Cikkek Technika

2019. július 24. szerda, 05:40

Dodge Super Charger - Motorburkolat

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar Crate tuningmotor stílusos bemutatása miatt építették.

„De Grigio” a kupéhoz kikevert szürke fantázianeve, ehhez remekül illenek a bronzszínű felnik, mögöttük pedig vörösek a féknyergek. Jó változtatás volt az 5 centivel előretolt első tengely, a gépháztetőhöz a Dodge Challenger SRT Demonról vettek mintát, a tükrök 1971 Plymouth Duster kupéról valók

A Mopar olyasmi a Chrysler-csoporton belül, mint a BMW-nél az M, vagy a Mercedesnél az AMG, azaz ennél a részlegnél készülnek a nagyteljesítményű modellek, illetve a különféle sportos kiegészítők. Az autóátépítésre vonatkozó szabályok sokkal lazábbak Észak-Amerikában, mint nálunk, így odaát nagy keletje van a különféle kiteknek, bennük komplett motorokkal, váltókkal, futómű és egyéb alkatrészekkel. A Mopar 2017-ben Hellcrate néven bemutatta azt a 6,2 l-es, kompresszoros, 707 LE-s HEMI V8-ast, amivel a Dodge a Charger és a Challenger típusokat szerelte, illetve szereli. A tavalyi Las Vegas-i SEMA kiállításon azonban jött a továbbfejlesztett erőforrás, az 1000 LE-s és 1288 Nm nyomatékú Hellephant, amely minden idők legerősebb utcai Dodge motorja! Mivel az volt a cél, hogy ezt a 426 köbhüvelykes (7,0 l-es), ugyancsak kompresszorral töltött monstrumot ne csak az új típusokba, hanem az 1976 előtt gyártott klasszikus izomautókba, terepjárókba is könnyűszerrel be lehessen építeni, ennek demonstrálására egy régi Charger kupéba került a demo V8-as, valamint a hozzákapcsolt hatfokozatú Tremec T-6060 kézi sebességváltó.

Jelentős szélesítések kerültek a sárvédőkre, hogy alattuk gond nélkül elférjenek az extraszéles kerekek. A tetőn nincs esőcsatorna

A Moparnál gyakorlatilag gombhoz varrták a kabátot, ugyanis szimpla szívátültetés helyett a kiválasztott 1968-as autót jelentős mértékben átalakították. Az első tengely kb. 5 centivel került előbbre, ezzel értelemszerűen megnőtt az eredetileg 3000 mm-es tengelytáv, és rövidebb lett az első túlnyúlás. A módosított karosszériaelemeket jól formázható és könnyű szénszálas műanyagból készítették, eltüntették az esőcsatornákat, a kilincseket, az ajtóknál a kis elefántfül háromszögablakokat. A fényszórók a Charger jellegzetes, rácsos hűtőmaszkja mögül világítanak, de a nagyobb dobás a hátsó rész kialakítása. Itt a négy kipufogócsövet az eredeti lámpák helyén vezették ki, és ezek körül derengenek úgy a LED-es betétek vörös fényei, mintha izzanának a csövek – zseniális.

Szellemes és látványos megoldás a LED-es hátsó lámpával „izzított” kipufogó

Érdekesség, hogy a végződések az Alfa Romeo Stelvio szabadidő-terepes 127 mm átmérőjű alkatrészei, a Mopar az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles része, így szinte mindenhez hozzáfér a cégcsoporton belül. Mivel a tanulmányautó működőképes, nem lehetett elnagyolni a felfüggesztés és a fékrendszer átdolgozását. Elöl 89, hátul 63 mm-rel ül alacsonyabban a Super Charger névre keresztelt kupé, a hatdugattyús fékek a Brembótól valók. Mivel a karosszéria 5,3 m hosszú, e tekintélyes méret és a modern stílus miatt hatalmas kerekekre volt szükség. Elöl 11, hátul 12 col szélesek a 20 és 21 col átmérőjű, egyedi gyártású Devil alupapucsok – hogy elférjenek a kasztni alatt, a sárvédő ívekre látványos szélesítéseket erősítettek.

Semmi luxus a kabinban, a varrásokhoz piros cérnát használtak. Feltűnő a rövid, csutka váltókar

A bukócsővel védett és megerősített utastér berendezése, ha nem is puritán, de meglehetősen egyszerű. A két Sabelt biztonsági öves ülést és a hasított bőrrel bevont kormányt a Dodge Viper sportkocsiból emelték át, a műszerpultra hat darab, ciánkék megvilágítású Mopar óra került. Van még néhány kapcsoló a középkonzolon, a hátsó ülés pedig kimaradt, ide egy hálós tárolót tettek, amiben elfér két bukósisak.

Nincsenek kilincsek, az ajtólemezbe nyomott minta eredeti Charger részlet, a gumik Pirelli P Zerók

Az átalakított Dodge Super Charger önmagáért beszél, fantasztikus autó született, amely biztosan egyedi példány marad. Ellenben a 426-os Hellephant erőforrás (a hozzá tartozó alkatrész csomaggal) megvásárolható és tucatnyi autóba beépíthető. Az ára még nem ismert, de tudva, hogy a 707 LE-s motorért is alapból 20 ezer dollárt kérnek, a 1000 LE-s gépet várhatóan ennél számottevően drágábban kínálják majd.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás