Újautó

2019. március 10. vasárnap, 11:37

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI - Püspökfalat?

A normál ferdehátú és a kombi i30 közé furakszik az ötajtós kupénak szánt Fastback. A Kia Proceed testvérét a legerősebb, turbós benzinmotorral, automata váltóval és a legmagasabb Premium kivitelben próbáltuk.

Sem a lökhárítókon, sem ajtókon nincs koccanásvédő betét. A Premium kilincsei krómozottak

Karosszéria, utastér

Az alapok változatlanok (tengelytáv 2650 mm), de a Fastback 115 mm-rel hosszabb (4455 mm) és 30-cal alacsonyabb (1425 mm) is, mint az ötajtós. A lemezmunka precíz, finoman nyílnak és csukódnak az ajtók, koccanásvédelem sehol nincs. Alapáras a kulcsnélküli kezelés, a beszállásnál elöl a mély (akár 470 mm-es) üléspozícióra, hátul a szép ívet rajzoló, de a fejre veszélyt jelentő, alacsony tetőre kell figyelni. A pult a normál i30-asé, a műszeregység analóg, a kezelőszervek elhelyezése logikus, a fűthető kormányon sok a gomb. Középen 8,0 colos az infotainment magasra emelt érintőképernyője, a menü könnyen kezelhető, a legfontosabb funkciók gyorsgombokkal is elérhetők.

Szabvány i30 műszerfal zörejmentes összeszereléssel, jó kezelhetőséggel. A légkondi egyszerűen vezérelhető

A kijelző és a műszerek, gombok liláskék fénye este fáraszt(hat)ja a szemet. A burkolatok jó minőségű, de nem mindenhol puha műanyagok, az illesztések pontosak, a zörgésmentes kidolgozás színvonalas. Sok a kacattartó, az ajtózsebek osztottak (nagyobb tárgyakat ide nem tehetünk), a kesztyűtartó átlagos (és nem hűthető), az apró holmik fedett rekeszben, vagy a kartámasz dobozában rejthetők el.

520-560 mm hosszú az ülőlap, a huzat már megnyúlt, az elektromos deréktámasz széria. Hátul is elegendő a hely, a kilátásban semmit nem segít C-oszlop üvege

Hátul két átlagos (185 centis) felnőtt teljes kényelemben utazhat, a fejtér kisebb, mint a normál, vagy a kombi i30-ban, de még elegendő. Középen alacsony a merevítő púp, vannak rakodóhelyek (ajtózsebek, hálók, pohártartók), a friss levegő középen külön rostélyokon jöhet. A Fastback síalagutas csomagtere nagyobb, mint a normál ötajtósé: 395-1301 l helyett 450-1351 l-es, de a rakodópereme nagyon magas (800 mm).

Motor, erőátvitel

A korábbi 1,6-os GDI szívóbenzinest váltó 1,4-es, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű, turbós T-GDI hidegen is simán forog, a hangja csak 3500-tól kezd felerősödni. A 140 LE-s gép könnyedén viszi az üresen 14 mázsás autót, gázkésése (turbólyuka) 2000/perc felett szinte teljesen eltűnik, de ez alatt sem vérszegény.

Csendes és nyomatékos a 1,4-es, mindkét oldalán változó vezérlésű Kappa benzines

A startstop csak a már valamennyire bemelegedett motor állítja le, az újraindítás gyors. A Hyundai saját fejlesztésű duplakuplungos, hétfokozatú robotváltója a kormányról is pöcögtethető. Alapvetően finoman kapcsol, a lejtőket okosan felismeri (és itt motorfékkel segít), de vannak gyenge pontjai: irányváltásoknál zavaróan lassú, valamint alacsony tempónál hezitál a fokozatválasztással és ilyenkor (hidegen) enyhe rángatásra is hajlamos. A zömében városban futott tesztet 7,9 l/100 km-es fogyasztással zártuk.

Nagy nyíláson át rakodható a csomagtér, az álpadló alatt további rekeszek vannak

Vezetés, menettulajdonságok

A kilátás egyik irányban sem jó, sokat takarnak az oszlopok, de a vezetői pozíció hibátlanul belőhető és a pedálrend is kifogástalan. Az i30 elöl McPherson, hátul multink felfüggesztéseken gurul, a rugózás és a csillapítás összhangja kényelmes menetkomfortot (a 17 colos alufelnikre szerelt /45-ös, alacsony oldalfalú gumikkal sem zötyögött az autó) és biztonságos, kritikus helyzetben jóindulatúan alulkormányzott vezethetőséget ad. A 2,6 fordulatos, érzetre steril kormány holtjátéka középállásban nagy, a gázreakcióval és a váltó működésével ellentétben, a menetvezérlő (Eco, Normal, Sport) hatását itt nem érezni. Nemcsak városban, autópályán is csendesen utazik a Fastback, hetedik fokozatban, 130 km/h-nál percenként 2500-at forog a főtengely, alig hallani a motort, de a gördülés és a menetszél zaja sem tolakodó. Az erőtartalék meggyőző (242 Nm), 130-nál padlógázra a váltó villámgyorsan hetedikből negyedikbe vált, és az i30 azonnal megindul.

Felszereltség

A listaáron 7 749 000 forintos Premium a háromlépcsős komfortszint legmagasabb fokán áll, alapáron LED fényszórókkal (automata távfénnyel), kulcsnélküli kezeléssel, kétzónás automata légkondival, esőszenzorral, bőr-szövet kárpitozással, infotainment rendszerrel (8,0 colos érintőképernyővel), tolatókamerával, sebességhatárolós tempomattal, elektromos rögzítőfékkel, 17 colos alufelnikkel. Fizetni kell a térdlégzsákért, a fűthető ülésekért, a fűthető kormányért, az adaptív tempomatért és a legtöbb vezetősegédért is.

Kacsafarokban végződik a hátsó ajtó, a rakodóperem nagyon magas (800 mm)

Összegzés

A Fastback kizárólag ízlés dolga, mert mindent ugyanolyan jól tud, mint a normál i30. Sem tartalomban, sem vezethetőségben nem ad többet, racionálisan egyedül a nagyobb csomagtartó szól mellette.

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), változó vezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1353 cm3. Furat x löket: 71,6 x 84,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (6000/min). Nyomaték: 242 Nm (1500/min). Hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér 450-1351 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4455x1795x1425 mm. Tengelytáv: 2650 mm. Gumiméret: 225/45 R17. Saját tömeg: 1362 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s. Végsebesség 205 km/h. Vegyes fogyasztás: 6,0 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km. CO2: 137 g/km. Általános garancia: 5 év korlátozás nélkül. Védőszárny szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 5 év. Rozsdagarancia 12 év. Szervizciklus: 20 000 km vagy 1 év.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Akkor és Most Jármű Expo

A Magyar Suzuki szervezésében idén is volt autós találkozó...

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás