Gyakoroljuk a hóláncfelrakást!

Bár gyengült a tél szorítása, már e hét közepétől ismét komoly havazásra lehet számítani a meteorológusok szerint. Ha még nem tette meg, érdemes gyakorolni a hólánc felhelyezését.

Nagyon kevés esetben van szükség hóláncra. Viszont ha tényleg kell, nagy segítség, hogy előtte begyakoroltuk a felszerelését. Emellett fontos, hogy a gumimérethez igazodó legyen a szerkezet, amelyből olyat válasszunk, ami nemcsak a hosszanti, hanem az oldalirányú erőkkel is megbirkózik, ezek a rombusz vagy „Y” mintás láncok. A hagyományos acélláncok mellett vehetünk olyan műanyag változatot, amit a felni közepére előre rögzített tányérra egy mozdulattal fel lehet pattintani, de van orkánszerű anyagból készülő, a forma 1-ből ismert gumimelegítő „paplanokhoz” hasonló kinézetű tapadásjavító is.

Aki állandóan havas, hegyes vidéken lakik, sokat jár túrázni a hegyekbe, vegyen drágább, könnyebben feltehető és jó képességű eszközt, egyébként elég lesz a minőségi acéllánc. A felszerelést száraz körülmények között is gyakoroljuk, legalább addig, amíg nem válik automatizmussá, a mozdulatsor. Hóláncos autóval 50 km/órás sebesség a megengedett, ha nincs jég vagy hó az úton, nem szabad a láncos kerékkel továbbmenni. A hajtott kerékre kell felszerelni a segédeszközt (4×4-es autónál praktikusan az állandóan hajtottra), kerüljük a blokkoló, erős fékezést és a kerékkipörgetéses, „nagygázos” indulást.