Újautó

2018. december 3. hétfő, 11:40

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta - Fúvós

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát a japán kisautó.

Műanyag lemezvédelem csak a nehezen, és fémes hangon csukódó ajtók aljára jutott; mélyre kell ülni, hátul az alacsony tetőív miatt veszélyben a fej. Elöl jó a kilátás, az ülőlap hosszú (510 mm), de a deréktámasz hiányzik, a kormányoszlop ki-be és fel–le tág határok között állítható. A műbőrrel bevont pult közepe, a középkonzol betétje, és részben az üléskárpitok is narancsszínűek, ez vidám. A 7,0 colos érintőképernyő napsütésben rosszul olvasható. A rossz úton zörgő burkolatok illesztései egyenletesek. Az ajtózsebek kicsik, hátul a magas padlómerevítő miatt csak két átlagfelnőtt ül kényelmesen, itt kevés a rakodóhely és felárért sincs villanyablak. A csomagtér pereme magas, de a 300 l-es tér jól kihasználható.

A Renault háromhengeres, 0,9 l-es turbós benzinesének hangszíne nem tolakodó, hidegen is halkan, kevés rezonanciával jár, és akár 6000 fölé elforog. A gázt 2000/perc alatt a vártnál élénkebben veszi; az ötgangos kézi váltó karja pontosan, de hosszú utakon jár. A vegyes tesztfogyasztás 6,3 l/100 km-re jött ki, a magas, több mint 8,0 l/100 km-es városi érték miatt. Határhelyzetben könnyen uralható alulkormányzottságot mutat a Micra; 2,9 fordulatos villanyszervós kormányát sokat kell tekerni. Városban csendes a Nissan, autópályán 130-nál 3300/perc a fordulatszám, a gördülési és a szélzaj hosszabb távon zavaró. Az N-Connecta a hatlépcsős felszereltség ötödikje: alapáron hat légzsákkal, 16 colos alufelnikkel, tempomattal, fedélzeti számítógéppel, automata légkondival, és navigációs rendszerrel.

kázé

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Olcsóbb lett a Tesla Kínában

A Tesla 12-26 százalékkal csökkentette Kínában két elektromos modellje,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás