Tesztek és bemutatók

2019. február 14. csütörtök, 10:20

Audi RS 5 Coupe 2.9 TFSI quattro - Karikás ostor

Látványkupé a korábbi pörgős szívó V8-as helyett immáron V6-os turbómotorral.

Látványos a sárvédők domborítása, a féknyergeket vörösre festik, a 20-as kerekek teljesen kitöltik a járatokat

Az RS 5-tel nem lehet rejtőzködni: a kigyúrt külső – pláne a feltűnő, élénkpiros fényezéssel – mágnesként vonzza a tekinteteket. Az alap a normál A5, de az új lökhárítók, a szélesebb nyomtávok (1598/1588 mm) miatt látványosan kiszélesített sárvédők, az ágyúcső vastagságú kipufogók, és a 20 colos alufelnik láttán azonnal átjön az üzenet, hogy itt sokkal többről van szó, mint az optikai S line csomaggal. A keretnélküli ajtók hatalmasak, szűk parkolókban ez gondot okozhat be- és kiszállásnál. Az A5 rokonság belül is egyértelmű, a hasított bőrrel bevont, lapított sportkormányon és néhány RS logón kívül minden mást megkaphatunk a sima A5-ben is; az anyag- és összeszerelési minőség részletekbe menően tökéletes. A méhsejt mintával díszített, piros cérnával varrt sportülések hosszú távon is marasztalók, oldaltartásuk nem tolakodó, az ülőlapok hossza 5 centit nyújtható, így a langaléták combjait is alátámasztják. A kilátás előre és oldalra jó, hátra körülményes, a „versenyautós” vezetői pozícióhoz hajszálnyit még mehetne lejjebb az ülés. A kabin eleve csak négyszemélyes, a csomagtér 465 l-es, hosszú túrákra is be lehet pakolni. Amit a kényelem és a biztonság (vezetősegédek) terén tud az Audi, az elérhető az RS 5-höz.

Elegáns a berendezés. Jó, hogy a kézzel is pöcögtethető váltóra, a kormányzásra és a gázreakcióra egyaránt hatással van a Drive Select menetvezérlő

Az emissziós normák szigorodása miatt nem érte meg a korábbi 4,2-es, pörgős szívó V8-ast faragni. Az új gép a Porschével közös csupa könnyűfém, közvetlen befecskendezéses, a két turbófeltöltőt a hengersorok között pörgető, 2,9 l-es V6-os TFSI, amihez gyorsan dolgozó, nyolcfokozatú, bolygóműves automata váltó kapcsolódik. A Torsen-difis összkerékhajtás állandó (hátra lehet sportdifit is venni), alapból 60, legfeljebb 80 százalék nyomaték megy hátra, míg előre 40-70 százalékot küld a rendszer. Az RS 5 atombiztos lábakon áll a minden keréknél ötkaros, könnyűfém elemekből építkező felfüggesztésével, a csillapítás adaptív. Papíron imponálók a menetteljesítmények (0-100 km/h: 3,9 s, 250/280 km/h), a valóság más.

Nagyon erős a turbós V6-os, de más világ, mint az előd V8 volt – utóbbi szenzációs hangokkal örvendeztetett

A 450 LE-s, élénk gázreakciójú motor elképesztően rugalmas, 2000-7000 között végig mozdonyként húz, de a hangja szolid, nem gurgulázik lúdbőröztetően, az aktív szeleppel felvértezett kipufogók is csak visszafogottan durrognak – ez beleférne a szerényebb S 5-nél, de itt az RS-nél hiányzik a nyersesség, ami hozzáadna az élményhez. Tapadási problémák nincsenek, a 600 Nm nyomaték kerekenként porciózott, kanyarban úgy ragad az úthoz az egyébként kissé orrnehéz RS 5, mintha sínen fordulna. Hihetetlen sebességek érhetők el, ESP-vel bolondbiztos az ívmenet – és nélküle is! Próbáltuk csúsztatni, de a hátulja meglepően stabil maradt, rendre az elejét kezdte lefelé tolni az ívről, amit könnyű volt korrigálni a 2,2 fordulatos, lézerpontos, de érzéketlen kormánnyal. A karbon-kerámia kompozit tárcsás fék (opció) szenzációsan hatékony és szinte kifáraszthatatlan, az ereje finoman adagolható.

Hatalmas a kipufogóvégek, de a hanghatás sajnos elmarad a látványtól

Az RS 5 hasonlóan drága játékszer, ugyanakkor merőben más karakter, mint fő ellenfelei (BMW M4, Mercedes C 63 AMG, Lexus RC F). Benne ülve tudjuk, hogy nagyon gyors, csak alig érezzük: gyorsul, tapad, elfordul, és mindezt magától értetődően; nem kell megzabolázni, betörni, mint egy vadlovat. Akinek ennyi elég, imádni fogja, hogy csendes, 130-nál nyolcadikban 2000-et pörög a motor és jól is fogyaszt; hogy a 20-as felnikkel városban sincs kibírhatatlan zötyögés. Bárhol, bármikor oda lehet vele csapni, mint egy karikás ostorral, de pengeéles sportgép helyett az RS 5 sokkal inkább egy látványos csomagolású túraautó, fölényes erőtartalékkal.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás