Újautó
Tesztnapló: BMW 320i - Hatlövetű
Az új hármas sorozat hathengeres, soros motorral magasabb kategóriában levő ellenfeleket is veszélyeztet.

Hagyományos formák, magasan a
tömegízlés színvonala felett.
A lapos első és hátsó szélvédő,
az alacsony orr is hozzájárulnak
a kedvező, 0,27-es légellenállási tényezőhöz
A kis BMW már elég ahhoz, hogy presztízsmodell legyen, egy 150 lóerős motor pedig éppen elég erős, hogy ezt mozgásával is kifejezze.
Karosszéria, utastér
Az alacsony orr-rész és az óvatos gömbölyítések dinamikussá teszik a karosszéria vonalait, az elülső légbeömlő és a krómkeretes maszk, valamint a saját formájával szárnyat alkotó csomagtérfedél adják a sportos benyomást. Jól elhelyezett, az összképet nem befolyásoló műanyag csíkok védik körben a lemezeket. Az utastér anyagai nagyon jó minőségűek, a kidolgozás úgyszintén átlagon felüli. Az elülső üléstér kifejezetten tágas, a hátsó nagyobb, mint a régi hármasban, de így is csak átlagos méretű. Hátul a kardánalagút és az ülésforma miatt csak ketten ülhetnek kényelmesen.
A vezető- és az utasülés is tág tartományban állítható, de még magas állásban is nehezíti a hátralátást a megemelt csomagtartó. Az ajtók, különösen a hátsók tágra nyithatóak, a súlyuk védelmi képességük miatt jelentős, mozgatásuk azonban könnyű. A csomagtaró az utastérhez méltó finom kidolgozású, jó formájú. Két lámpa is ad fényt, a rögzítést horgok segítik, a kemény borítás alatt teljes értékű a pótkerék.
Motor, erőátvitel
A soros hathengeres a finoman járó motorok élmezőnyébe tartozik, minden tartományban igen nyugodtan, a változó szívócsőhossz miatt gázérzékenyen forog. A fordulatszámtól függően változik a kipufogó és szívószelep nyitási és zárási ideje, ennek ellenére csak a 3000-es fordulatszám után kezd a motor igazi teherhordásba. A rövid váltóáttételek miatt dinamikus mozgáshoz gyakran kell kapcsolni a könnyen működő, de kissé hosszú úton járó váltókarral. A motor csendes, a sportosság érzését morgósra hangolt kipufogó erősíti. A városi fogyasztás nagy.
Vezetés, menettulajdonságok
A méretes ülés mozgatásával és a két irányban állítható kormánnyal az üléshelyzet szinte minden testmérethez beállítható. Mindkét külső tükör aszferikus, látómezőjük biztonságos. A kormány, különösen nagy sebességnél könnyebb a kelleténél. A rugózás kényelmes, ideális úthibaelnyelő, kanyarban nagyon biztonságos. A kipörgésgátló és a kanyarodási fékerőelosztó jóvoltából nem is lehet, vagy rossz tapadású úton is csupán nem balesetveszélyes mértékben lehet kipörgetni a hátsó kerekeket. A hátsókerékhajtás ellenére az átlagos gyakorlatú vezetőnek is biztonságos az autó.
Műszaki adatok
Hathengeres soros benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 80 mm, löket 66 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5900/min). Nyomaték: 190 Nm (3500/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul többlengőkaros felfüggesztés, négy tárcsafék. Ötfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R 16. Csomagtér: 440 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4471x1739x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1365/1865 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 219 km/h. Fogyasztás (városon kívűl /városban): 6,8/12,5 l/100 km.
Ár: 9 929 000 Ft
Felszereltség
Biztonsági képességei példamutatóak a kategóriában: hat légzsák, ABS, kipörgésgátló és aktív fék védi a bent ülőket. Kényelmi felszerelései hasonló színvonalúak, csak a hátsó üléstámlahajtás feláras.
Költség
A presztízsnek megfelelő luxuskivitel (különösen gazdag felszereltség) magas árral jár, értéktartása viszont kiemelkedően jó. Az olajcsere-periódust a fedélzeti műszer jelzi, ez a használattól függően 20-25 ezer kilométer, a szervizköltségek tetemesek.
Előnyei:
+ Elegáns karosszéria, sportos jegyekkel
+ Nagyon kulturáltan járó motor
+ Biztonságos, jó rugózású futómű
+ Kényelmes utastér
+ Nagy presztízs, értéktartás
+ Minőségi kidolgozás és anyagok
Hátrányai:
— Nehézkes hátralátás
— Könnyű kormány
— Nagy városi fogyasztás
— Drága ár és szervizköltség
Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...