Hírek
Pagani Imola - Pályabíró
A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló pályáról kapta a nevét – a Pagani pilótái 16 ezer km-t köröztek az imolai aszfaltcsíkon, ahol Ayrton Senna 1994-ben szenvedett tragikus balesetet.
A technika a legkomolyabb, amit fennállása során Horacio Pagani cége eddig felmutatott. A monocoque váz karbon-titán kompozit, ehhez a felfüggesztések segédkeretekkel kapcsolódnak, a csillapítás adaptív (együtt dolgozik a motorvezérléssel, a difizárral és az aktív légterelőkkel), az elöl 20, hátul 21 colos felnikre a P Zero Trofeo R gumikat a Pirelli speciálisan az autóhoz fejlesztette.

Pagani Imola – 4853x2035x1269 mm-es a karosszéria, a tengelytáv 2795 mm. A menetteljesítmények titkosak
A motor – szokás szerint – Mercedes-AMG, a 6,0 l-es, 60 fokos hengerszögű V12-es 827 LE-t és 1100 Nm-t küld a hátsó tengelyre, hétsebességes, a kuplungnál tripla tárcsás Xtrac robotváltón keresztül. A karbon-kerámia kompozit fékek Brembók, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel. Érdekesség a speciális Pagani-szabadalom fényezés, az Acquarello Light, amivel 5 kilót spóroltak – az Imola saját tömege 1246 kg. Csak öt példány készült és már mindet eladták, az ár 1,7 milliárd forinttól indult.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...