Kabrió készült a BMW hibrid szuperautójából

Újabb taggal bővült a BMW i jelű almárkája. A németek az i8 hibrid szupersportkocsi kabrió változatát készítették el Spyder néven, a többi i tanulmányhoz hasonlóan valószínűleg ez is sorozatgyártásba kerül.

Spyder néven kabrió készült a BMW hibrid szuperautójából, az i8-ból, a nyitott tetős modell a Pekingi Autószalonon mutatkozik be. Minden bizonnyal az i8 Spyder szériaváltozata is elkészül néhány éven belül.

Noha alapvetően a kupé alapjaira és műszaki megoldásaira épül a kabrió, tengelytávja és teljes hossza is rövidebb a zárt i8-nál. Áttervezték az ajtókat és a hátsó részt, az utastérben új anyagokat és színeket alkalmaztak, a motorborítás részben átlátszó.

A kétüléses i8 Spyder karosszériája a kupéhoz hasonlóan könnyűsúlyú, karbonszállal erősített műanyagból készült. A hibrid hajtáslánc központi eleme az 1,5 literes, háromhengeres turbómotor 223 lóerővel és 300 Nm-es nyomatékkal, amely duplakuplungos váltón keresztül a hátsó tengelyt hajtja. A 132 lóerős villanymotor az első kerekeket mozgatja.

Önállóan és együtt is képesek mozgatni az autót a motorok, a rendszer együttes teljesítménye 335 lóerő és 550 Nm. 100 km/órás tempóra öt másodperc alatt gyorsul az autó, tisztán elektromos hajtással 30 kilométer a hatótávolsága. Az átlagfogyasztás 3 liter/100 km. Jelképes méretű, körülbelül 100 literes csomagtartót kapott az i8 Spyder.