Újautó

2018. október 29. hétfő, 05:22

Tesztnapló: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI Highline 4Motion aut. - Napi hetes

Az Allspace a nyújtott Tiguan, plusz két üléssel.

A moduláris MQB padló változatlan – akárcsak a karosszéria szélessége, magassága – de a tengelytávba (2787 mm) 11 centit toldattak be, a hossz (4701 mm) pedig ennél sokkal többel, 215 mm-rel nőtt.

Karosszéria, utastér

A látvány a B-oszlopokig a rövidebb Tiguané. Akárcsak a korábban (Az Autó 2016/9. számában) tesztelt normál kivitelnél, pontos a lemezmunka, a tágra nyíló ajtókon át kényelmes a beszállás, a vezetőülés 520 mm hosszú lapja a talajtól 620-690 mm magasan van. Minden irányban jól kilátni, a manőverezéshez audiovizuális segítséget (360 fokos kameraképet, csipogókat), a parkoláshoz automatát kap(hat) a vezető. A színes és konfigurálható műszeregység vetített, este a fényerő automatikusan csökken, de a pontos beállítás csak menüből megy. A fedélzeti számítógép és az infotainment kezelése könnyen megtanulható, a légkondin kívül minden funkció a középen magasra emelt, 8,0 colos érintőképernyőről működtethető. Hátul, a második sorban az ötüléses helykínálata és elrendezése fogad (középen magas merevítő púppal), 510 mm hosszú lapú a pad, a támla 40:20:40 arányban osztott, az ülések 19 centin, síneken tologathatók. A harmadik sorba keskeny résen át vezet az út: 170 centivel még éppen el lehet férni, a szélekre jutottak pohártartók, és vállban sem szűk a hely, de meredek szögben állnak a lábak, ami rövidtávon is nagyon kényelmetlen. A 760-1920 l-es csomagtér alapból 145, kibővítve 265 l-rel tágasabb az ötülésesénél, jó, hogy a kiemelt kalaptartónak van helye a padló alatt. A rakodóperem nagyon magas (750 mm).

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es dízel 190 lóereje jól viszi az Allspace-t, de a hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó ügyetlen: bár okosan felismeri az emelkedőket és a lejtőket, nagy gázra gyakran késlekedik, kis sebességnél pedig rángat – korábban ilyet nem tapasztaltunk. Bőven van nyomaték, a csúcs 400 Nm az átlagnál szélesebb (1900-3300/perc) fordulatszám-tartományban él. A négyhengeres 3000-ig hidegen sem zavaróan hangos, startstopja gyors. Az automata 4Motion összkerékhajtás lamellás kuplunggal kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásba; választható téli, aszfaltra, és terepre való üzemmód is (felező és difizár nincs), ezen felül a hajtáslánc (gázreakció, váltó), a kormányzás és az adaptív csillapítás is konfigurálható. Eco-ban a motor és a váltó szétkapcsolásával az Allspace spórolósan, motorfék nélkül is tud gurulni. A háromnegyed részben városban futott teszten 7,7 l/100 km-es átlagot mértünk.

Vezetés, menettulajdonságok

A felfüggesztés (elöl McPherson, hátul multilink) a normál Tiguané, de az üresen is 130 kilóval nehezebb Allspace jobban kivasalja az úthibákat. A csillapítás feszes, de nem pattogós, a menettulajdonságok jóindulatúak, gyors ívmenetben elektronikus – csupán a fékeket dolgoztató differenciálzár csökkenti az alulkormányzottságot, az ívbelső első kerék lassításával. A hosszabb karosszéria 11,9 m-es körön fordul, mélygarázsokban figyelni kell; a 2,6 fordulatával közvetlen, de meglehetősen érzéketlen kormánnyal célpontosan irányítható az Allspace. A pedálrend nem jó, a fék magasan áll. A menetzajok nem tolakodóak, hetedikben 130-nál 2100/perc a fordulatszám, a gázreakció 1800/perc alatt nem élénk.

Felszereltség

Az alapáron 13,29 milliós Highline a legmagasabb felszereltség, sokat ad (kilenc légzsák, adaptív LED-es fényszórók, kulcsnélküli kezelés, ülésfűtés, elektromos csomagtérajtó, háromzónás automata légkondi, 8,0 colos érintőképernyő, virtuális műszerek, bőr okoskormány, eső- és fényszenzor, adaptív tempomat, sávtartó, fáradtságfigyelő, 18 colos alufelnik), de bőven van lehetőség költeni is (vezetősegédek, adaptív csillapítás, Dynaudio hifi, tolatókamera, head-up display, stb.).

Összegzés

Annak való aki sokat utazik, és kicsinek érzi az alap Tiguan utas- és csomagterét.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás