Aktuális

2018. november 24. szombat, 17:35

Az autó teljes árát vissza kell adni - VW dízelbotrány

Rendkívül szigorú döntéssel sújtotta a bíróság a Volkswagen-csoportot.

Az augsburgi német bíróság ítéletének értelmében a Volkswagennek vissza kell fizetnie a felperes Golf TDI tulajdonosnak az autó eredeti árát, azaz majd 30 000 eurót – jelentette be a bíróság szóvivője november 17-én.

A bíróság azzal indokolta döntését, hogy erkölcstelenül járt el a VW, amikor a felperes 2012-es Golfját is beleértve, autók millióit szerelt fel olyan eszközökkel, amelyek csalással manipulálni képesek  a kipufogógázok tisztaságát.

A Volkswagen ezért a csalás miatt, büntetésként és követelésként dollár milliárdokat fizetett az Egyesült Államokban és Kanadában, míg Európában eddig büntetések és kártérítések fizetése nélkül úszta meg az ipartörténetben eddigi, előre megfontolt szándékkal elkövetett talán legnagyobb környezetszennyezést.

A Volkswagen már az ítélethirdetés napján bejelentette fellebbezési szándékát, mondván a vásárlókat semmi hátrány nem érte. „A mi véleményünk szerint nincsen jogi alapja a vásárlói panasznak. Nem szenvedtek el sem vesztességet, sem károsodást” – szól a VW közleménye hozzáfűzve – „A járművek biztonságosak és közlekedésre alkalmasak.”

Az augsburgi bíróság döntése azért is kemény és igazságos döntés, mert túllép azon a korábbi döntésen, hogy a cégnek csak az ár értékvesztéssel és használattal súlyozott részét kell visszafizetni. A VW szerint: „A döntés ellentmond több más bíróság ítéletének, amiket hasonló esetekben hoztak”.

Audi, Seat, Skoda, VW tulajdonosok figyelmébe!

Legyen pertársaság!

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

 

 

 

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás