Hírek

2020. február 24. hétfő, 18:32

Hibridekre vált a Suzuki - Kettős bevetés

Kedvezőbb fogyasztást, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, elérhető árú modelleket ígér a  japán márka. Májustól minden új Suzuki lágy hidrid hajtáslánccal fut majd, most a Vitarát és a SX4 S-Cross modellt próbáltuk ki.

Az esztergomi gyár szakemberei tavaly egy piackutatás keretében kérdezték meg a hazai autósokat, hogy mit gondolnak az alternatív meghajtásokról. A válaszadók kb. 75%-a azt mondta, hogy keveset tud a technológiáról, de úgy véli, hogy drága, nagy a szervizigény és kicsi a hatótávolság. Emellett, talán a legfontosabb tanulság az, hogy a vezetők nem akarják feladni a hagyományos meghajtású autók nyújtotta kényelmet. A visszajelzések alapján, illetve a termékpalettát áttekintve a Suzuki úgy döntött, hogy a megfelelő válasz a fogyasztói igényekre és persze az egyre szigorodó emissziós előírásokra a lágy hibrid technológia.


A Vitara és az SX4 S-Cross modellben is egy 48 V-os akkumulátor, szíjhajtású indítómotor-generátor (ISG), egyenáramú átalakító, egy az 1,4 literes turbós Boosterjet benzinmotor jelenti a rendszer alapját. Ez utóbbi az elsődleges erőforrás, a villanymotor pedig besegít a hajtásba.


Az eredmény: a gyári értékek alapján átlagosan 15%-kal alacsonyabb fogyasztás, 15-20%-kal kevesebb kevesebb károsanyag-kibocsátás.


A rendszer finoman működik, a kuplung kinyomásakor benzinfogyasztás nélküli az alapjárat, a start-stop gyors és szinte észrevehetetlen. A benzinmotor teljesítménye 140-ről 129 lóerőre csökkent, a nyomaték viszont maximum 220-ról 235 Nm-re emelkedett, és a villanymotor még 53 Nm-rel tud besegíteni a hajtásba.
Mindkét modell minden felszereltségénél (GL, GL+ és GLX) 490 000 Ft-tal lesz magasabb az ár, az autókat a Hibrid 3+7 Garancia csomaggal kínálja a Suzuki, ez a motorra, turbóra, sebességváltóra és a hibrid rendszer elemeire érvényes (az akkumulátorra zárlat esetén). A Vitara és az SX4-S-Cross is rendelhető és elérhető már a kereskedésekben. A Swift és az Ignis most 12V-os rendszerrel működik, ez utóbbi májusban megkapja a 48V-os akkumulátort, a teljes paletta a lágy hibrid hajtással fut majd.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás