Újautó
Tesztnapló: Daewoo Leganza 2.0 CDX - Vezérhajó
A Daewoo Európában forgalmazott legnagyobb modellje olcsón adja a teret és a kényelmet.

A parkolói lökdösődéstől védő műanyag
lécek is fényezettek, így sérülékenyek.
A formaterv Italdesign munka
Daewoo az alsó kategóriákban elért térnyerés után a nagyautók piacából is ki szeretné hasítani a maga részét. Fegyvere ehhez a Leganza, amely kategóriatársainál harmadával szerényebb áru.
Karosszéria, utastér
Az Olaszországban tervezett karosszéria a mára már jellegzetessé érett hűtőmaszkkal és fényszórókkal a Daewoo-identitást hirdeti. Övvonala lendületesen emelkedik, majd belefut a hátsó sárvédő „combizmaiba”. Látványos a magas farrész az egyénien osztott lámpatestekkel és a vonalak lefelé tartó, elegáns összefutásával. A formaterv a részletekben is alapos. Bent hatalmas méretű, mindenfelé motorral mozgatható székek vannak széles, hosszú ülőlappal, magas háttámlával, némi oldalfogással, állítható fejtámlákkal és három fokozatban szabályozható deréktámasszal. Az elülső ülések, a kormány és a biztonsági övek felső bekötési pontjának a magassága állítható.

A távol-keleti autóktól megszokottan szürke a beltér. Az anyagválasztásnál néhol visszaköszön az olcsóságra való törekvés
A szürkére kárpitozott beltérben a műszercsoport mattfekete fészke és a fabetétek hoznak változatosságot, a felhasznált anyagok nagyobbrészt puhák, kemény anyagból az alsóbb régiók, például a kardánbox és a térképzseb készültek. Az ülések bőrkárpitosak, szintúgy bőrrel burkolt a kormány és a váltószoknya. A beszállással, a térkínálattal hátul sincs gond, bőséges a fej-, a váll-, a lábtér. Az ülések itt is nagyok, kényelmes a háttámla dőlésszöge, széles a lehajtható könyöktámasz, a felfutó oldalablakív a védettség érzetét kelti. A biztonság terén már nem ilyen bőkezű a gyártó, csak a szélső helyekre jutott hárompontos öv, középen nincs fejtámladudor – ennek a széleken azért van értelme, mert olyan magas a háttámla, hogy a fix dudor is egy átlagfej fölé ér. A belülről is nyitható csomagtér tágas, padlója alatt pótkerékként a fentlévőkkel azonos könnyűfém felni lapul. 1/3-2/3 arányban lehajthatók az utastérből reteszelhető hátsó üléstámlák. A csomagtér filccel kárpitozott, viszont a csomagtérfedél belső felére már nem jutott sem anyag, sem lehúzófül, ebben a kategóriában ez nem szép dolog. A beltér jól elszigetelt a külvilág zajától.
Motor, erőátvitel
A kétliteres, négyhengeres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezős motor a dinamikusabb mozgáshoz fordulatszámösztönzést igényel, ilyenkor a beltér csendjébe már behatol a morgós motorhang. Kényelmes ritmusban autózva a fogyasztás a mérethez képest kifejezetten szerény, a kocsi vegyes használatban 10 liter alatt ivott. A váltóáttételek jól illeszkednek a motor egyéniségéhez.
Vezetés, menettulajdonságok
A Leganzában minden a kényelem jegyében fogant. Könnyű jó üléshelyzetet találni, a kezelőszervek kézre állnak. Minden vajpuha, lágyak a rendezetten elhelyezett pedálok, kis erővel forgatható a sebességfüggő szervokormány. Szerencsére a nagy rásegítőerő nem társul érzéketlenséggel, bár az is igaz, hogy így a kormány gyengébben továbbítja a vezetőnek az útkontaktust. A váltó pontos, hibája, hogy a fokozatok fényévnyi távolságra esnek egymástól. A kocsiból a kilátás az ülésmagasságtól függően változik, a tükrök kis holtteret hagynak. A futómű hangolása is kényelemorientált, a kocsi átleng-ring az útegyenletlenségeken, a kátyúkat kisimítja. A kanyarokban nem alattomos, jó előre jelzi, ha kitörni készül, viszont nem szereti a hirtelen kormánymozdulatokat.
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres motor keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, löket 86 mm, furat 86 mm. Kompresszió: 9,6:1. Teljesítmény: 133/98 LE/kW (5400/min). Nyomaték: 184 Nm (4500/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul McPherson rendszerű független kerékelfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belsőventilációs. Gumiméret: 205/60 R15. Csomagtér: 400/970 liter. Üzemanyagtartály: 65 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4671x1779x1437 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1325/1830 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s. Végsebesség 206 km/h. Fogyasztás (város/kombinált): 13/7,1 l/100km.
Ár: 4 899 000 Ft
Felszereltség
Az alapfelszereléshez tartoznak a légkondi, a két légzsák, az elektromosan mozgatható tükrök és ablakok, a ködlámpa, a könnyűfém felnik, a meglepően jól szóló hangszórók. Feláras extra a kocsiban a bőrülés, a légkondicionáló automata vezérlése, az ülések motoros mozgatása. Hiányzik az alapfelszereltségi listáról a blokkolás- és kipörgésgátló – mindkettő feláras -, és egyáltalán nem kérhető oldallégzsák.
Költség
Az autó ára osztályában a legkedvezőbb, ennyiért egy kategóriával kisebb más márkájú autót kapni. A kétliteres motor miatt konszolidált a kötelező biztosítás ára, és olcsó ára miatt a casco költsége. Kedvező az auto fogyasztása, szervizbe 15 000 km-ként kell vinni. A garancia 3 évre vagy 100 000 km-re szól. A Leganza értékvesztése kedvezőtlenebb az átlagosnál.
Előnyei | Hátrányai |
+ Kedvező ár + Jó felszereltség + Tágas, kényelmes, csendes beltér + Visszafogott fogyasztás + Komfortos futástulajdonságok | — Blokkolásgátló csak felárért — Hosszú váltóutak — Hátul középen csak kétpontos az öv, és nincs fejtámla |
Az Autó2 újság 1999/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 újság 1999/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...