Tesztek és bemutatók Újautó

2019. július 22. hétfő, 16:11

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI Elegance 4Motion aut. - Palota, forradalom?

Az elődjénél nagyobb, ugyanakkor könnyebb új Touareg technikai tudásban felnőtt a Q7 szintjére, mindemellett vonzó külsővel és tágas, kényelmes utastérrel bír. Kezdhet félni az Audi?

Csak a kerékíveket védi vékony műanyagcsík, egyéb koccanásvédelem nincs. A LED fényszórók zavaróan pengeéles határral, de nagyon hatékonyan világítanak

Karosszéria, utastér

Az Arteonhoz hasonló, krómba mártott frontrész karakteres, ezzel a nagy terepes már messziről felismerhető. Szűk illesztéseivel igényes a lemezmunka, a komfortnyitású ajtókat szervomotorok húzzák a helyükre. A beszállás nemcsak a nagyon szélesre kitárható ajtók miatt kényelmes: a légrugózással (opció) ideális magasságba engedhető le a kasztni, és ezzel együtt az ülések is – a két végállás között 11 cm a különbség! A süllyesztés-emelés a csomagtérből külön is megy, de innen vezérelve csak a hátsó tengelynél liftezik a Touareg, hogy a kategóriában alacsony, 690 mm-es rakodóperemmel segítse a pakolást. Beszállás után azonnal feltűnik, hogy előre remek a kilátás: a kiváló képet adó tükrök az ajtólemezekből nőnek ki, a mögöttük lévő kis háromszögablakok pedig nagy holtteret semlegesítenek. Átlósan és hátra a szokásos bunkerjelenséggel szembesülünk, de segítenek a radarok és az asszisztensek – a nagy SUV már tud önállóan parkolni, sőt erre utánfutóval is képes.

Nem bonyolult, de kell némi rutin az infotainment rendszerhez, a navigáció grafikája műholdas Google térkép is lehet. Alul a baloldali tekerőgomb a menetszabályzóé, a jobboldali a légrugózásé

A hely minden irányban bőséges, és a gerinckímélő, a combokat is remekül alátámasztó, az ülőlapnál 540 mm hosszú feláras AGR székekre senki ne sajnálja pénzt. Az apró holmik sok helyre szórhatók, a bélelt kesztyűtartóból értékes helyet rabol az oda tett médiaegység (CD, SD kártyák). A digitális műszerpult, akár egy repülőgépé, a lámpakapcsoló tekerő- helyett már nyomógombos, a vezető előtt 12,0, a középkonzolon 15,0 colos a vetített, konfigurálható képernyő, utóbbi érintős és Full HD felbontású. A nagyon széles középkonzolra került csak néhány hagyományos kapcsoló, de a helykínálatra jellemző, hogy a vezető jobb lábát még így sem nyomja a burkolat. Az anyag- és kidolgozási minőség színvonalas, az összeszerelés zörejmentes. Hátul szintén táncteremnyi a tér, a négyzónás légkondi aprólékosan belőhető, az üléstámlák meredeksége mechanikusan állítható és maguk a székek is 16 centi hosszan tologathatók. Mivel a 490 mm hosszú ülőlap nem formázott és a padlómerevítő sem extrém magas, így három átlagos alkatú (185 centis) felnőtt is elfér. A csomagtér kisebb hangárnyi méretű, a variálható ülésekkel 810-1800 l közötti.

Középen nem állítható a kartámasz, alatta bélelt doboz van. Az AGR ülés hasznos extra

Motor erőátvitel

A 3,0 l–es, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, startstopos turbódízelt AdBlue adalék tartja tisztán. A 286 LE és 600 Nm elkél a két tonna feletti vas mozgatásához, de a Touareg csak papíron megy jól: a sebességérzet steril, ami a hatékony zajszigetelés és komfortos felfüggesztés érdeme. Elindulásnál padlógázra, dinamikus üzemmódban is tapasztalható némi mackós komótosság, mire az autó nekilódul, ám 2000/perctől a motor már élénken veszi a gázt és hamar lendületbe hozza a közel 4,9 m hosszú óriást. A motorhoz az áttételezésével és a habitusával is jól passzol a bolygóműves, nyolcas automata váltó, más nincs, ahogy a lamellás kuplungos 4Motion összkerékhajtás szintén alapáras. A fogyasztás városban sem ment 9,9 l fölé, a tesztet pedig 7,8 l/100 km-rel zártuk, ami nagyon jó eredmény.

Hátratolt ülésekkel valóban hatalmas a lábhely, de az ülőlap 16 centivel előrébb is jöhet

Vezetés, menettulajdonságok

A tesztautót 19 colos alufelnikkel (/55-ös gumikkal) kaptuk, és ez a méret majdnem tökéletes kombináció az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztéssel, illetve a légrugózással. Tetemes saját tömegével a Touareg „erőből” vasalja az úthibákat, kellemetlen ütéseket csak a valóban drasztikus kátyúk okoznak, illetve a felgyűrődött aszfalton van kíméletlen zötyögés. Ívmenetben, terhelésváltáskor a nehéz felépítmény billegését elektromechanikus aktív stabilizátorok küszöbölik ki, a 2,3 fordulattal közvetlen, bár szintetikus szervokormánnyal könnyen és pontosan irányítható az autó, amely a vezetőasszisztenseinek köszönhetően szinte lerobbanthatatlan az útról. És tud mást is: az intelligens tempomat nemcsak a kamerával leolvasott sebességekhez képes igazodni, de a navi alapján előre tudja a lakott területeket és odaérve automatikusan lelassít, ahogy a körforgalmak előtt is, majd elhagyva a térséget újra felveszi a szabályos tempót. Autópályán síri csend honol a kabinban, a nyolcadikban 90-nél 1200, 130-nál 1750/perccel forgó motor hangját egyáltalán nem hallani, a szél- és gördülési zaj is jelképes.

Indukciós töltő van a tömzsi váltókar előtt, mögötte az indítógomb, a rögzítőfék és az Auto Hold kapcsolója. A fém tekerőgomb a hifi hangerőszabályzója

Felszereltség

A 18,4 millió forintos Elegance a háromlépcsős komfortszint másodikja, alapáron többek között 18 colos alufelnikkel, kilenc légzsákkal, LED fényszórókkal, kulcs nélküli kezeléssel, bőrkárpittal, navigációs infotainment rendszerrel, kétzónás automata légkondival, eső- és fényszenzorral, elektromos rögzítőfékkel, vezetősegédekkel (gyalogosfelismerős vészfék, sávtartó, táblafelismerő, fáradtságérzékelő, adaptív tempomat).

Jobbra egy 12 V-os dugasz, valamint az elektromosan mozgatható vonóhorog és a szintszabályozó panelje (utóbbiak extrák)

Összegzés

Az új Touaregen – kiváltképp ezzel a hajtáslánccal – nehéz fogást találni, egyszerűen tudja, amit kell, s a korábbinál feljebb srófolt műszaki színvonallal mélyen odaszúr a konkurens német prémiumtriónak. Ára számszerűen magas, de ebben a kategóriában értékarányos.

Ez a legmagasabb állás – légrugózással a hasmagasság eleve 2 centivel nagyobb, mint az alap acélokkal. Jól látszanak az igazi kipufogók csövei a dizájnvégekben

Műszaki adatok

Közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses, közös csöves, turbós V6-os dízelmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2967 ccm. Furat x löket: 83,0 x 91,4 mm. Teljesítmény: 286 LE/210 kW (3500-4000/min). Nyomaték: 600 Nm (2250-3250/min). Nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó, lamellás kuplungos összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés, adaptív légrugózás, elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Csomagtér 810-1800 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4878x1984x1717 mm. Tengelytáv: 2904 mm. Gumiméret: 255/55 R19. Saját tömeg: 2070 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 6,1 s. Végsebesség 235 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,1/6,2/6,9 l/100 km. Tesztfogyasztás 7,8 l/100 km. CO2: 182 g/km. Általános garancia: 4 év. Védőszárny szolgáltatás: 4 év. Fényezési garancia: 4 év. Rozsdagarancia 12 év. Szervizintervallum: rugalmas vagy 2 év.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás