Bemutatók

2018. november 8. csütörtök, 08:56

Bemutató: Honda CR-V - Helyár

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A forma felismerhető maradt, de az alapok újak: a tengelytávba (2662 mm) 32 mm-t toldottak, a karosszéria hossza (4600 mm) jelképes 5, magassága (1679 mm) 6 mm-rel csökkent, miközben az utastér helykínálata javult. A hegesztési pontok 40 helyett 20 milliméterenként követik egymást, így a csavarodási merevség 35, a torziós 25 százalékkal javult. A nagyszilárdságú acélokból felépített A-oszlopok 10 mm-rel keskenyebbek mint voltak, ez javítja a kilátást, de hozzájárul a 6 centivel rövidebb gépháztető is. A hasmagasság a fronthatású kiviteleknél 19, az összkerekeseknél 20 centi – bő néggyel több, mint az elődé volt -, ami nemcsak terepen válik a CR-V előnyére. Újdonság az aktív hűtőmaszk: a krómozott elem alatt a beömlők alapesetben zártak, s különféle paraméterek alapján (légkondi, olaj, hűtőfolyadék hőmérséklete) villanymotorok nyitják-zárják a csappantyúkat, csökkentve a légellenállást, és a fogyasztást. A már (mű)fával is dekorálható műszerpulton csak a légkondi kezelhető hagyományos gombokkal, minden egyéb a középső érintőképernyőről dirigálható; a vezető előtt 7,0 colos a vetített műszeregység, ide akár a navigáció térképe is kitehető. A hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, a csomagtartó 561-1756 l közötti. Mostantól hét üléssel is elérhető a CR-V, ennél alapból az ötszemélyesénél kisebb, 472 l-es a poggyásztér, és teljes létszámmal 150 l-re csökken.

A csökkentett belső súrlódású, csupa könnyűfém, 1,5 l-es turbós benzinmotor mindent tud: közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalán változó vezérlésű és startstopos is. Más erőforrás egyelőre nincs (a 2,0 l-es hibrid később jön), de ez a motor kétféle (173 és 193 LE) teljesítménnyel választható. Utóbbihoz alap a fokozatmentes, lejtőn, gázelvételre motorfékezni is tudó CVT automata, és a lamellás kuplungos összkerékhajtás. A gyengébb változathoz csak hatos kéziváltó párosítható, de pluszpénzért ez is lehet összkerekes. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul multilink, a lehető legjobb menetkomfort érdekében hidraulikus bakokra szerelt segédkereteken. A nemkívánatos zajokat (pl. a motorét) már az alapfelszerelés részeként aktív, ellentétes frekvenciájú hangokat kibocsájtó hangrendszerrel száműzik.

A négylépcsős felszereltség belépője a Comfort (csak 173 LE-s, fronthajtású), alapáron 18 colos alufelnikkel, LED-es fényszórókkal, elektromos kézifékkel, automata légkondival, fűthető első ülésekkel, vezetősegédekkel (automata vészfék, adaptív tempomat, sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő). Az Elegance többlete az infotainment (7,0 colos képernyővel), a kétzónás légkondi, az esőszenzor és a tolatókamera, a Lifestyle pedig mindezt adaptív fényszórókkal, komfortbejutással, bőrkárpittal és keresztirányú hátsó forgalomfigyelővel fejeli meg. A csúcs Executive erre 19 colos alufelniket, fűthető kormányt és hátsó üléseket, panoráma üvegtetőt, head-up display-t és elektromosan állítható vezetőülést tesz még rá.

Az új Honda CR-V már nálunk is megrendelhető, a legolcsóbb fronthajtású (1.5 Comfort, 173 LE) listaáron 7 799 000, az összkerékhajtású (1.5 Elegance, 173 LE) 9 449 000 forinttól vihető el.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Vietnámban is lesz Forma-1-es futam?

A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság versenynaptárában 2020-tól a vietnámi...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás