Szeptemberben rajtol a Hyundai i40

A típust a márka németországi tervezőintézetében, kimondottan az európai piacra fejlesztették ki.

Az első Hyundai térdlégzsákkal

A Hyundai szeptemberben kezdi meg az i40 értékesítését. Kezdetben a kombiváltozat lesz kapható, a limuzin néhány héttel később érkezik. A típust a márka németországi tervezőintézetében, kimondottan az európai piacra fejlesztették ki. Ugyanakkor a gyártás Dél-Koreában történik. Az autóról korábban írt cikkünket és az egyik első példányról készült videónkat itt találják.

Az i40 kombija 4,77 méteres hosszú, 2,77 méteres a tengelytáv. A csomagtartó térfogata alaphelyzetben 533 liter, és ez maximum 1719 literre bővíthető. Első alkalommal kapható Hyundai gyártmányban vezető térdlégzsák, sávtartó asszisztens, adaptív kanyarfényszóró, fűthető kormánykerék, hűthető első ülések és teljesen automatikus beparkolási asszisztens.

Hyundai i40

Az i40-hez választható motorok: 1,6 literes, 135 lóerős, közvetlen befecskendezésű benzines, új fejlesztésű 2 literes, 177 lóerős benzines, és két teljesítményfokozatban, 116 vagy 136 lóerős kivitelben gyártott 1,7 literes dízelmotor.

Előkészületben van egy fogyasztásában optimalizált "Blue" változat, amelyet egyebek mellett start-stop elektronikával szerelnek fel. Ezzel a 116 lóerős i40 Blue 1.7 CRDi európai norma szerinti vegyes fogyasztása 4,3 liter dízelolaj. Ez kilométerenként 113 grammos széndioxid kibocsátásnak felel meg.

A hatsebességes kéziváltón kívül az erősebb benzines- és dízelmotorok hatsebességes automataváltóval is kérhetők. Az i40 alapfelszereltségéhez tartozik a hét légzsák, emelkedőn elindulást segítő asszisztens, aktív fejtámlák, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos rögzítőfék, fényérzékelő szenzor és ködfényszóró.