Újautó

2019. március 10. vasárnap, 11:37

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI - Püspökfalat?

A normál ferdehátú és a kombi i30 közé furakszik az ötajtós kupénak szánt Fastback. A Kia Proceed testvérét a legerősebb, turbós benzinmotorral, automata váltóval és a legmagasabb Premium kivitelben próbáltuk.

Sem a lökhárítókon, sem ajtókon nincs koccanásvédő betét. A Premium kilincsei krómozottak

Karosszéria, utastér

Az alapok változatlanok (tengelytáv 2650 mm), de a Fastback 115 mm-rel hosszabb (4455 mm) és 30-cal alacsonyabb (1425 mm) is, mint az ötajtós. A lemezmunka precíz, finoman nyílnak és csukódnak az ajtók, koccanásvédelem sehol nincs. Alapáras a kulcsnélküli kezelés, a beszállásnál elöl a mély (akár 470 mm-es) üléspozícióra, hátul a szép ívet rajzoló, de a fejre veszélyt jelentő, alacsony tetőre kell figyelni. A pult a normál i30-asé, a műszeregység analóg, a kezelőszervek elhelyezése logikus, a fűthető kormányon sok a gomb. Középen 8,0 colos az infotainment magasra emelt érintőképernyője, a menü könnyen kezelhető, a legfontosabb funkciók gyorsgombokkal is elérhetők.

Szabvány i30 műszerfal zörejmentes összeszereléssel, jó kezelhetőséggel. A légkondi egyszerűen vezérelhető

A kijelző és a műszerek, gombok liláskék fénye este fáraszt(hat)ja a szemet. A burkolatok jó minőségű, de nem mindenhol puha műanyagok, az illesztések pontosak, a zörgésmentes kidolgozás színvonalas. Sok a kacattartó, az ajtózsebek osztottak (nagyobb tárgyakat ide nem tehetünk), a kesztyűtartó átlagos (és nem hűthető), az apró holmik fedett rekeszben, vagy a kartámasz dobozában rejthetők el.

520-560 mm hosszú az ülőlap, a huzat már megnyúlt, az elektromos deréktámasz széria. Hátul is elegendő a hely, a kilátásban semmit nem segít C-oszlop üvege

Hátul két átlagos (185 centis) felnőtt teljes kényelemben utazhat, a fejtér kisebb, mint a normál, vagy a kombi i30-ban, de még elegendő. Középen alacsony a merevítő púp, vannak rakodóhelyek (ajtózsebek, hálók, pohártartók), a friss levegő középen külön rostélyokon jöhet. A Fastback síalagutas csomagtere nagyobb, mint a normál ötajtósé: 395-1301 l helyett 450-1351 l-es, de a rakodópereme nagyon magas (800 mm).

Motor, erőátvitel

A korábbi 1,6-os GDI szívóbenzinest váltó 1,4-es, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű, turbós T-GDI hidegen is simán forog, a hangja csak 3500-tól kezd felerősödni. A 140 LE-s gép könnyedén viszi az üresen 14 mázsás autót, gázkésése (turbólyuka) 2000/perc felett szinte teljesen eltűnik, de ez alatt sem vérszegény.

Csendes és nyomatékos a 1,4-es, mindkét oldalán változó vezérlésű Kappa benzines

A startstop csak a már valamennyire bemelegedett motor állítja le, az újraindítás gyors. A Hyundai saját fejlesztésű duplakuplungos, hétfokozatú robotváltója a kormányról is pöcögtethető. Alapvetően finoman kapcsol, a lejtőket okosan felismeri (és itt motorfékkel segít), de vannak gyenge pontjai: irányváltásoknál zavaróan lassú, valamint alacsony tempónál hezitál a fokozatválasztással és ilyenkor (hidegen) enyhe rángatásra is hajlamos. A zömében városban futott tesztet 7,9 l/100 km-es fogyasztással zártuk.

Nagy nyíláson át rakodható a csomagtér, az álpadló alatt további rekeszek vannak

Vezetés, menettulajdonságok

A kilátás egyik irányban sem jó, sokat takarnak az oszlopok, de a vezetői pozíció hibátlanul belőhető és a pedálrend is kifogástalan. Az i30 elöl McPherson, hátul multink felfüggesztéseken gurul, a rugózás és a csillapítás összhangja kényelmes menetkomfortot (a 17 colos alufelnikre szerelt /45-ös, alacsony oldalfalú gumikkal sem zötyögött az autó) és biztonságos, kritikus helyzetben jóindulatúan alulkormányzott vezethetőséget ad. A 2,6 fordulatos, érzetre steril kormány holtjátéka középállásban nagy, a gázreakcióval és a váltó működésével ellentétben, a menetvezérlő (Eco, Normal, Sport) hatását itt nem érezni. Nemcsak városban, autópályán is csendesen utazik a Fastback, hetedik fokozatban, 130 km/h-nál percenként 2500-at forog a főtengely, alig hallani a motort, de a gördülés és a menetszél zaja sem tolakodó. Az erőtartalék meggyőző (242 Nm), 130-nál padlógázra a váltó villámgyorsan hetedikből negyedikbe vált, és az i30 azonnal megindul.

Felszereltség

A listaáron 7 749 000 forintos Premium a háromlépcsős komfortszint legmagasabb fokán áll, alapáron LED fényszórókkal (automata távfénnyel), kulcsnélküli kezeléssel, kétzónás automata légkondival, esőszenzorral, bőr-szövet kárpitozással, infotainment rendszerrel (8,0 colos érintőképernyővel), tolatókamerával, sebességhatárolós tempomattal, elektromos rögzítőfékkel, 17 colos alufelnikkel. Fizetni kell a térdlégzsákért, a fűthető ülésekért, a fűthető kormányért, az adaptív tempomatért és a legtöbb vezetősegédért is.

Kacsafarokban végződik a hátsó ajtó, a rakodóperem nagyon magas (800 mm)

Összegzés

A Fastback kizárólag ízlés dolga, mert mindent ugyanolyan jól tud, mint a normál i30. Sem tartalomban, sem vezethetőségben nem ad többet, racionálisan egyedül a nagyobb csomagtartó szól mellette.

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), változó vezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1353 cm3. Furat x löket: 71,6 x 84,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (6000/min). Nyomaték: 242 Nm (1500/min). Hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér 450-1351 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4455x1795x1425 mm. Tengelytáv: 2650 mm. Gumiméret: 225/45 R17. Saját tömeg: 1362 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s. Végsebesség 205 km/h. Vegyes fogyasztás: 6,0 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km. CO2: 137 g/km. Általános garancia: 5 év korlátozás nélkül. Védőszárny szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 5 év. Rozsdagarancia 12 év. Szervizciklus: 20 000 km vagy 1 év.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás