Cikkek Technika

2019. július 24. szerda, 05:40

Dodge Super Charger - Motorburkolat

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar Crate tuningmotor stílusos bemutatása miatt építették.

„De Grigio” a kupéhoz kikevert szürke fantázianeve, ehhez remekül illenek a bronzszínű felnik, mögöttük pedig vörösek a féknyergek. Jó változtatás volt az 5 centivel előretolt első tengely, a gépháztetőhöz a Dodge Challenger SRT Demonról vettek mintát, a tükrök 1971 Plymouth Duster kupéról valók

A Mopar olyasmi a Chrysler-csoporton belül, mint a BMW-nél az M, vagy a Mercedesnél az AMG, azaz ennél a részlegnél készülnek a nagyteljesítményű modellek, illetve a különféle sportos kiegészítők. Az autóátépítésre vonatkozó szabályok sokkal lazábbak Észak-Amerikában, mint nálunk, így odaát nagy keletje van a különféle kiteknek, bennük komplett motorokkal, váltókkal, futómű és egyéb alkatrészekkel. A Mopar 2017-ben Hellcrate néven bemutatta azt a 6,2 l-es, kompresszoros, 707 LE-s HEMI V8-ast, amivel a Dodge a Charger és a Challenger típusokat szerelte, illetve szereli. A tavalyi Las Vegas-i SEMA kiállításon azonban jött a továbbfejlesztett erőforrás, az 1000 LE-s és 1288 Nm nyomatékú Hellephant, amely minden idők legerősebb utcai Dodge motorja! Mivel az volt a cél, hogy ezt a 426 köbhüvelykes (7,0 l-es), ugyancsak kompresszorral töltött monstrumot ne csak az új típusokba, hanem az 1976 előtt gyártott klasszikus izomautókba, terepjárókba is könnyűszerrel be lehessen építeni, ennek demonstrálására egy régi Charger kupéba került a demo V8-as, valamint a hozzákapcsolt hatfokozatú Tremec T-6060 kézi sebességváltó.

Jelentős szélesítések kerültek a sárvédőkre, hogy alattuk gond nélkül elférjenek az extraszéles kerekek. A tetőn nincs esőcsatorna

A Moparnál gyakorlatilag gombhoz varrták a kabátot, ugyanis szimpla szívátültetés helyett a kiválasztott 1968-as autót jelentős mértékben átalakították. Az első tengely kb. 5 centivel került előbbre, ezzel értelemszerűen megnőtt az eredetileg 3000 mm-es tengelytáv, és rövidebb lett az első túlnyúlás. A módosított karosszériaelemeket jól formázható és könnyű szénszálas műanyagból készítették, eltüntették az esőcsatornákat, a kilincseket, az ajtóknál a kis elefántfül háromszögablakokat. A fényszórók a Charger jellegzetes, rácsos hűtőmaszkja mögül világítanak, de a nagyobb dobás a hátsó rész kialakítása. Itt a négy kipufogócsövet az eredeti lámpák helyén vezették ki, és ezek körül derengenek úgy a LED-es betétek vörös fényei, mintha izzanának a csövek – zseniális.

Szellemes és látványos megoldás a LED-es hátsó lámpával „izzított” kipufogó

Érdekesség, hogy a végződések az Alfa Romeo Stelvio szabadidő-terepes 127 mm átmérőjű alkatrészei, a Mopar az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles része, így szinte mindenhez hozzáfér a cégcsoporton belül. Mivel a tanulmányautó működőképes, nem lehetett elnagyolni a felfüggesztés és a fékrendszer átdolgozását. Elöl 89, hátul 63 mm-rel ül alacsonyabban a Super Charger névre keresztelt kupé, a hatdugattyús fékek a Brembótól valók. Mivel a karosszéria 5,3 m hosszú, e tekintélyes méret és a modern stílus miatt hatalmas kerekekre volt szükség. Elöl 11, hátul 12 col szélesek a 20 és 21 col átmérőjű, egyedi gyártású Devil alupapucsok – hogy elférjenek a kasztni alatt, a sárvédő ívekre látványos szélesítéseket erősítettek.

Semmi luxus a kabinban, a varrásokhoz piros cérnát használtak. Feltűnő a rövid, csutka váltókar

A bukócsővel védett és megerősített utastér berendezése, ha nem is puritán, de meglehetősen egyszerű. A két Sabelt biztonsági öves ülést és a hasított bőrrel bevont kormányt a Dodge Viper sportkocsiból emelték át, a műszerpultra hat darab, ciánkék megvilágítású Mopar óra került. Van még néhány kapcsoló a középkonzolon, a hátsó ülés pedig kimaradt, ide egy hálós tárolót tettek, amiben elfér két bukósisak.

Nincsenek kilincsek, az ajtólemezbe nyomott minta eredeti Charger részlet, a gumik Pirelli P Zerók

Az átalakított Dodge Super Charger önmagáért beszél, fantasztikus autó született, amely biztosan egyedi példány marad. Ellenben a 426-os Hellephant erőforrás (a hozzá tartozó alkatrész csomaggal) megvásárolható és tucatnyi autóba beépíthető. Az ára még nem ismert, de tudva, hogy a 707 LE-s motorért is alapból 20 ezer dollárt kérnek, a 1000 LE-s gépet várhatóan ennél számottevően drágábban kínálják majd.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás