Összehasonlító teszt: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive, Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium

Az év autója az S-Max, legújabb ellenfele a C4 Picasso. A két egyterű végső soron közös motorral, de merőben eltérő részletmegoldásokkal, ám a minél jobb térhasznosítás alapkoncepciójával versenyez.

Képekben

A 16 colos kerekeken gördülő Citroën buszosabb, a 17-eseken feszítő Ford sportosabb formavilágú. Az S-Max szélesített sárvédőjébe vájt szellőzőnyílásai céltalan formai elemek, a C4 Picasso műanyag első sárvédői a kisebb koccanásokat nyom nélkül viselik elNehezen észrevehető, hogy magasságát leszámítva a Ford a nagyobb. Egyedül az S-Max hátsó lökhárítója kapott fényezetlen védőbetétet, a Citroën hátsó üvege külön is nyitható A csomagtérajtók közel egyforma magasságba emelkednek, könnyen lehet alattuk rámolni, a zárak nem fejveszélyesek, a méretes ajtók azonban nagy helyigénnyel nyílnak
A 16 colos kerekeken gördülő Citroën buszosabb, a 17-eseken feszítő Ford sportosabb formavilágú. Az S-Max szélesített sárvédőjébe vájt szellőzőnyílásai céltalan formai elemek, a C4 Picasso műanyag első sárvédői a kisebb koccanásokat nyom nélkül viselik el
 
Nehezen észrevehető, hogy magasságát leszámítva a Ford a nagyobb. Egyedül az S-Max hátsó lökhárítója kapott fényezetlen védőbetétet, a Citroën hátsó üvege külön is nyitható
 
A csomagtérajtók közel egyforma magasságba emelkednek, könnyen lehet alattuk rámolni, a zárak nem fejveszélyesek, a méretes ajtók azonban nagy helyigénnyel nyílnak
    

Az üléstámlák hátáról lehajtható támlahosszabbításokkal a Citroënben teljesen sík raktérpadló alakítható ki. A középső sor ülőlapjai a támlákhoz is állíthatók, a küszöb nélkül rakodható poggyásztér a Fordénál jobban variálható

  

Az S-Max csomagtere némi küszöbön át rakodható, ürege azonban minden variációban nagyobb a Picassóénál. A hátsó üveg  nyitási lehetőségét a Citroënnel szemben felárért sem kínálja a Ford

Az üléstámlák hátáról lehajtható támlahosszabbításokkal a Citroënben teljesen sík raktérpadló alakítható ki. A középső sor ülőlapjai a támlákhoz is állíthatók, a küszöb nélkül rakodható poggyásztér a Fordénál jobban variálható
 
A Ford raktere nagyobb ugyan a Citroënénél, kihasználhatóságát rontja a padló szinteltérése, a raktérküszöb itt sem jelentős, de van
 
Az S-Max csomagtere némi küszöbön át rakodható, ürege azonban minden variációban nagyobb a Picassóénál. A hátsó üveg  nyitási lehetőségét a Citroënnel szemben felárért sem kínálja a Ford
    

A Picasso csomagtérnyílása teljes értékű, terhelhetőségét a légrugó nagyon javítja. Pakolását a pneumatikus rugózás a küszöb letérdepeltetésével is segítheti. A rendszer kizárólag a csomagtér oldalába épített kapcsolóval vezérelhető. A csomagteret is világító akkus elemlámpa az oldalfalból kiemelhető

 

 

A Picasso csomagtérnyílása teljes értékű, terhelhetőségét a légrugó nagyon javítja. Pakolását a pneumatikus rugózás a küszöb letérdepeltetésével is segítheti. A rendszer kizárólag a csomagtér oldalába épített kapcsolóval vezérelhető. A csomagteret is világító akkus elemlámpa az oldalfalból kiemelhető
 
A lábhely és a belső szélesség a Fordban jobb, az ülések szélesebbek és határozottabb oldaltartásúak
 
A belmagasság a Citroënben nagyobb, a magunk mögötti lábtér azonban a Fordban tágasabb
    
A Ford műszerfala hagyományos felépítésű, sportos stílusú. Figyelemre méltó a EuroNCAP-törésteszten is jópontokat hozó méretes térdhely. Az ülések tömésükkel, hangsúlyos oldaltartásukkal szintén a sportvonalat hozzák, a fémes borítású középső alagút technós  hangulatot sugároz, ám helypazarló A kapcsolók zömét a kormánykarima közepén fixen álló légzsák köré építették a Citroën tervezői. A váltó és a kézifék  az autóipar történetében talán először végre méltó helyére került: átlagos kapcsolók lettek a műszerfalon A Citroën  egyedi műszerfala tetején két méretes rekesz is van, borítása megjelenésében és tapintásában finom. A tetőbe nyúló szélvédő lehajtható, tologatható napellenzővel árnyékolható, a világos tónusú műszerfal azonban a Fordéhoz hasonlóan tükröződik a szélvédőben, és ezen a fémes betétek csak rontanak 
A Ford műszerfala hagyományos felépítésű, sportos stílusú. Figyelemre méltó a EuroNCAP-törésteszten is jópontokat hozó méretes térdhely. Az ülések tömésükkel, hangsúlyos oldaltartásukkal szintén a sportvonalat hozzák, a fémes borítású középső alagút technós  hangulatot sugároz, ám helypazarló
 
A kapcsolók zömét a kormánykarima közepén fixen álló légzsák köré építették a Citroën tervezői. A váltó és a kézifék  az autóipar történetében talán először végre méltó helyére került: átlagos kapcsolók lettek a műszerfalon
 
A Citroën  egyedi műszerfala tetején két méretes rekesz is van, borítása megjelenésében és tapintásában finom. A tetőbe nyúló szélvédő lehajtható, tologatható napellenzővel árnyékolható, a világos tónusú műszerfal azonban a Fordéhoz hasonlóan tükröződik a szélvédőben, és ezen a fémes betétek csak rontanak
    
A Ford teljesítménye, de főként nyomatéka nagyobb a Citroënénél,  kevéssel a fogyasztása is több Az eltérő borítás ellenére a motorok alapja azonos. A Citroën könnyűfém gépházteteje gyakorlatilag súlytalan 
A Ford teljesítménye, de főként nyomatéka nagyobb a Citroënénél,  kevéssel a fogyasztása is több
 
Az eltérő borítás ellenére a motorok alapja azonos. A Citroën könnyűfém gépházteteje gyakorlatilag súlytalan
 
    

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 ezt a cikkét az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum segítségével készítette.

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata