Újautó

2019. szeptember 29. vasárnap, 15:45

Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce - Sebesség

Nagyon olasz és nagyon megy a legendás névvel illetett Giulia.

Trükkös rácsozás: sok a vakdugó, de ettől még harcias a látvány. Zseniális, hogy az ötlyukas, 19 colos alufelnikben szinte alig van anyag

A legvadabb Giulia, a QV alá belőtt összkerekes Velocét 280 LE-s benzinmotorral próbáltuk.

Karosszéria, utastér

Szűk illesztéseivel szép a lemezmunka, a karosszérián sehol nincs koccanásvédelem. Az ajtók kulcs nélkül, finoman nyílnak és csukódnak, a beszálláshoz mélyre kell ülni. A korábbi nagytesztünkben (Az Autó 2017/3. számában) szereplő Super kivitelhez képest a Veloce bőrhuzatú, elektromosan állítható (a vezetőnél memóriás, kiszállásnál hátramozduló) sportülései jobbak: szabályozható a háttámla íveltsége, az oldalpárnák levegővel fújhatók fel, az ülőlap hossza 520-560 mm. A vezetői pozíció hosszútávon sem fárasztó, a Veloce méretre szabott öltönyként „viselhető”. Belül puhák és kellemes tapintásúak a burkolatok, az összeszerelés zörejmentes. A pazarlóan széles középkonzol nyomhatja a langaléták lábát, de a helykínálat hozza a kategória átlagát. Kevés a kacatgyűjtő, az ajtózsebek kicsik, a kesztyűtartó bélelt.

A bal kormányküllő alatti gombbal indítható a motor, a légkondi kezelését nem száműzték menübe. A lábtérbe nyomuló középkonzol zavaró lehet, a pedálok alumíniumok, a rendjük jó

A műszerpult könnyen áttekinthető, a jól olvasható (szabályozható fényerejű) órák rajzolata stílusos, középen a 8,8 colos, nem érintős képernyő kellően magasra emelt. Sok a méltatlan hiba: a tolatókamera képe miniatűr, a magyar nyelvet nem ismerő infotainment menüje bugyuta és lassú, kontrollere írásfelismerést nem tud. Az audio nem kezelte a bedugott USB-t, a telefonról Bluetooth-on beolvasott mappákat, zeneszámokat összekeverte, a kijelző megkergült – nem az szólt, amit kiírt. Hátul ketten ülhetnek, átlagos alkattal (185 cm) elegendő a hely, a 470 mm-es ülőlap kagylósított, középen nagyon magas a kardánnak és magának az ülőlapnak a púpja is. Hátsó szellőzést csak pluszpénzért ad az Alfa, az ajtózsebekbe félliteres palackokat sem lehet beerőltetni, az első támlákra hálókat tettek. A 480 l-es csomagtartó pereme magas (700 mm), a tér a 40:20:40 arányban osztott üléstámlák ledöntésével bővíthető.

Kényelmesek az első ülések, de a fűtésük gyenge. A kormány mögötti fémpálca a fixen rögzített hatalmas váltófül

Motor, erőátvitel

Mint a Ferrarikban, kormányról indítható a 2,0 l-es, turbós, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű benzines. Kellemesen morgó hangja csak 4000/perc felett erősödik fel, hideg alapjáraton is simán forog, a darabosan dolgozó startstop a legvadabb „dinamico” üzemmódban egyáltalán nem állítja le. Pörgős és nagyon erős gép (280 LE, 400 Nm), a gázt már 1800-tól virgoncan veszi, minimális a turbólyuk, az állórajtos százas gyorsulás sportautós 5,2 s.

Hátratolták a hosszában beépített négyhengeres motort, a főtengely nyolcadikban, 130-nál 2100-at forog percenként

A villámgyors (hidegen néha rángató) váltó nyolcfokozatú, bolygóműves automata (ZF gyártmány), a DNA kapcsoló üzemmódjai – sportos, normál, takarékos – érezhető hatással vannak a működésére (ahogy a gázreakcióra is), de az igazán remek móka kézzel, a kormányfülekkel csattogtatni. A hajtás alapból hátul fog talajt, az elektronikus kuplunggal vezérelt Q4 összkerékhajtás szükség szerint él, előre a nyomaték legfeljebb 60%-a mehet. A fogyasztás városban 12 l körül alakult, a vegyes tesztátlag 9,3 l/100 km lett.

Vezetés, menettulajdonságok

Az 1,5 tonnás saját tömegért és a tengelyeknél ideális, 50:50 arányú súlyelosztásért mindent bevetettek: hátratolt motor, alumínium váz- és karosszériaelemek, karbon kardántengely, csupa könnyűfém felfüggesztés. Csúcstechnikás az elöl kettős kereszt-, hátul oldalanként ötlengőkaros futómű, kiváló a rugózási komfort és a lengéscsillapítás, a kasztni nem billeg, és a 19 colos felnikkel is elfogadható a kátyútűrés. Az egyenesfutás zsinóron húzott, kanyarban hátsókerekesként, kellő vezetői tudással szórakoztatóan viselkedik a Q4-es Veloce, a bajból sokáig „kihúzzák” a hajtásba bekapcsolódó első kerekek – józanságra intő jel a kikapcsolhatatlan ESP.

Rosszul jár, aki középre ül. Friss levegő középről jöhet, feltéve, ha fizettünk a Klíma Plusz csomagért

A 2,3 fordulatos, hiperközvetlen szervokormánnyal lézerpontos az irányítás, a Giulia a legkisebb mozdulatokat is azonnal leköveti. A vezetési élmény ötcsillagos: a Veloce légiesen könnyedén, kecses balerinaként mozog, miközben egyenesben, kanyarban egyaránt veszettül gyors és stabil; a motor 2000-5000/perc között teli szájjal harap, örömteli a motorfék, a váltó visszakapcsolásoknál hörögve, gázfröccsel öblöget. Amit szokni kell – elsősorban városi finomkodáskor -, az a „drótos” fék: a pedál (ami padlóig nyomható és pumpálva nem lehet felkeményíteni) gyakorlatilag egy potméter, maga a rendszer elektrohidraulikus. A fékhatás brutális, túlzott melegedést és fáradást sem tapasztaltunk, de a fékerő adagolhatóságára rá kell érezni.

A csomagtérből is dönthetők a hátsó ülések, a középről lelógó hangszórót könnyű egy bőrönddel leütni

Felszereltség

A Veloce jól van eleresztve (18 colos alufelni, Bi-Xenon fényszórók, bőrkárpit, tempomat, vezetősegédek), de sok holmit (tolatóradarok és kamera, 8,8 colos infotainment, hátsó szellőzők) pluszpénzért kell megvenni hozzá. Vannak továbbá olyan tételek (LED fényszórók, head-up display, hátsó ülésfűtés, ülésszellőztetés, írásfelismerős infotainment, parkoló automata) amik egyáltalán nem érhetők el, s ez komoly hátrány a vevőbolondító csapdákkal átszőtt prémium szegmensben.

Hátsókerekeshez illően „farnehéz” a forma. Szépen szólnak a kipufogók, a diffúzoros betét a menettulajdonságok ismeretében nem túlzás

Összegzés

A vezetési élmény, a menettulajdonságok tekintetében a Giulia Veloce ma vitán felül a középkategória legjobb autója. A bosszantó hibákat és hiányosságokat felnagyítja az árazás: a tesztautó bő 18 milliós ára szédítőbb, mint egy balhorog.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás