Növekedett a hazai lízingpiac

Gyorsabban nőtt a lízingpiac, mint az újautó eladások: 2018-ban hazánkban a személygépjárművek eladása 17,5%-kal emelkedett, a tavalyelőtti 116 ezer darabról 136 ezerre.

A lízing darabszámok nagyobb mértékben, összesen 20%-kal növekedtek, szám szerint 33 048-ról 39 782-re. Így elmondható, hogy a tavaly értékesített új autók 29%-a valamilyen lízing konstrukció segítségével talált gazdára. Finanszírozott értékben vizsgálva még nagyobb arányú a fejlődés: 34 százalékkal, összesen 246 milliárd forintra nőtt a teljes kihelyezett összeg. Ezen belül az új autók húzták felfelé a piacot, itt 40 százalékos volt a növekedés. A lízing népszerűsége különösen a magánszemélyek körében nőtt. A vásárlók drágább, jobban felszerelt autókat vettek és az autók alapára is emelkedett tavaly.

A flotta – amely a teljes gépjármű finanszírozás közel egynegyedét jelenti – nem érte el a tavalyi év eredményét, ezen a területen kb. 7%-os a visszaesés. Ennek fő oka, hogy 2018-ban kevesebb volt a nagy volumenű állami közbeszerzés.

A használtautó finanszírozás is erősödött, 17%-os növekedést mutatott ez a szegmens.

2019-re további, több mint 10%-os növekedést remél a Magyar Lízingszövetség. A cégek körében az operatív és a nyílt végű pénzügyi lízing díjak ÁFA tartalom levonásának egyszerűsítése növelheti a lízingelési kedvet. A haszonjárművek területén pedig az MNB NHP fix programjának elindulásától várható pozitív hatás.