Újautó

2018. október 29. hétfő, 05:22

Tesztnapló: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI Highline 4Motion aut. - Napi hetes

Az Allspace a nyújtott Tiguan, plusz két üléssel.

A moduláris MQB padló változatlan – akárcsak a karosszéria szélessége, magassága – de a tengelytávba (2787 mm) 11 centit toldattak be, a hossz (4701 mm) pedig ennél sokkal többel, 215 mm-rel nőtt.

Karosszéria, utastér

A látvány a B-oszlopokig a rövidebb Tiguané. Akárcsak a korábban (Az Autó 2016/9. számában) tesztelt normál kivitelnél, pontos a lemezmunka, a tágra nyíló ajtókon át kényelmes a beszállás, a vezetőülés 520 mm hosszú lapja a talajtól 620-690 mm magasan van. Minden irányban jól kilátni, a manőverezéshez audiovizuális segítséget (360 fokos kameraképet, csipogókat), a parkoláshoz automatát kap(hat) a vezető. A színes és konfigurálható műszeregység vetített, este a fényerő automatikusan csökken, de a pontos beállítás csak menüből megy. A fedélzeti számítógép és az infotainment kezelése könnyen megtanulható, a légkondin kívül minden funkció a középen magasra emelt, 8,0 colos érintőképernyőről működtethető. Hátul, a második sorban az ötüléses helykínálata és elrendezése fogad (középen magas merevítő púppal), 510 mm hosszú lapú a pad, a támla 40:20:40 arányban osztott, az ülések 19 centin, síneken tologathatók. A harmadik sorba keskeny résen át vezet az út: 170 centivel még éppen el lehet férni, a szélekre jutottak pohártartók, és vállban sem szűk a hely, de meredek szögben állnak a lábak, ami rövidtávon is nagyon kényelmetlen. A 760-1920 l-es csomagtér alapból 145, kibővítve 265 l-rel tágasabb az ötülésesénél, jó, hogy a kiemelt kalaptartónak van helye a padló alatt. A rakodóperem nagyon magas (750 mm).

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es dízel 190 lóereje jól viszi az Allspace-t, de a hétfokozatú, duplakuplungos robotváltó ügyetlen: bár okosan felismeri az emelkedőket és a lejtőket, nagy gázra gyakran késlekedik, kis sebességnél pedig rángat – korábban ilyet nem tapasztaltunk. Bőven van nyomaték, a csúcs 400 Nm az átlagnál szélesebb (1900-3300/perc) fordulatszám-tartományban él. A négyhengeres 3000-ig hidegen sem zavaróan hangos, startstopja gyors. Az automata 4Motion összkerékhajtás lamellás kuplunggal kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásba; választható téli, aszfaltra, és terepre való üzemmód is (felező és difizár nincs), ezen felül a hajtáslánc (gázreakció, váltó), a kormányzás és az adaptív csillapítás is konfigurálható. Eco-ban a motor és a váltó szétkapcsolásával az Allspace spórolósan, motorfék nélkül is tud gurulni. A háromnegyed részben városban futott teszten 7,7 l/100 km-es átlagot mértünk.

Vezetés, menettulajdonságok

A felfüggesztés (elöl McPherson, hátul multilink) a normál Tiguané, de az üresen is 130 kilóval nehezebb Allspace jobban kivasalja az úthibákat. A csillapítás feszes, de nem pattogós, a menettulajdonságok jóindulatúak, gyors ívmenetben elektronikus – csupán a fékeket dolgoztató differenciálzár csökkenti az alulkormányzottságot, az ívbelső első kerék lassításával. A hosszabb karosszéria 11,9 m-es körön fordul, mélygarázsokban figyelni kell; a 2,6 fordulatával közvetlen, de meglehetősen érzéketlen kormánnyal célpontosan irányítható az Allspace. A pedálrend nem jó, a fék magasan áll. A menetzajok nem tolakodóak, hetedikben 130-nál 2100/perc a fordulatszám, a gázreakció 1800/perc alatt nem élénk.

Felszereltség

Az alapáron 13,29 milliós Highline a legmagasabb felszereltség, sokat ad (kilenc légzsák, adaptív LED-es fényszórók, kulcsnélküli kezelés, ülésfűtés, elektromos csomagtérajtó, háromzónás automata légkondi, 8,0 colos érintőképernyő, virtuális műszerek, bőr okoskormány, eső- és fényszenzor, adaptív tempomat, sávtartó, fáradtságfigyelő, 18 colos alufelnik), de bőven van lehetőség költeni is (vezetősegédek, adaptív csillapítás, Dynaudio hifi, tolatókamera, head-up display, stb.).

Összegzés

Annak való aki sokat utazik, és kicsinek érzi az alap Tiguan utas- és csomagterét.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Bemutató: Honda CR-V

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás