Teherpróba: Isuzu D-max 2.5

Már itthon is kapható az Isuzu pick-upja. A legkisebb motorral vezettük.

Teherpróba

Az A-oszlopból kihúzható botantenna japán sajátosság volt – úgy tíz-húsz évvel ezelőtt… Az irányjelző a visszapillantó tükör házába költözött

A kilencvenes években már forgalmazták az Isuzu-t Magyarországon, s ismét lehet kapni. Az Isuzu D-max-ot 2,5 és háromliteres motorral gyártják rövid és hosszú kabinnal, 2, 4 és ötszemélyes kivitelben. A gyengébb erőforrás 136, az erősebb 163 lóerős teljesítményt nyújt, van kettő,- és négykerékhajtású változata is

Utastér, raktér A pick-upok között átlagos méretűnek számít a kabin, a rakodóhelyek mérete sem túl bőséges. A hátsó üléstámla előrehajtható – de csak a támla – így kínálva vízszintes rakodóhelyet, amelyet a középső biztonsági öv keresztez. Viszont az övek felső bekötésének pontja állítható magasságú. A raktér négy rakományrögzítő fület kapott. Ajtaja – a túlzottan kilógó lökhárító miatt – nem nyitható le függőlegesig, így targoncával pakolni szinte csak villahosszabbítóval lehet.

Klasszikus felépítés, hátul laprugóval

Vezetés, menettulajdonságok A jármű futáskultúrája üresen a kategória átlagánál jobb. Kultúráltan mozog a D-max, kellő visszajelzést ad a kormány, pontosak a fékek, jó a váltó. Terepen is jól mozog a pick-up, a négykerékhajtás és a felező elektronikusan kapcsolható. Semmi sem lehet azonban tökéletes, így az Isuzu sem az! Kritikára ad okot, hogy a váltókar visszatérítő rugója túl erős, a motor háromezres fordulatszám fölé nem akar pörögni, közel egy tonnával terhelve pedig tipikus túlterheltségi jeleket mutat a jármű: leül a hátulja, billeg, hullámzik a kasztni, s csökken a fékhatás is. Az optimális terhelhetőség 7-800 kg körül van.

Felszereltség, költségek A kétszemélyes munkagépnek szánt alapmodell épp átlépi a négymilliós lélektani határt. Tesztautónk azonban a legjobban felszerelt változat volt, amely közel hatmillió forintba kerül. Ezért a pénzért a főleg aszfalton közlekedő pick-upok standard felszerelése – kettő légzsák, hátra is hárompontos biztonsági övek, első ködlámpák, légkondicionáló, távirányítású központi zár, bőr kormány és váltógomb, elektromos ablakok és visszapillantó tükrök – járnak. A háromliteres automata váltóval is rendelhető. A garancia 3 év vagy százezer kilométer.

Terepen jól boldogul a kocsi. Elöl kartervédőt is kapott a jármű, a színrefújt lökhárító azonban védtelen
 
Aki tényleg árut akar szállítani a raktéren, az mindenképpen rendelje meg a platóbélést, beszereléssel együtt sem kerül százezer forintba
 
Aki vezetett már pick-upot, az Isuzuban is otthon fogja magát érezni
    

Hátul is elektromosak az ablakemelők, s jutott zseb is az ülések háttámlájára
 
Nincs sok értelme a hátsó üléstámla előre-dönthetőségének…
 
Jópofa ötlet, hogy indításkor a mutatók kilendülnek a végállásukba

Doma-Ács

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2499 cm3. Teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3600/percnél. Nyomaték: 294 Nm 1800-3200/percnél. Ötfokozatú kézi kapcsolású váltó. Hátsókerékhajtás, elektronikusan kapcsolható összkerékhajtás. Elöl belső hűtés tárcsafék, hátul dobfék. ABS, EBD. Hosszúság: 5035 mm, szélesség: 1800 mm, magasság: 1735 mm. Tengelytáv: 3050 mm. Plató hosszúság: 1380 mm, szélesség 1460 mm, magasság: 480 mm. Saját tömeg: 1950 kg, terhelhetőség: 1000 kg. Átlagfogyasztás: 9,1 l/100 km.

Alapár: 5 898 000 Ft.