Újautó

2019. október 2. szerda, 05:59

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut. - Erdőkerülő

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól teljesít.

Scout felirat van a sárvédőn és alul fémhatású műanyag betét a lökhárítóban, az alufelnik már alapból 19 colosak

A műszaki tartalom közös a Seat Tarracóval és a Volkswagen Tiguan Allspace-szel, a harmadik üléssorért fizetni kell.

Karosszéria, utastér

Módosított lökhárítóival a Scout 10 mm-rel hosszabb a normál Kodiaqnál, de hasmagassága ugyanúgy 19 centi, így terepen nem tud többet. Alul a kasztnit körben műanyag védi (sárvédő ívek, küszöbök), a kulcs nélkül kezelhető ajtókon át problémamentes a beszállás, a tetőív hátul sem ereszkedik mélyre. A vezető magasan ül – elektromosan állítható, deréktámaszos, fűthető, memóriás ülésének 510 mm hosszú lapja a talajtól 620-700 mm-re van -, a hosszú távon sem fárasztó pozíció könnyen felvehető, az állítási tartomány az ülések mellett a fel-le és ki-be mozgatható kormányoszlopnál is bőséges.

Otthonos a környezet, a dekoráció fának tűnő plasztik, a fémpedálok alapáron járnak. Nappal nehezen olvashatók a szürke alapra írt fehér óraszámok

A helykínálat minden irányban szellős, a lábtérbe benyúló középkonzol azonban nyomhatja a nyurga vezető gázt taposó jobb lábát. A kilátás előre körülményes, átlósan hátra jobb az átlagnál, a segítség lehet radaros, kamerás, sőt elérhető az utánfutóra figyelő asszisztens is. A műszerpult áttekinthető, könnyen kezelhető az infotainment, elegendő a kacattartók száma. Jók az anyagok, az általános kidolgozás színvonalas, a skodás apróságok (esernyő, zseblámpa, jégkaparó, palacktartó, stb.) hasznosak. Hátul 18 centin, sínen tologathatók a 60:40 arányban osztott padok (a támlák osztása 40:20:40), középen magas a merevítő púp és belóg a lábtérbe a szellőzőkonzol, így csak a széleken jó ülni. A harmadik sor gyerekeknek ideális: felnőtteknek nehéz a bejutás, rövid az ülőlap (360 mm) és kényelmetlen a felhúzott térdekkel való kuporgás – logikátlan, hogy pont ide nem jutottak Isofixek. A csomagtér hét üléssel 270, öttel 765, lehajtott ülésekkel 2005 l-es, a rakodóperem magas (750 mm).

Kényelmesek az első ülések, középen a kartámasz hossza és magassága is állítható. Variálható a második sor (az ülőlapok hossza itt 470 mm), az asztalok alapárasak, leghátra beszállni körülményes

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízel 150 és 190 LE-vel választható – előbbi hajtotta a tesztautót. A hidegindításnál jelentkező rezonancia és kopogás hamar megszűnik, bemelegedve már aktív a startstop is, amely gyorsan indít. 1500/perc környékétől fokozatosan kezd eltűnni a motor gázkésése (turbólyuka), a rugalmasság 2000-től meggyőző. A hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó a korábban tapasztalt rángatást (csak hidegen) nem mutatta, de az irányváltásokra lassan reagált.

Józan szemlélettel mindenre elegendő a 150 LE-s (340 Nm nyomatékú) dízel, a fogyasztása sem magas

A visszakapcsolások gyorsak, lejtőn érezhető a motorfék. A lamellás kuplungos összkerékhajtás automatikusan küld hátra nyomatékot, terepen lejtmenetvezérlő és „offroad” menetprogram kapcsolható. A vegyes tesztfogyasztás 7,8 l/100 km-re jött ki.

Dupla kesztyűtartóba, elegendő rekeszbe lehet pakolni, az ajtózsebek palacktartósak. Jópofa a csomagtér világítását adó zseblámpa, a rögzítő kampók kihajthatók, a feláras vonóhorog gombnyomásra bújik elő

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztéses Kodiaq jól mozog, az adaptív csillapítás Sportban feleslegesen ráz, Comfortban kellemesen ringat, de lehetőség van egyéni beállításra is (kormányzás, gázreakció, csillapítás, légkondi használat, adaptív tempomat működése). Az ívmeneti tulajdonságok biztonságosak, magas felépítése ellenére stabilan fordul a nagy Skoda, a 2,6 fordulatos, villanyszervós kormánnyal pontosan, ám sterilen irányítható, a négy tárcsafék hatékony. Az erőtartalék a belépő dízelnél is meggyőző, hetedikben 90-nél 1500-at, 130 km/h-nál 2200-at forog a főtengely, a gázra lépve szinte azonnal megindul az 1,8 tonnás test, padlógázra a váltó akár négyet (!) is visszavált. A menetzajok városban és autópályán sem tolakodók.

Alaphelyzetben 1045, előretolt második sorral 1225 mm mély a csomagtér, a szélesség a kerékdobok között 1000, mögötte 1375 mm. A kalaptartónak külön helye van, nem kell otthon hagyni

Felszereltség

A Scout alapáron ad hét légzsákot, ködfényszórót, automata világításkapcsolót, esőszenzort, kétzónás automata légkondit, elektromosan állítható, behajtható és fűthető tükröket, négy elektromos ablakot, ülésfűtést (elöl), tempomatot, bőrhuzatú okoskormányt, hasított bőr kárpitozást, audiorendszert 6,5 colos érintőképernyővel, fedélzeti számítógépet, Bluetooth-kihangosítót, fáradtságérzékelőt, autonóm vészfékezőt, menetvezérlőt, parkoló radart (elöl-hátul), dombsegédet (féknyomástartót) és 19 colos alufelnit.

Védi a küszöböt (és így a beszállók ruháját is) a szennyeződéstől az oldalajtók alsó burkolata. A hasmagasság 19 centi, a hátsó ajtó kéz érintése nélkül is nyitható

Összegzés

A terepjárósabb megjelenésű Scout azonos árban van a nála jobban felszerelt, de normál kinézetű Style kivitellel – így aligha éri meg, de a döntés a vevőn, s nem az autón múlik.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Kia Seltos

A Kiának fontos az indiai piac, így a Stonic...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás