Újautó
Tesztnapló: Suzuki Baleno 1.6
A Swift bátyja, a Baleno a modellváltás közti időre a kozmetikusnál készült fel.

A fényszóró közös egységet alkot az indexszel. A krómdíszítések jelzik, hogy a Baleno a Suzuki „nagy” autója
A Suzuki-modellcsalád piacilag legvonzóbb tagjai, a nálunk sztár Swift a nyugatabbra is hódító Vitarával, Samuraijal együtt mozgásba hozták a Balenót is, amely apróbb frissítésen esett át. A megváltozott arcért nem kérnek felárat.
Karosszéria, utastér
A korábbi dinamikus orrformát divatkövetően gömbölyödő, a hűtőmaszkot még jobban kihangsúlyozó vonalak váltották fel. A fényszórók keskenyedtek és magasodtak, üvegük mintázatlan műanyag lett. A kasztni többi része nem változott, a Baleno bonyodalommentes vonalvezetésű, krómozott ablakkeretekkel, fényezett, elöl az autó fél orrát uraló lökhárítókkal és csak a parkolói ajtónyitásoktól védő szerény oldalgumicsíkkal. Az ülések támlája és ülőlapja kellően hosszú és magas, nincs gond az oldaltartásukkal sem, a fejtámlák és a biztonsági övek felső bekötési pontjának magassága állítható. A vezető az ülés és a kormány magassághelyzetét is variálhatja. A belteret a szürke, kemény műanyagok uralják, rossz úton bőszen zörögnek, hegemóniájukat a fantáziátlanra sikeredett ajtókárpitok textilbetétje próbálja megtörni. Rakodóhelyekkel nem fukarkodtak; hibájuk, hogy béleletlenek. A kesztyűtartó zárható. A műszerfalkép könnyen áttekinthető, a fűtés/szellőzés tolókapcsolói ósdiak, a szélvédőről a középső tükör fölött hiányzik a napellenzőcsík, így dacára a lehajtott ellenzőknek, szembetűz a nap. A térkínálat a lábnak, fejnek megfelelő, de vállban kicsit szorít a kasztni. Hátul hasonló a helyzet, kényelmes a beszállás, a hátsó ülés két széles, állítható fejtámlával és két darab hárompontos övvel voltaképpen csak két utast vár, akiknek átlagos termetű elöl ülők mögött elegendő lábhely jut.

Jó a vezetői helyzet a Balenóban. Az üléskárpit kellemes színű és anyagú, a beltér kissé zajos. Érdekesség, hogy a hangszórók a Daewoo-tól erednek
A fejtérrel sincs probléma, viszont az ülésformázás nem ad oldaltartást. A belülről nyitható filckárpitos csomagtartó az 1/3:2/3 arányban oszthatóan ledönthető üléstámlák hajtogatásával bővíthető, padlója alatt teljes értékű a pótkerék. A lehúzófül nélküli csomagtérfedél kicsit szűk nyílást kínál a rakodáshoz, amit bonyolít a magas hátfalküszöb. A karosszéria körül túl sok az olcsó megoldás, például a hátsóablakfűtés csatlakozója szabadon lóg, a harmadik féklámpának nincs gumi- vagy műanyag fészke, csak úgy szimplán világít az ablak mögött, fényével telítve a teret.
Motor, erőátvitel
A 96 lóerős, 1,6 literes erőforrás érdes hangú, hengerenkénti befecskendezésű, hengerenként négyszelepes egy vezérműtengellyel. Mélyről húz, jól pörgethető, élvezi a sebességet. A fogyasztása is megfelelő, vegyes használatban, főképp városban járva nem sok a 100 kilométerenként 8 liter elégetett üzemanyag. A motort nagyban segíti a jól eltalált áttételekkel dolgozó, pontosan kapcsolható váltó.
Vezetés, menettulajdonságok
A vezető körül minden megfelelő, a pedálrend tágas és jól elhelyezett, a négyküllős kormány átmérője kényelmes tekergetést enged, a kormányzás a szervóval könnyű, mégis jó a sofőr kapcsolata az úttal. Egy dolog zavaró: az indexkar túl könnyen, már kis ellenirányú kormánymozdulatra visszaáll az alaphelyzetbe. A klasszikus formájú kocsiból a kicsit magas far ellenére körkörösen jó a kilátás, a tükrök képe is ideális. A futómű enyhén feszes hangolású, jó az egyenesfutás, bírja a hirtelen kitérő manővereket, kanyarokban is jóindulatú. Az úthibákat jól viseli, nem pattog, és nem ráz, elnyeli a kereket érő ütéseket.
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres motor, keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1590 cm3, löket 75 mm, furat 90 mm. Kompresszió: 9,5:1. Teljesítmény: 96/70 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 134 Nm (3000/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul McPherson-rendszerű független kerékfelfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 175/70 R13. Csomagtér: 210/495 liter. Üzemanyagtartály: 51 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4225x1690x1390 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 960/1500 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s. Végsebesség 175 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 9,4/6,1/7,3 l/100 km.
Előnyei:
+ Erős, pörgős motor
+ Kedvező fogyasztás
+ Jó biztonsági felszereltség
+ Stabil futómű
+ Pontos kormányzás
Hátrányai:
— Olcsó anyagok és megoldások az utastérben
— Kategóriához mérten keskeny beltér
— Formázatlan hátsó ülések
Felszereltség
A GLX-felszereltség biztonsági szempontból is viszonylag gazdag. Legfontosabbként adott a két első légzsák, és a hátsó ülés is kapott két állítható fejtámlát, holott a japán gyárak ez utóbbiakról általában szívesen elfeledkeznek. A szervokormány, a motoros mozgatású tükrök és ablakok, az osztva dönthető hátsó ülések mind a felszereltség részei.
Költség
A Baleno nem a legolcsóbb autó a kategóriájában, mégis jó választás lehet, amit az 1,6 literes motor és a jó felszereltség indokol. Szervizköltségei csekélyek, miként a fogyasztása is. Használtautó-piaci értékvesztése a konstrukció korossága miatt csupán átlagos.
Az Autó2 újság 1999/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...