Újautó

1999. december 30. csütörtök, 16:19

EuroNcap törésteszt: Fiat Punto – 1999

Általános védelem 81 %
Frontális ütközés elleni védelem 69 %
Oldalütközés elleni védelem 100 %

Frontális ütközés
Az ajtók nyíltak az ütközés után, az autó karosszériája a tetőn, az oszlopoknál nem gyűrődött. A kormány deformálódott, de nem ütközött a vezető mellkasának. Az utas feje a műszerfalhoz ért. Az erőhatárolók működtek, de viszonylag erős mellkasi terhelést engedtek. A gyár bejelentette, hogy 2000 márciusától új előfeszítő és erőhatároló rendszert épít a Fiatokba.

Oldalütközés
Az előző Punto oldalütközés elleni védelme kritikát kapott, de a mostani törésteszt példamutató változásról számol be: még oldallégzsák nélkül is kicsi a mellkasi sérülés veszélye. Az EuroNcap szakemberei kiemelik, hogy kisautónál csupán a szerkezet tervezésével és anyagaival nem lehet jobb eredményt elérni.

Gyermekvédelem
Mindkét gyermekülést az autó saját öveivel rögzítve, menetirányban helyezték el. A nagyobb gyerek feje nem mozdult előre jelentősen, de teste az ülés gyenge oldaltartása miatt nekiütődött a kisebb gyerek ülésének, amely jól védte egyébként a 18 hónapos gyereket.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost „képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás