Újautó

1999. június 28. hétfő, 13:54

Tesztnapló: Alfa Romeo 156 1.9 JTD - A felkent

Megjelenése óta kategóriájának egyik legvonzóbb modellje a sajátos formatervű 1998-as „Év autója”.

Az embléma látványa nélkül is
mindig könnyen azonosítható az Alfa

Karosszéria, utastér

Az emelkedő övvonallal magasba törő ékforma a hatalmas emblémából sugározik szét – a büszke sportkocsi családi autós vonásait kupénak álcázza a hátsó oldalajtók rejtett kilincse. Rövid a csomagtér, szűk a rakodónyílás, mégis négyajtós családi autó a 156-os. A külsővel harmonizál az utastér elegáns, kényelmes és sportos kialakítása. A vezető körüli tér tágas, a vállaknak bőven jut hely, és van hely a középtermetűek feje fölött is. Az elülső ülés kényelmet és oldaltartást is ad, a műszerfal műanyag borítása puha és kellemes tapintású.

A jól felszerelt, sportos, kényelmes utastérben oldallégzsák csak felárárt jelenik meg

A kormánykereket, a váltót és a középkonzolt faminta díszíti. Az utastér csöndes, a finom anyagok biztosan tartanak, az ajtókon kettős a gumiszigetelés. A jelzések gyors felfogását nem akadályozza a kerek órákat sportautósan önálló csövekre maszkoló műszerfal, csak a jelzésekbe itt-ott betakaró kormánykerék. A műszersor a középkonzolon is folytatódik. A fékpedál kicsit magasan áll, de könnyen kialakítható a megfelelő vezetőhelyzet. Az autó jól átszellőztethető, az órák elől a műszerfal tetejére költözött rostélysor önálló szerkezetként jobban ontja a levegőt, és tükröződik a szélvédőn. A hátsó üléssor két személyre szabott. A középtermetű utas feje még jól elfér, a magasabbakat zavarja a kupésan ereszkedő tető közelsége. A lábaknak bőven jut hely. A lehajtható könyöktámasz mögül kis csomagtéri nyílás bukkan elő. Az üléstámlákat nem lehet előredönteni. A szépen burkolt, egyenletes felületű csomagtér elég kicsi, mélyen a lökhárító szintje alatt van a padlója. Még lentebb szükségpótkerék utazik.

Motor, erőátvitel

A köztes hűtős, turbófeltöltős, gyűjtőcsöves, közvetlen befecskendezésű dízelmotor hidegben is csak egy-két másodperces izzítást kíván. Kívülről jól hallható a hideg dízel dobogása, az utastér azonban kellemesen csöndes, a dízeles remegésnek sincs nyoma. Nyugodt tempóban kis fordulaton vezethető az autó. Az erőteljes gyorsításra benzinesen fürgén és dízelesen kis (1800/min) fordulatszámtól jelentkező nagy nyomatékkal reagál. Mély hangja mérsékelten, erőt jelzően erősödik fel. Gyorsítóképessége határozott és hosszan tartó. A sebességváltó jól vezetett, finoman működik.

Vezetés, menettulajdonságok

A kissé vaskos hátsó oszlop és a magas hátsóablak-perem miatt keveset látni tolatáskor. Az enyhén keményre hangolt futómű sportosan feszes, komfortos rugózási élményt nyújt. Úttartása az egyenesekben és a kanyarokban is példás. Sportos és biztonságos az úttal közvetlen kapcsolatot tartó kormánya, hatásos a féke.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros dízelmotor elöl, keresztbe beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Közvetlen, gyűjtőcsöves elektronikus befecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1910 cm3, furat 82 mm, löket 90,4 mm. Teljesítmény: 105 LE/ 77 kW (4000/min). Nyomaték: 255 Nm (2000/min). Elöl-hátul független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R 15. Csomagtér: 378 l, Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4430x 1745×1415 mm. Saját tömeg/ megengedett össztömeg: 1270/ 1770 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség 188 km/h. Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes) 4,7/7,8/6,7 l/100 km.

Felszereltség

A mostani kínálat egyetlen dízelmotorjához tartozó egyetlen felszereltségi fokozat egyebek mellett a légkondicionálót, a síléctartós könyöktámaszt, a Momo design kormánykereket, az ABS-t, a vezetőoldali és utaslégzsákot, valamint az elektronikus övfeszítőt, a tűzmegelőző rendszert, az indításgátlót, a szögben és magasságban állítható kormánykereket, a kormányszervót, az elektromosan mozgó tükröket, a ködfényszórót és a 3 fokozatú műszerfal-világítást tartalmazza.

Költség

A kategóriája átlagánál némileg mérsékeltebb vételárhoz gazdag felszereltség tartozik. Az egyévi garanciát 8 év átrozsdásodásra és 3 év fényezésre vállalt jótállás egészíti ki. Sűrű az olajcsere 10 000 kilométerenkénti ismétlődése, kedvezően ritka a szerviz 20 000 kilométerenkénti esedékessége. Takarékos az Alfa Romeo fogyasztása.

Előnyei:

+ Finoman kidolgozott, kupés utastér
+ Jó kezelhetőség, kényelmes vezetőhelyzet
+ Előnyös menettulajdonságok
+ Csöndes, takarékos motor
+ Kedvező menetteljesítmények

Hátrányai:

— Kis csomagtér
— Fix hátsó üléstámlák
— Alacsony hátulsó tetőszint

 

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás