Újautó

1999. december 30. csütörtök, 16:19

EuroNcap törésteszt: Fiat Punto – 1999

Általános védelem 81 %
Frontális ütközés elleni védelem 69 %
Oldalütközés elleni védelem 100 %

Frontális ütközés
Az ajtók nyíltak az ütközés után, az autó karosszériája a tetőn, az oszlopoknál nem gyűrődött. A kormány deformálódott, de nem ütközött a vezető mellkasának. Az utas feje a műszerfalhoz ért. Az erőhatárolók működtek, de viszonylag erős mellkasi terhelést engedtek. A gyár bejelentette, hogy 2000 márciusától új előfeszítő és erőhatároló rendszert épít a Fiatokba.

Oldalütközés
Az előző Punto oldalütközés elleni védelme kritikát kapott, de a mostani törésteszt példamutató változásról számol be: még oldallégzsák nélkül is kicsi a mellkasi sérülés veszélye. Az EuroNcap szakemberei kiemelik, hogy kisautónál csupán a szerkezet tervezésével és anyagaival nem lehet jobb eredményt elérni.

Gyermekvédelem
Mindkét gyermekülést az autó saját öveivel rögzítve, menetirányban helyezték el. A nagyobb gyerek feje nem mozdult előre jelentősen, de teste az ülés gyenge oldaltartása miatt nekiütődött a kisebb gyerek ülésének, amely jól védte egyébként a 18 hónapos gyereket.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás