütközés
A kormány a megengedhető határok között mozdult el, nem okozott fej, és nyaksérülést. A vezető és az utas is a hasi részeknél komoly terhelést kapott az övtől. A vezető bal lábszára és combja, térde sérülést jelentő terhelést kapott. A fékpedál csaknem 20 centit mozdult az utastér felé.
Oldalütközés
A vezető feje szokatlan módon az ajtó azon részébe ütközött nagy erővel, amely a derék védelmét hivatott ellátni.
Gyermekvédelem
A vezető mögött ülő 3 éves gyermek ülésrögzítése kilazult, valószínűleg azért, mert a biztonsági öv csatja erősen deformálódott. Az ülés nem tudta megakadályozni, hogy a fej a térdekhez csapódjon. Oldalütközésnél ez az ülés szintén kilazult.
Az Euro NCAP pontozási rendszere
Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.
Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.
Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.
A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...