A világ legtakarékosabb luxusautója a Mercedestől

Két hibridet is bemutat az E-osztály alapjain a Mercedes-Benz a Detroiti Autószalonon. A dízelmotoros E 300 BlueTEC Hybrid Európában kerül piacra, míg a V6-os benzinmotorral szerelt E 400 Hybrid forgalmazása Amerikában kezdődik.

Továbbra is kiemelten foglalkozik környezetbarát autók fejlesztésével a Mercedes-Benz, a törekvések legújabb eredménye a Detroiti Autószalonon bemutatásra kerülő két új hibrid. Mindkettő alapjait az E-osztály adja, a hajtásláncok azonban eltérőek: az egyik hagyományos, míg a másik dízel-hibrid.

Az alternatív hajtású, szedánként és kombiként rendelhető modellek semmiben nem különböznek a hagyományos E-osztályoktól, a hibrid hajtáslánc miatt a csomagtartóból és az utastérből sem kellett helyet elvenni. Csupán a műszerfal és a központi kijelző árulja el, hogy hibrid változatról van szó, ezeken végrehajtottak néhány módosítást.

Az E 300 BlueTEC Hybrid belsőégésű motorja egy 204 lóerős, 500 Nm csúcsnyomatékú dízel, amelyhez 27 lóerős (250 Nm) elektromos egység kapcsolódik. Start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerrel is felszerelték az autót, amelyet a Mercedes a világ legtakarékosabb luxusautójaként emleget: átlagfogyasztása mindössze 4,2 liter/100 km, 109 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás mellett. A hibrid 15 százalékkal takarékosabb, mint a tőle teljesítményben is elmaradó E 250 CDI.

Ez a modell Európának készült, a forgalmazás a kiállítás után nem sokkal kezdődik. Amerikának az E 400 Hybridet szánja a Mercedes, ebbe a modellbe a szintén 27 lóerős villanymotor mellett 306 lóerős, 370 Nm csúcsnyomatékú V6-os benzines kerül. Ezzel a kombinációval jelentősen, 8,7 liter/100 km-re ugrik az átlagfogyasztás.