Új motorok az Audi A3-ban

Új belépőmotorokat kap az A3, nem vadonatújak, de jelentős üzemanyag-megtakarítást és a korábbiaknál jelentősen kultúráltabb üzemet, jobb menetdinamikát hoznak.

A tavaly frissített Audi A3 már ez évtől kapható az 1,6-os CR TDI turbódízellel, jövőre ez start-stop elektronikát, karosszéria-ültetést és vezérelt generátor-gerjesztést kap, így 99 g/km CO2-emissziót ígér

Érdekes, de az alsó-középkategóriás prémium-modell friss egységei már a Volkswagen Polóban is szolgálnak. Az ósdi, hengerenkénti kétszelepes 1,6-os benzinest jövőre 1,2 l-es turbós, közvetlen befecskendezésű TFSI váltja. A 105 lóerős, mindössze 89,5 kg-os blokk 175 Nm-es nyomatékát 1500-3500 fordulat/perc között folyamatosan hozza, 11,1 (Sportback esetén 11,3) s 100-as sprintet és 190 km/órás végsebességet ad. Hatfokozatú váltójával az 1,6-osnál több, mint 1 literrel kedvezőbb, 5,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást ígér, kilométerenkénti CO2-emissziója 127 gramm.

Csupán 105 LE teljesítményében egyezik az 1,6 CR TDI, közös nyomócsöves, belépő turbódízel, mely már most kapható, de jövőre start-stop elektronikával is érkezik. A részecskeszűrős blokk 1500-2500/perc között 250 Nm nyomatékot termel, noha váltója csupán ötfokozatú, végáttételét hosszúnak mondják, vegyes fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, kilométerenkénti CO2-emissziója pedig 99 gramm. A menetteljesítmények meggyőzők, a 100-as sprint 11,4 (Sportbacknél 11,7) s, a végsebesség 190 km/óra.