Újautó

1999. július 29. csütörtök, 11:47

Teszt: Honda HR-V 1.6i ES AT

Meg tudja-e ismételni a Honda a CR-V sikerét a kisebb, de feltűnőbb HR-V-vel? Az első nehézséget a kategóriabesorolás okozhatja: ilyen autó eddig nem létezett.

A meredek hátfal két oldalán a “volvós” lámpák messzire jeleznek, a szárny a sportos hatást fejezi ki

Meg tudja-e ismételni a Honda a CR-V sikerét a kisebb, de feltűnőbb HR-V-vel? Az első nehézséget a kategóriabesorolás okozhatja: ilyen autó eddig nem létezett.A műszerfal hagyományosabb, mint a karosszériaforma. A jó fogású kormányon az automata váltó sportállását lehet kapcsolni, ilyenkor a piros mezős 7000-es fordulatig lehet húzatni a motort, és némi motorfék is érezhető gázelvételkor. A légkondi az alapárért jár
Masszívak, jó formájúak az ülések, magasságuk nem állítható, de a kormánnyal biztonságos és kényelmes vezetői helyzet alakítható ki. Az anyagok és a kidolgozás feltűnően jó minőségűekAz utaslégzsák alatt két kesztyűtartó is elfér
A széles utastérajtó belseje ízléses színvilágú és anyagú térplasztikaA meredek hátfal két oldalán a “volvós” lámpák messzire jeleznek, a szárny a sportos hatást fejezi ki
Az eredeti csomagtartó előtt az üléshajtogatás pillanok műve, a megnövelt tér alapja szabályos és sík marad, négy rögzítőhorog segíti a biztonságos rámolást, sötétben pakoláshoz két lámpa világítAz elülsőknél magasabban fekvő két hátsó üléshez viszonylag kényelmes a feljárat az utasülés mögött

 Karosszéria, felfüggesztés

+ Feltűnő, divatformáló karosszéria, minőségi munkára utaló illesztésekkel
+ Jó kidolgozási minőségű utastér, kényelmes ülésekkel, praktikus megoldásokkal
+ Hatásos fékrendszer
— Terheletlenül elpattogó hátsó futómű, terhelésváltási reakciók
— Kis csomagtér

Motor, erőátvitel

+ Csöndes és egyenletes járású motor
+ Vibrációmentes, csöndes motor
+ Kulturált, kényelmes, fokozatmentes nyomatékváltó
— Nagy fogyasztás
— Dinamizmus csak magas fordulaton

Biztonság

+ Merev, biztonsági, igen jól átlátható karosszéria, kiemelt üléshelyzettel
+ ABS, elektronikus fékerőelosztó alapáron
+ Előfeszítő és erőhatároló az első övekhez
+ Az összkerékhajtás lehetőségéből adódó biztonságos menettulajdonságok

Költségek

+ Bőséges kényelmi és biztonsági felszerelés
+ Az újszerűsége és a márka presztízse miatti jó értéktartás
+ Három év garancia

Műszaki adatok

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezérműtengely, fogazottszíjhajtás. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, Honda PGM-FI elektronikus motorvezérlés, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1590 cm3, furat 75 mm, löket 90 mm. Sűrítési arány: 9,6:1. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (6200/min). Nyomték: 135 Nm (3400/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 4,8 l. Akkumulátor: 12 V 45 Ah. Generátor: 75 A.
Erőátvitel
Fokozatmentes váltó, elsőkerékhajtás, szükség esetén összkerékhajtás a Dual Pump-rendszeren át. Áttételek: 2,47-0,45, H. 2,47. Végáttétel: 6,88.
Futómű
Elől McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, hátul merev tengely Panhard-rúddal. Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék.
Karosszéria
Háromajtós, négyszemélyes önhordó acél karosszéria. Saját tömeg: 1204 kg. Megengedett össztömeg: 1530 kg. Üzemanyagtartály: 55 l.,

Hosszúság: 4010 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1590 mm, Tengelytáv: 2350 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1455 mm, Belső szélesség elöl: 1350 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Lábhelyméret: 980-1180 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Belmagasság hátul: 900 mm, Üléstér: 150-350 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Csomagtér: 285 l., Gumik: 205/60 R 16
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s.
Végsebesség: 152 km/h.
Fogyasztás (EU)
Fogyasztás (EU) Város: 10,5 (11,0)* l/100 km. Városon kívül: 7,7 l/100 km. Vegyes: 8,7 l/100 km.
(Gyári adatok)
* Saját mérés, két személlyel -5 és 0 °C közötti hőmérsékleten
Vezetői és utaslégzsák, ABS, elektronikus fékerőelosztó, szervokormány, indításgátló, akadályérzékelő automata ablakemelés, elektromosan állítható és behajtható tükrök, szervokormány, központi zár, napfénytető.
Ár: 4 980 000 Ft

 Az Autó2 újság 1999/7. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás